Sabah Aç Karnına Cardio (Kosu, Bisiklet vs.)

Konusu 'Yağ Yakıcılar ve Yağ Yakımı' forumundadır ve Kareteciadam tarafından 3 Ağustos 2013 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 4 üye.
  1. Kareteciadam
    Offline

    Kareteciadam Yeni Üye

    Katılım:
    27 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    26
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    0
    Merhabalar

    Dahada Fazla Ve hızlı Yağ yakmak İstiyen Arkadaşlar Bunu Okuyun Lütfen..


    Bunun altinda yatan mantik ise; sabah kaltiginizda midenizde karbonhidrat olmayacagindan vucut haliyle daha fazla yag kullanmak zorunda kalacak.


    Sizi hayal kirikligina ugratacagim ama ne yazik ki bu teorinin kesinlikle bilimsel bir dayanagi yok.


    Nedenine gelirsek;
    Kosu bandindaki yaktiginiz kalori kismina bakarak hepsini yagdan yaktiginizi sanmak pek zekice olmaz, sonuc olarak vucudumuz bir supurge makinesi mantigi ile calismiyor sadece yagi cekicek diye bir sey yok. Vucudumuz enerjiyi nereden alacagina bazi faktorlere gore kendi belirliyor (yagdan mi, karbonhidrattan mi, yoksa kastan mi)
    Diyelim ki, spor esnasinda daha fazla karbonhidrat yaktiniz, spor’dan sonra daha fazla yag yakacaksiniz. Yada spor esnasinda daha fazla yag yaktiysaniz spordan sonra daha fazla karbonhidrat yakacaksiniz. (1)
    Sonuc olarak ufacikta olsa bir fark yaratmiyor!

    Soyle aciklamaya calisayim, bir kovada kucuk taslar var ve buyuk taslar var. Gun icerisinde her iki tas cesidinde 3 tane almaniz lazim. 3 tane buyuk tasi ne zaman, 3 tane kucuk tasi ne zaman aldiginiz farketmez sonuc olarak gun icerisinde 6 tanesinide almak zorundasiniz. (diyet yaparken hersekilde gunluk gerekminizden daha az kalori aldiginizi goz onunde bulunduruyorum)
    Yapilan arastirmaya gore (2) ac karnina ve tok karnina yurume hizinda kardio yapan deneylerin ayni oranda yag yaktigi tespit edildi. 90 dakikanin ardindan ac deneylerin biraz daha fazla yag yaktigi ortaya cikti. Eger kendinizi 90 dakikanin uzerinde yururken gorebiliyorsaniz buyrun yapin. Sadece 1,5 saat ziyan etmeniz lazim o seviyeye gelebilmek icin ki zaman/deger orani tartisilir.
    Hele ki tok karnina yapilan egzersizlerden sonra genel olarak vucudun yagi daha fazla yakmaya basladigi da goz onune alindiginda ac karnina cardio yapmak daha mantiksiz geliyor.

    Kisaca HIIT’i aciklayayim, 1 dakika maksimum eforda kosup 1 dakika yuruyeceksin (dakikalar kisiden kisiye gore degisebilir) . Bazilari ise HIIT’i tavsiye ediyor ac karnina. Denediyseniz eger, cok kolay bir sekilde bitkin hale geldiginiz konusunda iddaaya girebilirim. Vucudunuzun o sekilde yuksek dereceli bir egzersiz sergileyebilmesi icin, glikojene ihtiyaci var ve sabah vucudunuzdaki glikojen oranlari az olacagindan basinizin donmesi, ayakta zor durma hissi hissetmeniz normal. Spor salonlarinda sabit bisikletten dusen kisi gormuslugum vardir.

    Sabah ac karnina yapilan cardio vucutta katabolik etki yaratabilir boyle olunca ise kas yakmaya da baslayabilirsiniz(3). Vucut gelistirenlerin korkulu ruyasi!
    Sonuc olarak
    Cardio’u ne zaman yaptiginizin onemi yok, gordugunuz uzere sabah ac karnina yapilan cardio’nun daha fazla yag yaktigi sehir efsanesinden oteye gecemiyor. Peki ne zaman once yemelisiniz cardio’dan? Cardio yaparken vucudunuzdaki buyuk cogunlugunun ayaklara dogru kayacagindan oturu midenizin sindirimi yavaslar bu da midenizin bulanmasina sebep olabilir, o yuzden yemek yer yemez cardio yapmanizi tavsiye etmem. Ne ac ne de tok oldugunuz zaman yapmaniz mantikli olacaktir.



    Kaynak :

    Hansen K, Shriver T, and Schoeller D. The effects of exercise on the storage and oxidation of dietary fat. Sports Med 35: 363-373, 2005.
     
  2. TheProject
    Offline

    TheProject Üye

    Katılım:
    3 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    126
    Beğenileri:
    15
    Ödül Puanları:
    16
    Günlük yakılabilen yağ molekülu var yani bi sınır . eğer vucut boşsa direk yağdan alıcak enerjiyi diye birşey yok depolanmiş karbonhidrat var vucutta boş olmaz yani
    o yağ yakma sinirini aştıktan sonra kaslardan gider o yüzden uzun yapilmasida tavsiye edilmiyo tavsiyem kolay sindirilen kompleks karbonhidrat yiyin 2 saat öncesinde sonra yapin cardiyoyu zaaten cardio bittikten sonra metabolizmaniz normalin üstünde oluyor buda gün içerisinde yağ yakmaya devam eder demek
    SAKIN AÇ KARNINA HİÇ Bİ EGSERSİZ YAPMAYİN
     
  3. münzevi
    Offline

    münzevi Forum Kurdu

    Katılım:
    3 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    528
    Beğenileri:
    709
    Ödül Puanları:
    103
    Forumda pek çok arkadaş da ısrarla sabah aç karnına kardio öneriyordu. Ben de bodybuilding.com ve bir kaç sitede okudum az önce, onlar da aç karnına kardio kesinlikle önermiyorlar, sebebi de yağ değil kas yakmaya sebep olması.

    Bilenler biraz aydınlatırsa makbule geçer.
     
  4. matakara
    Offline

    matakara Üye

    Katılım:
    18 Nisan 2006
    Mesajlar:
    22
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    3
    Öncelikle merhaba,
    Herkesin bünyesi farklı olabilir onun için görüşlerim kendim ile alakalıdır.
    Sabah kardiosu ile ilgili farklı görüşler var bazı konularda bugün doğru kabul edilen yarın yanlış olduğu söyleniyor zaman ve vücut durumum bunun doğru olup olmadığını bana gösterecek.
    Bende 1,5 aydır sabah kardiosu yapıyorum, son 4 gündür l-carnitine desteği ile yapmaya devam ediyorum.
    10 km mesafe, 6,5 km hızda, incline 4 ve fat burner programında, nabız ortalama 125 civarında
    L-carnitine desteğinin yağ yakma konusunda olasılığı arttırdığını düşünüyorum. Birde ne kadar doğru olmadığı her yerde yazılsa da ki bende kabul ediyorum, başlangıç düzeyindeki insanların destek alma arzusunun altında yatan en büyük neden motivasyon bende o motivasyonu şu an için l-carnitine'de buldum.
    Mesafe uzun olsa bile koşu bandından indiğimde 1200 kalori civarı yaktığımı söylese de bana bir şey ifade etmiyor ( bandın yazdığına pek itibar etmiyorum ) çok ağır bir kardio yaptığımı da düşünmüyorum.
    Sabah kardiosunda kendimi akşam yaptığım kardiodan daha iyi hissediyorum. Çalışan biri olarak ya sabah erken yada akşam yapabiliyorum.
    Bir gün kardio ve bir gün ağırlık idmanı yapıyorum.
    Günlük olması gerektiği gibi protein ağırlıklı besleniyorum ve yapmaya başladığımdan beri kendimi çok daha iyi hissediyorum.
    1 ayda 6 kilo verdim 99'dan 93'e düştüm.
    L- carnitine'i almaya başladığımdan beri daha fazla terlediğimi hissediyorum ( 2 antreman olduğu için psikolojik de olabilir )
    Şu an için durumdan memnunum.
    Teşekkürler.
     

Sayfayı Paylaş