Proteini mi Karbonhidratı mı kesmeli??

Konusu 'Bayanlara Özel - Beslenme & Diyet' forumundadır ve dmtria tarafından 15 Nisan 2012 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 4 üye.
  1. dmtria
    Offline

    dmtria Üye

    Katılım:
    6 Şubat 2012
    Mesajlar:
    30
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    aklıma takılan bir şey var bir türlü cevaplandıramadım.

    kas kaybı için mantıken az protein alın deniyor -kas geliştirmede protein etkili olduğundan. Ama bazı yerlerde de düşük karbonhidrat, yüksek proteinli bir beslenme gerekir deniyor.

    Şimdi hangisi doğru? Bir gün azıcık bi kısa mesafe koşmam gerekse, üst bacağımdaki kaslar hemen şişme gösteriyor. Birleşip çirkinleşiyorlar. Kalınlaşıyorlar. Yani ufacık bi çalışmada kaslarım etkileniyor. Bunun yanında sporu da bırakmak istemiyorum platese filan başlarım heralde. Ama nasıl beslenmem gerekir. Kaslarımda şişme olmaması için hangisini kesmem gerekiyor? Ve mümkünse söyler misiniz, olanı kaybedemiceksem hangi tür hareketlerle bu kasların şeklini düzeltebilirim, bacak aram birleşik kötü duruyor..
     
  2. SCHWARZXXL
    Offline

    SCHWARZXXL Özel Üye

    Katılım:
    15 Mart 2006
    Mesajlar:
    3.591
    Beğenileri:
    4.610
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Karbonhidrat. Kasın içine proteini taşıyan insülin metabolizması. Bunu da karbonhidratlar tetikler.
     
    themertyildiz ve dmtria bunu beğendi.
  3. dmtria
    Offline

    dmtria Üye

    Katılım:
    6 Şubat 2012
    Mesajlar:
    30
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    Peki ama sonuçta az da olsa karbonhidrat tüketilecek, yani protein yine kaslara taşınacak. nasıl bir denge tutturmak gerek, örnek bir günlük diyet menüsü verebilir misiniz bi fikir oluşması için?
    Ayrıca kahvaltıda ne tüketmek gerek o da çok önemli gibi, sonuçta gün başlangıcında vücuda giren ilk besinler ve direkt enerji olarak depolanıyor /( ya da hemen harcanıyor, o konuda da net değilim bilmiyorum). neyse, istediğim kaslarımı şişirmemek buna göre nasıl besleniyim?

    Ayrıca şişirmemenin yanında da inceltmek tabi. Bunun için protein ağırlıklı beslenme yanında yapacağım en iyi çalışma ne olur, birbirini dengelemesi açısından.,?

    Mesajınız otomatık olarak birleştirilmiştir---------- mesajın eklendiği saat 16.04.12 00:02 ---------- ilk mesajın gönderildiği saat 15.04.12 23:49 ----------

    ya bir de affınıza sığınarak tekrarlıcam, çok ısrarcı oluyorum ama gitmiyor sorular aklımdan hala,
    "Protein, kasları geliştiren önemli bir besin." .. böyleyken protein ağırlıklı beslenmek hata olmaz mı benim durumumda. yani sütü, yoğurdu, tavuğu vs. olabildiğince kessem. geriye günlük yenilecek karbonhidrat kalıyor. e o da olmasın diyorsunuz. ne yapmalıyım o zaman, çok arada kaldım. kasları geliştiren protein ağırlıklı beslenmek yerine karbonhidrat ağırlıklı beslenip yağlanmaya karşı da haftada birkaç gün hafif egzersiz hareketleri uygulamak daha doğru olmaz mı? :/
     
  4. hasanateş
    Offline

    hasanateş Üye

    Katılım:
    13 Aralık 2011
    Mesajlar:
    497
    Beğenileri:
    565
    Ödül Puanları:
    103
    Bazal metabolik kalorinizi belirleyip ona gore beslenin misal 50 karbo 40 protein 10 yag.
     
    dmtria bunu beğendi.
  5. Danny Boy
    Offline

    Danny Boy Yeni Üye

    Katılım:
    1 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    3.254
    Beğenileri:
    8.786
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Medical Laboratory Technician-Public Relations Spe
    Yer:
    İstanbul-Скопје-Београ&#1076
    bence bu sorduğunuz konuların mantığını eeennn baştan tekrar anlamanız gerek

    proteini kesmek gibi bir saçmalık olamaz onu unut

    günlük kcal den kesersin oda yağdan ve karbonhidrattan olur

    çok protein alan çok kaslanır diye bir kural yok

    zaten bayansın sınırını zorlasan yırtsan kendini yinede kaslı olamıcaksın

    yağ oranın yüksek olduğu için kaslı olduğunu sanıyorsun bacaklarının
     
    Efrahim, rockybalboa7 ve dmtria bunu beğendi.
  6. dmtria
    Offline

    dmtria Üye

    Katılım:
    6 Şubat 2012
    Mesajlar:
    30
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    yok o konu daha önce de söylendi sorun ettiğim kısmı yağlı değil emin olun, ama yine de teşekkür ederim cevaplar içinn.
     

Sayfayı Paylaş