Set saymak saymamak aynı zamanda piramit yapmak

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve drahte1905 tarafından 4 Kasım 2007 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. drahte1905
    Offline

    drahte1905 Üye

    Katılım:
    1 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    85
    Beğenileri:
    12
    Ödül Puanları:
    0
    Yer:
    İstanbul
    Sorunum aslında basit yanmayı pekte hissedemiyorum ayrıca ertesi gün bir kas agırısı almıyorum bu neden ile kendimi kötü hissediyorum.

    Sorunumu açarsak kısaca anlatayım;

    Şimdi diyelim DB French[Triceps] çalışıyoruz sağ kol ile çalışmanın son iki setinin son 2-3 tekrarını neredeyse çıkaramıyorum bunun yanında bir agrı kasılmada alamıyorum dumbell hafif geliyor ama kaldıramıyorum diğer taraftan sol kolumuza gelince setler çok güzel çıkıyor ayrıca 2 tekrar daha yapıyorum hatta kaslarım kasılıyor tel tel kaslarımı hissediyorum çok verim alıyorum bu birinci sorunum.

    Sag kolum gibi gogus ve ozellikle sırt hareketlerinde bir kasılma almakta zorlanıyorum bench te yardımcı ile normalde son sette kaldırıgımın 10kg ustu bir kilo ile 12 tekrar yaptıgımda bile aldıgım kasılma ve acı cok minimal.

    Ana sorunlarımdan biride kendimi zorluyorum ama zorlamıyormusum gibi geliyor aynı benchte yardımcı ile calıstıgımda oldugu gibi tek basıma giremediğim kilolara bazen yardımcı olunuca rahatca giriyorum + yardımcılar genelde neredeyse yardımcı olmadım dior. Bir keredinde Omuzda kasılma hissedicem diye neredeyse son sette 8 yerine 16 tekrar we hiç kaldırmadıgım kiloyu girdim agırlıkları indirdiğimde omuzlarda bir sızı kalmıyor.

    Diğer taraftan setlerin ilk 4-6 tekrarında genelde birşey hissetmiyorum setleri oyle rüzgar hızında değil yavas yavas yapan biriyim ama ilk tekrarlar cok hafif salondaki diğer kişiler mesala butterflyda bile ilk tekrardan son tekrara kadar kendini kasıyor suratları sekilden sekile giriyor ben kendimi bir sette en fazla son 4-6 tekrarda zolanmış buluyorum ancak ozaman sekilden sekile giriyorum ama masallah millet bastan sona kadar zorlıyabilior kendini yada bana oyle geliyor insanlara gidip soramıyorum o yuzden size soruyorum :D

    Omuz kollar sırt gogus boyleyken bacaklardan acayip werım alıyorum Squat calıstıgımda kasılma agrı hespi oluyor okadarki salondan çıkınca neredeyse bacaklarımı kontrol edemiyorum takılıp düşücek gibi oluyorum ertesi gün arabaya binerken inerken rahat edemicek merdiven çıkamıcak hale getirior agır bacak antremanı beni.

    Şimdi proramımımda 12-12-10-8 gibi bir piramit uyguluyorum kilolarıda genelde 5lbs 5lbs artırıyorum

    Ama son olarak soyle bir sorunum war ornek olarak bir harekette soyle bir tekrar yaptıgımı war sayalım (tekrar[kg] formatında): 12[60],12[65],10[70],8[75]

    Şimdi bu harekette ilk sette neredeyse son 2 tekrarda yanma hissediyorum ilk 10 tekrar neredeyse bosa gidiyor ilk sete daha agır kilo ile giresem mesala 65kg ile bu seferde son sette 80kg cıkarmam lazım ama cıkarırsam 8 tekrar olmaz,diğer bir secenedim ilk sette 12 değil 16 tekrar[16-14-10-8] yapmak ki cogu hareketteki ilk agırlıgım ile 16 değil belki 18 tekrar bile yaparım, bu seferde son sette 75kg ı 8 kere kaldıramıyorum yada belkide sırf demoralize oldugumdan kaldıramıyorum belkide ayrıca kaldırsam bile cok tekrarlı calısmıs olacagımdam hacim yapmaya calıstıgımdan amaca hızmet etmıcek bır set cıkarmıs olacagım.

    Acı kasılma hissetmemek buyumemek mi demek ? Vucutlarından bu tepkileri almayanlar yada minimal olarak alanlar az mı gelişiyor yoksa hiç mi gelişmiyor ? Bu dertten müzdarip ama gelişmiş birileri war mı ? Bu kişilerin gelişme hızı ortalamanın neresinde acaba ?

    Cevaplar için şimididen herkeze teşekkürler cok uzun oldu ama uzun zaman kullanacagım yeni bir program yapacagım haftaya bu sorunumu cozmeden yeni program yapmak istemiyorum

    Kısacası ben ne olucagım:badgrin:
     
    Son düzenleme: 4 Kasım 2007
  2. Mestano
    Offline

    Mestano Yeni Üye

    Katılım:
    29 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    1.167
    Beğenileri:
    363
    Ödül Puanları:
    0
    O kadar çok şey sormuşsunki kafam karıştı valla.
    -French çalışırken sağ kolununla devam edememenin sebebi bileğini büküp orada sinirleri ezmen ve orada bie nevi uyuşma yaşaman olabilr, bu durumda dumbıll hafif gelir ama ağırlığı kaldıramazsın. Mümkün olduğunca bileğini bükme;)
    -Her zaman zorlanırsın, zorlanmazsın biye birşey yok bence. Ya yeterince ağır girmiyorsundur, ya hareketi yanlış ya da hızlı yapıyorsundur. Veya doğru hareketleri yapmıyorsundur!
    -Genelde setlere kaldırabileceğini yüzde 60şıyla başlanır ama ben genelde yüzde 80 ile başlarım, sanda bunu tavsiye ederim(iyi ısınmayı unutma ama)
    -Bacak çalışırken hareketi yanlış yapma lüksün pek yok, ayrıca bacaktaki kas kütlesinin fazla olması, orada olan biteni daha fazla hissetmeni sağlayacktır(buda benim şahsi görüşüm)
    -Bu söylediğimde kendi yorumumdur; Vücutta ağrı vücuda normal olmayan bir etki yaptığınızda oluşan bir bir tepkidir. Vücüdun kas yapması için normalden daha ağır kgramları kaldırmalıyızki; vücut onları kaldırmak için daha fazla kas yapmak gibi bir savunma mekanizmasını işletsin. Sonuç olarak normalden daha ağır kaldırma vücuda normalden farklı bir etki yapmaktır ve bunun tepkiside ağrı olmalıdır(eleştiriye açıktır, kendi teorimdir.)
     
  3. Excursion
    Offline

    Excursion Üye

    Katılım:
    22 Nisan 2006
    Mesajlar:
    888
    Beğenileri:
    78
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Öğrenci
    Dumbbell french hakkında bir tavsiye vermek istiyorum, tek elinle yapacağına 2 kolunun kaldıracağı kadar ağırlıkla tek dumbbell'la yap bence, ben öyle yaparım genelde... Kollarını fazla açma başının hizasında dursun, bi de eğerki tricepslerinde yanma istiyorsan, close grip bench press veya 2 sehpa arası dips yap, hele close grip bench'te fena halde hissedeceksin o yanmayı.
    Kimi hareketler fazla ağrı, yanma vermiyor adeleye, dediğin gibi squat'ta fena halde hissedersin, mesela heavy duty uygularken deadlift yaptığım zamanlar bayılacak gibi oluyordum, kendimi yere atıyordum bi 15-20 sn dinlenip tekrardan giriyordum :D
     

Sayfayı Paylaş