Selam..

Konusu 'Geri Dönüşüm Kutusu' forumundadır ve workhard999 tarafından 4 Şubat 2011 başlatılmıştır.

Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.
Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. workhard999
    Offline

    workhard999 Üye

    Katılım:
    18 Ocak 2011
    Mesajlar:
    1
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Merhaba arkadaşlar, öncelikle çok temiz ve çok çeşitli bir bilgi kaynağı olan bu forum vareden herkese saygılar, gerçekten bir çok insana inanılmaz yardımcı oluyorsunuz vg konusunda.
    Ben forumunuzu yaklaşık olarak 1 yıldır takip ediyorum, 4 aydırda aktif olarak bu sporu yapmaktayım, okuduğum kitap, dergi ya da elektronik kaynaklar doğrultusunda vg hakkında düşündüğüm bazı şeyleri sizinle paylaşmak, yanlışlarım varsa da bu konular hakkında yardımcı olmanızı rica ediyorum.
    Anladığım kadarıyla bu spordaki önemli şeylerden biri neredeyse her kaynakta yazdığı gibi, besinler ve besin takviyeleri. Bunların önemini kavramak gerekiyor, yanlış beslenmeyle ilerlemenizi yavaşlatabilir, hatta fazla şeker alımıyla büyümeyi durdurabilirsiniz bile. Antremanlardan önceki ve sonraki öğünler oldukça önemli, protein bakımından zengin besinler almalısınız, besinler hakkında yazılan makalelere ve araştırmalara çok fazla takılmadan, düzenli beslenmeli, devamlı farklı besinler almalısınız. Örneğin: birçok araştırma her akşam bir kadeh şarabın kalbe ve kan dolaşımına iyi geldiğini ortaya koymakta ama bu araştırmaların çoğu obezitenin çok yüksek olduğu ülkelerde, yani kilo sorunu olan, kalp rahatsızlığı olan insanlar için daha da doğru bir araştırmadır bu. Ya da soya tüketimi, normal oranlarda soya tüketimininde zararlı olacağını pek sanmıyorum, zaten ne kadar tüketebilirsiniz. Her öğün yumurta beyazı yemek, ya da ton balığı yemek vesaire bunlarında çeşitli zararları olabilir, sonuçta çeşitlilik ve vücudumuzun ihtiyaclarını dinlemek önemli. Ama şeker hiç almamak gerek sanırım.
    Bu arada, protein yerine karbonhidratla beslenebilecek bir ekonomik durum içersindeyim ben, o yüzden %100 gelişme elde edemiyor olabilirim ancak sonuçta bir gelişme vardır tabiki. Tabi protein almıyorum anlamına gelmesin, sadece sanırım o vg beslenme programlarının yanından geçemiyor benim beslenmem.
    Bunun dışında büyümeyi en çok etkileyen şeyin heves, adrenalin ve zorlama tekrarların olduğunun farkına vardım. İşkence gibi gelen bacak antremanlarımda 4 aydır neredeyse hiç ağırlık değiştirmedim, ama gerçekten inanılmaz haz aldığım göğüs antremanlarında ya da kanat egzersizlerinde gözle görülür bir ilerleme kaydettim, gerçi şimdi 4 aydır bu sporu yapıyorum yalnızca. Her çalışmada yanımda bir arkadaşımın olmasına, sonuç olarak zorlama setlerde yardım alarak daha da kendimi zorlamaya özen gösteriyorum. Bunun dışında henüz çok yağlı olan karın egzersizlerimi 3. aydan sonra hergün ağırlıksızdan, ağırlık kullanarak ve 4 günde bir sistemine geçirdim, istikrarlı bir şekilde kilo vermeye devam ediyorum.
    Kilo vermek demişken, haftada 3 kez interval kardiyo antremanları(20 ile 45 dakika arası) yapıyorum, diğer günler 10 dakika normal kardiyo. Vermem gereken bir 7-8 kilom daha var, boy 1.74, kilo 76. Kilom düşmese de, daha düz bir görünüme ulaştığım için yağları yaktığımı ve kas kazandığımı düşünüyorum.
    Spordan önce şekersiz kahve içerek uyku durumunun önüne geçiyorum ve amino asit kullanıyorum günde 12k mg destek olarak.
    Bu ay L-karnitin ve CLA alarak abdominallerimi görebilmeyi(varsa tabi) önümüzdeki ayda amino, protein ve beta alanin9 ile yola devam etmeyi planlıyorum, takviyeler konusunda tavsiyelere açığım, aslında her türlü tavsiyeye açığım.

    Birde sormak istediğim 2 şey var:

    1. Ben kan bağışlamak istiyorum, bunun benim için olumsuz etkileri olur mu vg açısından yoksa kan verdiğim gün zayıf düşerim, antremanımdan kalırım ve sonra yoluma devam edebilir miyim?

    2. Göztepe, Kadıköy, Ataşehir, Kozyatağı civarında fiyatı aylık 75 tl'yi aşmayan salon bulabilir miyim, bu konuda bilen varsa isim verebilir mi?

    Bu arada bir mütercim tercümanlık öğrencisi olarak, eğer bu sporla ilgili ya da herhangi bir sporla ilgili çeviri projeleriniz varsa, bana mesaj atabilirsiniz, foruma bilgi kaynağı olarak eklendikten sonra ne mutlu bana...
     
  2. vinternatt
    Offline

    vinternatt Üye

    Katılım:
    3 Eylül 2010
    Mesajlar:
    286
    Beğenileri:
    382
    Ödül Puanları:
    73
    Karbonhidrat ağırlıklı beslenirken, günlük protein ihtiyacınızın altında protein alıyorsanız, verdiğiniz kiloların bir kısmı kastan kaynaklanıyor olabilir.

    Protein ağırlıklı beslenmenin faydalarıyla ilgili imzamdaki çevirimi okuyabilirsiniz.

    Tabi bu demek değildir ki yediğiniz herşey protein olacak. Kalori hesaplaması yaparsınız, dağılımda proteine öncelik tanınır, yağ minimum %20'de tutulur ve karbonhidrat da gerisi olur.

    Yağsız vücut ağırlığınız çarpı 2 katı kadar protein almaya çalışın.

    Şeker tüketmemeliyiz demişsiniz. Tam olarak doğru değil. Sabah kahvaltınızda az bir miktar bal tüketebilir veya sabah çayınızı 2-3 şekerli içebilirsiniz. Yoğun ağırlık antremanları sonrası da 200-300 ml %100 üzüm suyu almalısınız. Bunun haricinde şeker tüketilmemelidir. İnsülin, kortizol, katabolik süreç ve basit karbonhidrat zamanlamasıyla ilgili yazıları okumanızı öneririm.

    Carnitine'e para vermeyin. *
    CLA denemedim ama yine gerek görmüyorum. Ufak tefek etkisi olan ürünlere para harcamaktansa protein tüketimine para harcamayı tercih ederim.

    Protein ağırlıklı beslenecek bütçem yok demişsiniz. Her gün aynı şekilde beslenmemeliyiz demişsiniz. Alternatifler bol miktarda var.

    Yağsız peynirler, özellikle böreklik lor peyniri, çökelek oldukça ekonomik fiyatlarda ve protein zengini besinler.
    Ton balığı, yumurta ve süt keza öyle.
    Tavuk göğsü ve etin pahalı olduğu söylenebilir ancak tavuk göğsünü de paket değil kasap, toptan et imalatçısı gibi yerlerden makul fiyatlara alabilirsiniz.
    Forumda birçok alternatif protein kaynağı paylaşılıyor.

    Protein ihtiyacınızı karşılamayı unutmayın.

    Kan konusuna gelince, off gününüzde kan verirsiniz sorun olmaz. Haftanın her günü çalışmıyorsunuz ya.

    İyi çalışmalar.
     
  3. diez
    Offline

    diez ADMIN Yönetici Admin

    Katılım:
    18 Ocak 2006
    Mesajlar:
    12.497
    Beğenileri:
    14.493
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Değerli üyemiz;

    Konunuz kilitlenip kapatılmıştır.

    Konu kilitleme sebepleri;

    - Konu başlığınız açıklayıcı değildir.

    Lütfen 1 dakikanızı ayırarak forum kurallarını okuyunuz. Forum kurallarını okumak için buraya tıklayınız

    Anlayışınız için teşekkür ederiz.

    Saygılarımızla
    BodyForumTR Ekibi
     
Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.

Sayfayı Paylaş