Proteinde biyoyararlilik

Konusu 'Beslenme' forumundadır ve zrb20 tarafından 27 Temmuz 2011 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen kişi sayısı 1 user .
  1. zrb20
    Offline

    zrb20 Üye

    Katılım:
    30 Haziran 2011
    Mesajlar:
    174
    Beğenileri:
    222
    Ödül Puanları:
    53
    Birçok insan için protein ihtiyacı, yalnızca belli sürede gereken protein olarak algılanır. FISTIK, yulaf, fındık, patates, pirinç gibi yiyeceklerden gerekli miktarda proteini alacaklarını düşünür. Aslında bu gıdalarda da protein olsa da bunları ana protein kaynağımız olarak kabul etmek doğru olmaz. Çünkü eğer protein ihtiyacınızı bu gıdalardan karşılamak isterseniz bunlardan o kadar çok yemeniz gerekirdi ki bu size fazla kilolar olarak geri dönerdi. İkincisi, proteinler temel ve temel olmayan aminoasitlerden oluşur. Oysa bu besinlerin içerdiği protein bir veya birkaç çok önemli aminoasidi içermiyor olabilir. Temel amino asitleri kendi vücutlarımızda üretemeyiz fakat temel olmayanları üretebiliriz Vücudumuz bu yaşamsal aminoasitleri kas büyümesi için optimum miktarda almalıdır. Doğru protein kaynaklarını kullanmamak vücut çalışmasındaki kazanımlarımızı yavaşlatacaktır.








    proteinin vücut tarafından hangi oranlarda kullanılabileceğine işaret eder. Aşağıdaki tablo besinlerin biyoyararlılığı konusunda fikir verecektir.




    Biyoyararlılık İndeksi

    Peyniraltı suyu tozu (whey) protein izolatları harmanı ------------------- 159
    Konsantre edilmiş peyniraltı suyu tozu (whey) ---------------------------- 104
    Bütün yumurta ---------------------------------------------------------------------- 100
    İnek sütü ----------------------------------------------------------------------------- 91
    Yumurta beyazı --------------------------------------------------------------------- 88
    Balık ----------------------------------------------------------------------------------- 83
    Dana eti ------------------------------------------------------------------------------ 80
    Tavuk ---------------------------------------------------------------------------------- 79
    Kazein (süt proteini) -------------------------------------------------------------- 77
    Pirinç --------------------------------------------------------------------------------- 74
    Soya ----------------------------------------------------------------------------------- 59
    Buğday ------------------------------------------------------------------------------- 54
    Fasulye ------------------------------------------------------------------------------- 49
    Yer fıstığı ------------------------------------------------------------------------------ 43
     
    Danny Boy bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş