Sadece 4 egzersiz yapmak

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve kerem191 tarafından 14 Kasım 2013 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen kişi sayısı 1 user .
  1. kerem191
    Offline

    kerem191 Üye

    Katılım:
    8 Kasım 2013
    Mesajlar:
    104
    Beğenileri:
    30
    Ödül Puanları:
    8
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    Ankara
    Sadece Bench Press, Squat, Military Press ve Deadlift yaparak bir insan güç kazanıp aynı zamanda da hacimli(VG kadar olamaz hacim biliyorum) ve estetik durabilir mi? Bunun cevabını hiçbir türk forumunda görmedim veya bulamadım bilmiyorum. Öncelikle hedefin nedir diye soracak olursanız hedefim yok. Hedefim powerlifting, vücut geliştirme ve strongman denen üçlünün tüm yönlerini az da olsa almak. yani üçünden de bir parça almak diyebilirim. Buna ek olarak dışarıda koşuyorum da çoğu zaman 60 dakika boyunca, bazen de 30 dakika boyunca patlamalı koşu ve hiit, interval şeklinde. Tabi ki sadece bu 4 egzersizi yapmakla kalmayacağım. Mesela Squat yaparken, yardımcı egzersiz olarak leg curl, leg extension yaparken; military press'te atıyorum front raise ve rear deltoid egzersizlerini koymak; deadlift yaparken seated row filan gibi egzersizlere koyarak, bu şekilde çalışmak bana fayda sağlar mı? Yani bu 4 ana egzersizi yaparken yanlarına 3 tane filan yardımcı egzersiz koyup çalışacağım. Bir de bu 4 egzersizi aynı gün yapsam sorun teşkil eder mi?

    Buna ek olarak, bu saydığım 4 egzersiz için asla yüksek kilolar kullanmayı düşünmüyorum powerliftingciler gibi her zaman. Tabi arada 1-2 tekrar maksimum kilo denemem olabilir ama bu da nadiren olur. Bu dediğim çalışma şekline nasıl bakar acaba bilgili olanlar veya görüş bildirmek isteyenler?
     
  2. boksbody
    Online

    boksbody MOD Yönetici Moderator

    Katılım:
    9 Şubat 2012
    Mesajlar:
    4.312
    Beğenileri:
    2.754
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    yağ yaktıkça kasların elbetteki ortaya çıkacaktır
    burda normal bir insandan farklı olarak ağırlık çalışması yaptığından elbette daha kaslı görünüm elde edebilirsin
    bu bir bb cikadar olmasada illaki fayda sağlayacaktır.
     
    kerem191 bunu beğendi.
  3. kerem191
    Offline

    kerem191 Üye

    Katılım:
    8 Kasım 2013
    Mesajlar:
    104
    Beğenileri:
    30
    Ödül Puanları:
    8
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    Ankara
    Hemen cevap verdiğiniz için çok teşekkürler... peki bu hareketleri aynı gün yapmak 4'ünü de, bir sakınca yaratır mı yoksa 1 gün Squat + bench press, diğer gün deadlift + military press daha mı iyi olur yoksa her harekete 1 gün mü vermek lazım? Dediğim gibi ama öyle abartı kilolar kullanmıyorum ben. Örnek vermek gerekirse squatta 25-30kg kullanacağım. düşük kilolarla çalışırsak 4 egzersizi de hergün yapabilir miyiz? yüksek ağırlık kullanırsak herhalde ayrı günlerde yapmamız lazım değil mi bu 4 compound hareketi?
     
  4. boksbody
    Online

    boksbody MOD Yönetici Moderator

    Katılım:
    9 Şubat 2012
    Mesajlar:
    4.312
    Beğenileri:
    2.754
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    aşırı zorlanmıyacaksan aynı günde yapabilirsin ama en az bir gün dinlenmende fayda var
    ancak hareketler hep aynı ve çeşit sayısı olarak az olduğundan dolayı aynı gün değilde ayrı günlere hareketleri paylaştırman daha iyi olabilir
     
    kerem191 bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş