SCHWARZXXL'ın "Salonlarda görmek istemediğimiz davranışlar ve şahıslar" isimli konusuna istinaden bir salon müşterisi olarak da hocalar ve salonlar hakkında bu konuyu açmak istedim.Benzer başlıklarda benzer bir konu yok ama daha önce böyle bir konu açıldıysa kusura bakmayın.
- Bayanlara aşırı ilgi baylara ilgisizlik yapmayın. Geçen bir salonda hoca benimle konuşurken bayanlar geldi ve sözü yarıda keserek hiçbişey demeden onlara yöneldi. Normalde böyle yalaka davranışları takmam ama sanırım o an ki psikolojimden dolayı aşırı sinirlendim. Ardından Antalya Prolife'ten ayrıldım.
- Dambıl sayısına , aynı ağırlıkta çok dambıl olmasına, çok kullanılan sehpa sayısına, dambıl için halter sayısının fazla olmasına lütfen dikkat ediniz. Bir bar için 15-20 dakika gereksiz bir adamın barda sallanması ve beklemesi yüzünden başka makinelere yönlendiğimi bilirim. Geçiş yapmak istememişti.
- Beslenme konusunda çok az şey bilen hocalar okuyun araştırın insanları düzgünce bilgilendirin. Bilmediğiniz konuya bilmiyorum diyin. Spor salonu sahibi olmanız herşeyi bilmeniz gerektiği anlamına da gelmez.
- Daha ilk haftaki konuşmanızdan senin şu gaini alman lazım ya da senin ilacın whey yada l'carnitin kullanmazsan kolay eritemezsiniz şeklindeki satış tavırları. Geçen bir hocaya karbonhidratı ayarlıyorum da proteinde sıkıntı yaşıyorum dediğimde bana gain'i göstererek bunu almalısın dedi
- Yeterince ısınmayan duşlar. Duşunuz iyi ısıtmıyor dendiğinde de lütfen yok elektrik sorunu var voltaj düşüyor yok çocuklar açık unutmuş vs. demeyin. Özür dileriz halletmeye çalışalım şeklinde gerçek esnaf gibi davranın.
- Üye yaparken aşırı güler yüzlü davranıp üye olma sonrası sallamamazlık yapmayın.
- Pencere olayı. Kimisi sürekli açar kimisi kapatır durur. İki müşteri de kendince haklıdır. Mümkünse pencereleri duvarın en üst kısmına yapınız ya da pencere olayını kontrol ediniz.
- Gerçek etkiyi 1 yılda görürsün diyip daha yeni gelen müşteriyi 1 yıllığa teşvik etmeyin. 1 ay ya da 3 ay başlayın hayatınıza yön verebilirseniz uzun süreli alırsınız teşvikini hiçbir salon hocası yapmıyordur sanırım.
- Biz müşteriler olarak da bir çok yanlış yapabiliriz. Örn. Dambılları yerine koymama, koşu bandında hoplayarak koşma ve aşırı gürültülü koşma, ağırlık çalışırken aşırı bağırma vs. bunlarda milletin ortasında gidip müşteriyi uyarmak yerine üyelere bir kağıt şeklinde yeni başladıklarında verebilirsiniz.
Son düzenleme: 8 Ocak 2010