Proteinle İlgili Bilinen Yanlışlar

Konusu 'Türkceye Çevirilen Yazilar' forumundadır ve aartun tarafından 13 Mayıs 2007 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. aartun
    Offline

    aartun Üye

    Katılım:
    12 Ekim 2006
    Mesajlar:
    216
    Beğenileri:
    140
    Ödül Puanları:
    0
    Protein Mitleri---Yanlış Bilinenler

    Yalanlar,fabrikasyonlar ve doğru olmayan şeyler nereye dönseniz oradalar.Karşılıklı dövüşün olduğu bir kasaba'da hissedebilirsiniz kendinizi.

    Hayır, bu sadece sıradan bir spor salonunda proteinle ilgili genel bir tartışma.Aslında gerçekte ,protein basit bir besin.Proteinden gelen aminoasitler vücudun yeni kas oluşturmak için kullandığı tuğlaları temsil eder,eğer protein alımını yeterince yapmazsanız gelişmezsiniz.Basit gördünüz mü?

    Bu vücutçulara göre neden proteinin bu kadar zamana rağmen diğer yalan supplementlara oranla hala ayakta kalabilmesine bir nedendir.Bu büyümek için gereklidir.Arnold Schwarzenegger den Ronnie Coleman'a kadar herkesin protein başköşesindeki besin olmuştur.

    Ancak hala gymlerde konuşula konuşula yada internet aracılığyla,proteinin ne kadar gerekli olduğu,ne kadarının sindirilebilir olduğu yada hangi protein formunun gerekli olduğu konusunda yanlış anlaşılmalar vardır.Şimdi size kurgu ve gerçeği,7 büyük yanlış anlaşılmayı ortaya çıkararak göstereceğiz.

    Mit 1:protein tozları yemekten daha iyidir.

    Protein tozlarını sindirmesi kolaydır.Hacim almak için hızlı sindirim önemlidir.Ancak bununla beraber tamamen hayvan kaynaklı protein:yumurta,kırmızı et ve balık eksiksiz aminoasit profiline sahiptir.Bazıları daha iyi aminoasit profiline sahiptir,belkide bu neden Jay Cutler'ın kırmızı et yemeden ciddi bir vücut yapılamayacağını söylemesini açıklar.Cutler ,beslenmesinden kırmızı eti çıkardığında hacim alamadığını ve kilolarını artıramadığını söylemekte.Bu kırmızı etin içindeki B vitamini,demir yada kreatinden mi?Belki.Buda muhtemelen yüksek aminoasit profillerinin protein sentezini artırdığını açıklar.İyi Hacim almak için sırf tozların üstüne beslenmenizi kurmayın.
    Geniş bir besin portföyü oluşturup tozları sadece idmandan önce ve sonra yatmadan önce ve belki sabah kalkınca alın.Aldığınız protein ve aminoasit kaynaklarını yapabildiğiniz kadar değişken tutmaya özen gösterin,mesela bir gün tavuk diğer gün kırmızı et sonraki gün balık vb...)

    Mit 2:protein ihtiyaçları sabittir.

    Sporcular kaslarını geliştirmek için her gün aynı değerde protein almaya özen gösterirler.Örneğin 200 poundluk bir sporcu güne 300 gram protein ve yeterli karbonhidratı alır.Tabi ki protein ve karbonhidrat kasların oluşumdaki olmazsa olmazlardır.Ancak vücudunuzu bazı günler 400-450 hatta 500 gram protein alarak adapte olmasını engelleyebilirsiniz ve buda daha kaliteli idman ve kas demektir.Bu değişikleri yapmak protein sentezini artırıp daha iyi hacim almanızı sağlar.Her gün aynı protein değerlerini almakta bir sorun yok ama bazın bu tür değişiklikler daha mükemmel hacim anlamına gelir.

    Mit 3:Herkes her pound başına 1 gram proteine ihtiyaç duyar.

    Bizim burda söyleyeceğimiz de pek farklı değildir ancak gym'den yatıp kalkan ciddi sporcular için
    bu değer %50 artmalıdır yani 1.5 gram protein her pound için.Ayrıca eğer yeterli proteini alsanız bile uyuz gibi idman yaparsanız hacim ve kas alamayacağınızı kesinlikle unutmayın.

    Protein alımınızla anahtar eşleşme yaptığınız idmandır.Eğer yeni başladıysanız bu işi uzun zamandır yapan birisi kadar sert çalışmazsınız-zaten çalışmamalısınız her neyse ,belkide pound başına 1 gramdan daha az protein almazlısınız.Ancak zor kas kazanan birisiyseniz yada ağır çalışıyorsanız ve yeterli hacimi alamadığınız gördüğünüz an tereddüt etmeden protein alımını artırın.

    Mit 4:Sadece belli bir miktar proteini sindirebilirsiniz.

    Bir yerlerde hala vücudun 30 gram proteini anca sindirebileceğini konuşuluyor.Bunlar artık eskidi.4 yada 5 ounce tavuğa eşit olan 30 gramla Arnold Schwarzenegger'in hacim alabileceğini düşünebiliyormusunuz?Tekrar düşünün.Vücudunzun bir kerede ne kadar protein sindirebileceği sizin ne kadar sert idman yaptığınıza bağlıdır.Ne kadar ağır basarsanız o kadar ihtiyacınız olur.Basit değil mi?

    200 poundluk yetişkin bir erkek ,160 pound gelen bir erkeğe göre daha çok proteine ihtiyaç duyar ve daha çoğunu sindirebilmelidir.Ayrıca protein sindirimi sizin normalde ne kadar protein aldığınızlada ilgilidir.Ne kadar fazla ve düzenli protein alırsanız ,vücudunuz o kadar çok proteini sindirebilme yeteneğine kavuşacaktır.

    Mit 5:Mandıra ürünlerinden gelen protein yağlanmanın önünü açar.

    Bu mit hiçbir zaman yok olmayacaktır.Yoğurt, yağsız süt, peynir gibi ürünlerin yağlanmaya yol açtığı fikri tamamen yanlış.Bu ürünlerde hiçbir sorun yoktur.Bu ürünler mükemmel bir protein kaynağı olmakla birlikte az kalorili bir diyetle birleştirildiğinde tatlı bir yağ yakımını beraberide getirir.

    Bu tür mandıra ürünleriyle ilgili olan yanlış anlaşılma genelde peynirlerledir.(yağsız peynirler dahildir)Bu ürünler fazlaca sodyum içerdiklerinden dolayı su tutumuna yol açarlar ki bu bile abartıdır çünkü sporcular sodyuma daha fazla ihtiyaç duyarlar.

    Eğer sodyum alımınızı bir anda değiştirirseniz;mesela artırırsanız su tutumu normal olarak bunun sonucu olacaktır.Ancak her gün aynı şekilde alırsanız vücudunuzun herşeye adapte olması gibi bunada adapte olacaktır ve su tutumu azalacaktır.

    Mit 6:protein enerji kaynağı olarak kullanılamaz.

    Bu yanlış anlama diyet yapan sporcularla ilgilidir.Karbonhidrat alımının kesilmesine karşı olan bazı antrenörler ,oluşabilecek bir karbonhidrat açığında kas kaybının oluşabileceğinde ısrar ederler.Bununla beraber diyetteyken protein alımını artırarak,vücudunuza kas dokusunu enerji olarak kullanması (nın) alternafini sunarsınız.Protein alımını arıtırıp yine proteinini içinde bulunan dietary aminoasitleri,kullanarak ,kas dokusu kaybetmeden ,düşük-kalori yada düşük karbonhidrat diyeti yapılabilir.Dışardan alınan aminoasitlerin glukoza dönüşüp enerji olarak yandığı bu olaya ''gluconeogenesis'' denir.
    Yani sonuç olarak ''karbonhidrat alımını düşürürken protein alımını artırısın,bu sizi kas kaybından korur.

    Mit 7:Hayvansal olmayan proteinler büyümeye yardımcı olur.

    1 kase yulaf 6 gr,1 orta boy ekmek 11 gr,2 kase spagetti 16 gr protein içerir.Yine de çok az değildir. ancak hayvansal olmayan kaynaklardan gelen proteinlerin kas kazanmak için en iyi yol olduğu söylenemez.Çünkü onlar komplike proteinler değillerdir ,yani kas kazanmak için gerekli aminoasitlerin hepsini içermezler.

    Gerekli olan aminoasitlerin hepsinin bulunabildiği tek bir kaynak vardır;hayvansal proteinler.Balık,kırmızı et,süt,yumurta en iyi kaynaklardır çünkü onlar komplikedir,vücudunuz kas kazanması için gereken aminoasitleri barındırırlar.Vücudunuzun büyümesi için hayvansal proteinlere ihtiyacınız vardır.

    Kaynak:http://www.flexonline.com/nutr/61
    Çeviri:aartun
     
    Ali28, maximum, OvO ve diğer 36 kişi bunu beğendi.
  2. diez
    Offline

    diez ADMIN Yönetici Admin

    Katılım:
    18 Ocak 2006
    Mesajlar:
    12.497
    Beğenileri:
    14.493
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    yine güzel bir iş çıkarmışsın aartun eline sağlık..baştan sonuna kadar okudum çok intizamlı çeviri yapmışsın.yazının orjinalini iyi biliyorum oyüzden başarına şahit oldum..basit nüanslar var pm ile sana ilettim..içeriğe gelirsek ;

    tüm maddeler çok önemli fakat bazı noktaların altlarını çizmek istiyorum ;
    1.madde gerçekten yanlış anlaşılmaları düzeltmiş bir başlık..sırf tozlarla beslenen arkadaşlarım vardı..
    İyi Hacim almak için sırf tozların üstüne beslenmenizi kurmayın. şu cümle olayı sonuçlandırıyor.

    4.madde Ayrıca protein sindirimi sizin normalde ne kadar protein aldığınızlada ilgilidir.Ne kadar fazla ve düzenli protein alırsanız ,vücudunuz o kadar çok proteini sindirebilme yeteneğine kavuşacaktır. bildiğim bazı yanlışları törpüledi..

    6.madde karbonhidratın düşürüldüğü diyetlerde protein miktarında artış yapılmalıdır..
    7. madde Vücudunuzun büyümesi için hayvansal proteinlere ihtiyacınız vardır.

    güzel çeviri için tekrar teşekkür ediyorum..+Rep
     
    y2j ve 307KD bunu beğendi.
  3. LoRD oF THe SHeLPe
    Offline

    LoRD oF THe SHeLPe Üye

    Katılım:
    17 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    81
    Beğenileri:
    20
    Ödül Puanları:
    0
    çok güzel bir yazı. emeğine sağlık
     
  4. altaylar
    Offline

    altaylar Üye

    Katılım:
    1 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    412
    Beğenileri:
    92
    Ödül Puanları:
    0
    arkadaşlar eski bir yazı ancak tekrar herkes görsün
    gerçekten güzel bilgiler içeriyor
    teşekkürler
     
    xlygan bunu beğendi.
  5. dewrimMAX
    Offline

    dewrimMAX Üye

    Katılım:
    15 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    1
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    slm arkadaşlar boyum 1.66 kilo 75.. 9 aydir spor yapiyorum whay protein hic kullanmadım kilo alirim diye ama amino acid kullaniyorum 2 aydir protein almak istiyoum kilo yaparmi boyuma göre kilom fazla alsam olurmu yardimci olurmusunuz arkadaşlar
     

Sayfayı Paylaş