Protein ve supplement kullanımında (kan,idrar vb.)bütün tahlil sonuçları !

Konusu 'Sağlık & Sakatlanma' forumundadır ve lion tarafından 21 Nisan 2011 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 7 üye.
  1. lion
    Offline

    lion Üye

    Katılım:
    31 Ocak 2009
    Mesajlar:
    16
    Beğenileri:
    4
    Ödül Puanları:
    0
    Öncelikle herkese Merhabalar arkadaşlar !
    bu konuya farklı başlıklarda yer yer değinilsede ben netleşmesi açısıdan toplamak istedim çünkü bu durum ya ara konu olarak kalıyor ya da göz ardı ediliyor tarafımızdan, daha sonra büyük problemlerle karşılaşmamamız dileğiyle...
    Tabi ki bende başıma gelene kadar bu olayın net olarak farkında değildim ...
    supplement kullanımını artırıp neredeyse su tüketimimi 1-2 lt ye düşürdüğüm yakın zamanda böbreklerimde bir ağrı hissetmemle doktora başvurdum, haliyle tahlilimde şiddetli bir kum döktüğüm ortaya çıktı ! Doktora supplement kullandığımı söylediğimde ise sebebin bu olabileceğini söyledi ! bende 2-3 hafta bırakıp böbrekleri iyice temizledikten sonra tekrar kullanmaya başlayacağım tabi bu sefer en az 3lt su ile birlikte k;i bu olay su eksikliğinden mi kaynaklanıyor yoksa bu ürünlerin atımı bi nebze olsun böyle mi ? bir fikrimiz olsun !
    şimdi benim merak ettiğim acaba protein,supplement vb kullanan herkeste bu durum bir miktar kum dökümü olarak gözükür mü tahlillerde yoksa benim az su içmemden kaynaklanan bir durum mudur bu ?
    sizler düzenli olarak bu ürünleri kullananlar; tahlil sonuçlarınız nasıl ? ya da değerlerinizde sonuçları etkileyecek oynamalar kullanımdan ötürü oluyor mu ?
    bu konu sadece idrar tahlilleri için değil bu ürün kullanıımlarında ki bütün tahlil sonuçlarındaki anormallikler ve önlemleri için paylaşım olursa daha yararlı olur şimdiden herkese teşekkürler !
     
  2. slipknot
    Offline

    slipknot Üye

    Katılım:
    16 Mart 2008
    Mesajlar:
    18
    Beğenileri:
    6
    Ödül Puanları:
    0
    Oncelikle kendi üzerinde deney yaparak böyle bir sonuca varamazsın. Proteinin tozu zaten yapısı itibariyle böbrek taşı yapamaz. Protein zaten sürekli aldıgımız doğal bir madde sonuçta.

    Ancak kullandığın diğer suplementler ne bilmiyorum. Böbrek taşı muhtemelen genetiktir. Doktor suplementin ne oldugunu ne icerdigini bilmedigi için evet demiş olabilir. İçme suyuna dikkat et. Çeşmeden mi iciyorsun yoksa hazır su mu kullanıyorsun onları bir düşün.

    Bir diğer konu zaten suplement kullansan da kullanmasan da bol su icmek abartılmadıgı sürece faydalı ve gerekli. Bu konu daha önce de uzun uzun tartışılmıştı.

    Özetle söyleyebilecegim protein tozu ile böbrek taşının uzaktan yakından alakalı olmadığı.
     
  3. PointFlex
    Offline

    PointFlex Üye

    Katılım:
    9 Nisan 2011
    Mesajlar:
    216
    Beğenileri:
    148
    Ödül Puanları:
    0
    Yer:
    Kocaeli
    Yanlış bir şekilde şınav çekmek bile böbrekte taş yapabiliyor. Başka nedenler de olabilir.
     
    lion bunu beğendi.
  4. pashacan
    Offline

    pashacan Üye

    Katılım:
    13 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    516
    Beğenileri:
    361
    Ödül Puanları:
    73
    Yer:
    istanbul - bakırköy
    bu nasıl bir yorum anlayamadım.
    maymunların üzerinde mi deney yapılması gerekiyo ?
    tabiiki kendi üzerindeki etkileri gözlemleyecek
    etkiler ne kadar bireysel olarak değişebiliyorsa yan etkiler ve varsa zararlarda kişiye göre değişecektir.
    biz ahmete mehmete bisey olmuyo dye bunu baz alıp kendimizde oluşan zararlarıda yok sayamayız.
    bir örnek gerekir ise, salondan bi arkadasım asla ama asla creatine alamıyor midesinden geberdiğini söylüyor ki bu placebo etkisi olamaz..ancak bende tık yok..
    velhasıl kelam bünyeye göre değişir bu işler
    gidip tahlil yaptırmakla zaten en akıllı işi yapmışsın doktorun dedikleri doğrultusunda hareket edersen sorun olacağını sanmam

    supplement alımında özellikle "tablet" böbrekleri fazlaca yorduğundan bol su alımı cok cok önemli yadsınamaz bir gercek.

    böbrek dediğin elek gibi işlediğinden ne kadar su olursa o kadar temiz olacaktır.

    gecmis olsun
     
    lion bunu beğendi.
  5. lion
    Offline

    lion Üye

    Katılım:
    31 Ocak 2009
    Mesajlar:
    16
    Beğenileri:
    4
    Ödül Puanları:
    0
    cevabın için teşekkürler ama yazdıklarımı belirtirken kendi üzerimdeki gözlemim olduğunu ve bunun sebebini anlamak içinde kumları temizledikten sonra su tüketimime dikkat ederek tekrar kullanacağımı zaten belirttim... Mesajı dikkatlice okursan burada kişilerin bünyelerinin tepkileri ve gözlemleri amacıyla açılmış bir başlık ve kullanımdan doğan yanlışlıklara karşı önlem almak...

    Ayrıca lütfen burada gereksiz mesajlarla (protein ve supplement kullanımını kendin için söyle bunun için böyle gibi kişisel mevzulara dökmeyin ! o konunun başlığı ayrı ! bende zaten kullanan birisiyim karalama ya da başka bir niyetim yok ! zaten o konudaki yorumum da o başlık altında{ http://www.bodyforumtr.com/vbforum/dikkat-protein-ve-amino-acid-t5194p9.html !} gayet açık )
     
    Son düzenleme: 21 Nisan 2011
  6. atakan_irresistable
    Offline

    atakan_irresistable Üye

    Katılım:
    14 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.202
    Beğenileri:
    702
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    istanbul
    lion hak veriyorum size doktorunuz kesinlikle haklıdır protein böbrek taşı yapar.

    uyarmak istediğim konu üre miktarınızda artış yoksa 3 lt su böbreğinizi iflas ettirir.

    artı kum demeyelim taş diyelim kum idrarda olur. böbrek taşı tedavisinde idrarda belirir. yanlış anlaşılmaya mahal vermeyelim!
     
    Bodysoft ve lion bunu beğendi.
  7. lion
    Offline

    lion Üye

    Katılım:
    31 Ocak 2009
    Mesajlar:
    16
    Beğenileri:
    4
    Ödül Puanları:
    0
    atakan_irresistable yanlış anladım sanırım 3 lt su böbreği iflas ettirir ? derken neyi kastettiniz ?
    çünkü benim bildiğim spor yapan kişilerin; Hatta en Az 3 lt su içmesi gerektiği ! yanlış anlaşılma olmasın ki sonra şikayetlere aldığımız önlemleri belirtelim derken :) herkes bizim yüzümüzden, yakındığımız şikayetlere sahip olmasın ?
     
    Son düzenleme: 21 Nisan 2011
  8. kzlyarasa
    Offline

    kzlyarasa Üye

    Katılım:
    3 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    8
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    0
    Yer:
    ankara ~
    ben de yorum yapmıştım o başlığa yani ben de kullanıyorum ve proteinin direkt bi etkisi olmadığı kanaatindeyim ama hayatım boyunca ağrımayan böbreğim (genetik de değil) whey prteini alınca ağrı yapıyor önceden 6 aya yakın ağırlık çalıştım Proteinsiz ve bu tozu alınca ağrı yaptı acaba başka bi şeyi mi tetiklediği için yani dolaylı olarak etkiliyor mu?
     
  9. Ec0
    Offline

    Ec0 Yeni Üye

    Katılım:
    8 Eylül 2010
    Mesajlar:
    849
    Beğenileri:
    434
    Ödül Puanları:
    0
    protein tozunun zararı yoktur ama aldığın markaya göre değişir nitrofull vb. gibi ucuz kalitesiz aldıysan merdiven altı üretim içine ne koydukları belli değil tarım ve köy işleri bakanlığından yasak ama hala satışı yapılmakta ayrıca ben senelerdir kullanıyorum hiç bir sorun oluşmadı supplement kullanmak su içmeni engellemez protein tozuna su koyarsın kana daha hızlı karışması için burdada bir miktar 350 ml kadar su tüketiyorsun zaten ayrıca doktora söylemen büyük hata nedenini kendisi bulmalıydı uğraşmalıydı sen öyle dersen adam kesin ondan der çıkar işin içinden hata doktorda değil senin doktora söylemen protein tozu kullandığını başka bir doktora görünüp farklı hastahanede ona tahlil yaptır sebebi nedir diye falan protein tozu vb. kullandığını söylemeden ayrıca genelde günlük 10-12 arası hap kullanıyordum amino asitlerde çinko vitamin haplarını saymıyorum protein tozu ve glutamine bide bir tık yok creatine var bide
     

Sayfayı Paylaş