Sabah erken saatde yapilan kardiyo

Konusu 'Yeni Başlayanlar Bölümü' forumundadır ve dasani tarafından 11 Şubat 2011 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. dasani
    Offline

    dasani Üye

    Katılım:
    24 Ocak 2011
    Mesajlar:
    19
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    arkdaslar ben kardiyo ve vg yi ayri gunlerde yapiyorum....sabah erken saatte yapilan kardiyo calismasindan once bisey yemek gerekirmi ? yoksa yarim saat onceden su icip ac karnina 30 dakika kardiyo (interval) yapmanin bi sakincasi varmi?
     
  2. j.claude.er
    Offline

    j.claude.er Üye

    Katılım:
    11 Eylül 2010
    Mesajlar:
    536
    Beğenileri:
    441
    Ödül Puanları:
    73
    aç karnına cardio yaptıgında yagları degil kasları yakarsın. o yüzden sabah çok azda olsa bişeyler yiyip cardio yap.
     
    dasani bunu beğendi.
  3. Cidade de Deus
    Offline

    Cidade de Deus Üye

    Katılım:
    28 Nisan 2010
    Mesajlar:
    3.510
    Beğenileri:
    1.705
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    İstanbul
    * Sabahları kalktığınızda, 8–12 saatlik açlıktan sonra vücudun glikojen rezervleri boşalmış olacağından teorik olarak, sabah aç karnına yapılan kardiyo tarzı yürüyüş, yüzme, koşu ve bisiklet egzersizleriyle yağ yakımı miktarı daha fazla olacaktır. Vücut karbonhidrat bulamayınca, enerji için yağ depolarına saldıracaktır. (Evet, bu göbeğiniz veya basenleriniz oluyor…)


    * Sabahları kardiyo egzersiz yaptığınızda, metabolizma egzersiz sonrasında % 7–12 daha hızlı çalışmaya devam eder.

    * Sabah sporunda yakılan yağ oranı ensülin azlığından dolayı; harcanan enerjinin % 67'siyken, günün ilerleyen saatlerinde bu oran % 50'ye kadar düşer.

    * Sabah egzersiz yapmanın diğer bir faydası ise mutluluk verici hormon olarak bilinen endorfin hormonunun salgılanması ile kendinizi gün boyu iyi hissetmenizdir.


    * Eğer egzersiz çalışmanızdan hemen önce bir şeyler yediyseniz, vücudunuz önce bu yediklerinizi daha sonra yağ depolarınızı yakmaya çalışacaktır.

    * Yatmadan önce kardiyo egzersizi yaparsanız, antrenmandan sonra “afterburn” (hızlanan metabolizmanın yağ yakımına devam etmesi) dediğimiz bonustan faydalanamayacaksınız çünkü uykuya daldığınız anda melatonin hormonu metabolizmanıza -yavaşla komutu verecektir.

    * Sabah egzersizi pozitif enerji verir ve uyanmanızı sağlar. İştahınızı kontrol etmenize ve öğünlerinizi daha sağlıklı seçmenize yardımcı olur.


    KAYNAK:http://kaanlazayiflama.blogcu.com/kardiyo-egzersiz
     
    dasani bunu beğendi.
  4. dasani
    Offline

    dasani Üye

    Katılım:
    24 Ocak 2011
    Mesajlar:
    19
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    tesekkur ederim yani artik rahat rahat ac karnina kardiyo yapabilcem sabahlari kas yakma korkusu olmadan....
     

Sayfayı Paylaş