Protein tozu kullanırken sağlık kontrolü(Önemlidir)

Konusu 'Supplementler' forumundadır ve EveryBody34 tarafından 26 Aralık 2013 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 7 üye.
  1. EveryBody34
    Offline

    EveryBody34 Üye

    Katılım:
    8 Kasım 2013
    Mesajlar:
    6
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    Cinsiyet:
    Bay
    arkadaşlar birçoklarınız gibi artık ben de protein tozu kullananlar kervanına katıldım. ancak bununla ilgili hala kafamdaki soru işaretlerini cevaplayamadım ve protein tozuna başlamış olsam bile korkarak içiyorum.
    öncelikle kullandığım toz güvenilir yerden yani sahte değil. başka biri de aynı kutudan kullanıyor. sahte olmadığına eminim.
    şimdi bende şöyle birşey oldu. protein tozunu içiyorum antrenman esnasında. antrenman sonrasında (afedersiniz detaylı anlatacağım çünkü sağlık herşeyden önemli) idrarım hayatımda görmediğim sarı renginin değişik bir tonunda akıyordu. ayrıca idrarı boşaltırken penisimde ve kasıklarımda bir acı hissettim. bu acıyı antidepresan kullananlar bilir. antidepresan kullandığınızda idrar boşaltırken veya cinsel ilişki ya da mastürbasyon ile boşalırken penisinizde bir acı hissedersiniz. işte buna benzer bir acı.
    bana göre önemli olan hayatımın devamlılığı. bu yüzden organlarıma da iyi bakmam lazım. protein tozlarının sağlığa zararları hakkında maalesef %100 kanıtlanabilir bir bilimsel araştırma yok. ama tam tersini kanıtlar araştırma da yok. yani protein tozuna yeni başlayan bizler bunu kullananların tavsiyeleriyle ve hocalarımızın yönlendirmeleriyle başlıyoruz.
    benim arkadaşım başlamadan önce beni uyarmıştı akrabasının karaciğeri iflas etmiş protein tozu kullanımından ötürü.
    sonuçta protein tozunu gereğinden fazla kullandığı için böyle bir olay olmuş olabilir. kalp damar yolları %80 tıkalı bir insana 3 öğün yağlı etli yemek yedirin kalp krizi geçirmesi kadar normal birşey yoktur. :)
    şimdi şöyle birşey var ki protein tozlarının zararlarından bahsedenler genelde 3 organa zarar verdiğini söylüyor.
    1) böbrek 2) karaciğer 3) cinsel organ(sperm sayısında azalma olarak)
    2 numaralı zarara arkadaşım şahit. benim başıma gelmesini istemem. allah kimseye yaşatmasın. bugün benim hissettiğim sizce yan etki midir yoksa normal birşey mi? sizde de oluyor mu? bu benim için önemli. sizin de tespit ettiğiniz yan etkiler var mı?
    ayrıca ben protein tozunu kullanırken miktarı abartmaktan yana değilim. bodybuilding işini zamana yaymak lazım. önemli olan hareketleri yedirerek yapmak ve beslenmeye dikkat etmek. o yüzden belli aralıklarda sağlık kontrolü yaptırmak ve organlarımın özellikle yukarıda saydığım organlarımın gidişatını kontrol etmek için doktora başvurmayı gerekirse test yaptırmayı istiyorum. ancak hangi hastanede hangi bölüme gitmek lazım? ya da aile hekimine mi gideyim spor hekimine mi ?

    yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.
    (umarım konuyu doğru yere açmışımdır)
     
  2. astron47
    Offline

    astron47 Üye

    Katılım:
    28 Aralık 2013
    Mesajlar:
    14
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    Cinsiyet:
    Bay
    bence gereğinden fazla evham yapmışsın.ben şu ana kadar whey içerek karaciğer veya böbreği iflas etmiş birine rastlamadım. kan ölçümü 6 ayda bir yaptırıyorum. benim değerlerim normal çıkıyor. karaciğer enzimlerine baktıracaksın. açıkcası abartmamak!!! kaydı ile sigara ve alkolden çok daha zararsız bence.
     
  3. EmreAydn
    Offline

    EmreAydn Üye

    Katılım:
    13 Ekim 2013
    Mesajlar:
    20
    Beğenileri:
    4
    Ödül Puanları:
    3
    kg başına 1gr alıcak şekilde ayarlıycaksın ve gün içerisinde aldığın proteine göre. mesela günlük yiyceklerinden ortalama 15gr. protein aldın ve 75 kg.sın demekki günlük ihtiyacın 75gr.protein (75x1gr) bunu 15 gr.ı yemeklerden demekki 60 gr daha alman gerek. bende bi ara bilinçsizce tükettim ve bende kum dökmeye başlamıştım üstüne aşırı kilo aldım ve insülin direncide oluştu. şuan şükrler olsun ki bi sorun yok artık daha bilinçliyim . bilinçlendikten sonra bi sorun yok bence :)
     
  4. mustafa088
    Offline

    mustafa088 Üye

    Katılım:
    20 Haziran 2009
    Mesajlar:
    199
    Beğenileri:
    85
    Ödül Puanları:
    38
    Cinsiyet:
    Bay
    Arkadaşım dünyada okadar çok body builder varken bu sölediklerin sadece komik geliyor protein tozu kullanan kişi sayısı çok yan etkisi ve zararını görende ne duydum ne gördüm basit yan etkileri kişiden kişiye değişiyor mide bulantısı ishal gibi fakat cinsel problemlere yol açsaydı veya birisi zarar görseydi incelenirdi sen fazla takıntılı bir insansın gördüğüm kadarıyla sonuçta bu bir ek takviye ürünü steroid değil ayrıca bilinçsiz kullanımda ve aşırı doz kullanımında yan etkileride değişir.
     
  5. EveryBody34
    Offline

    EveryBody34 Üye

    Katılım:
    8 Kasım 2013
    Mesajlar:
    6
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    Cinsiyet:
    Bay
    çoğu kişi yan etki bile görmemiş olabilir veyahut sağlık takibi yapmadığından vücudundaki gelişmelerden habersiz bile olabilir. konuda aslında önemli olan bunun sağlık takibini nasıl nerede yapacağımız. bu konu hakkında bilginiz var mı?
     
  6. mmayg
    Offline

    mmayg Üye

    Katılım:
    11 Ekim 2012
    Mesajlar:
    222
    Beğenileri:
    123
    Ödül Puanları:
    53
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    masabaşı iş
    bence evham yapıyorsun ,sonuçta steroid değil bu. sentetik değil, doğal. protein tozu dediğn peyniraltı suyunun püskürtme yöntemi ile toz haline getirilmiş hali. peynir yiyince de test yaptırıyor musun. için rahat etmiyorsa yılda bir kan değerleri ve idrar testleri yaptırabilirsin . zaten toz kullanmasan da belli bir yaştan sonra belli periyotlarda kontrolleri yaptırmak gerekiyor.
    günlük 10 bardak su içersen fazla bir zararı olmaz. fazla protein üre olarak vücuttan atıldığı için böbrekleri yorduğu söylenebilir ama 3-4 ayda bir 1 ay kullanıma ara verirsen bu da sorun teşkil etmez görüşündeyim. .sadece onun değil herşeyin fazlası zarar.
     
  7. Lakot
    Offline

    Lakot Üye

    Katılım:
    12 Ekim 2013
    Mesajlar:
    45
    Beğenileri:
    13
    Ödül Puanları:
    8
    Cinsiyet:
    Bay
    protein tozu veya multi vitamin olmadi anti depresan , insan vucuduna giren her madde yemek dahil sindirim sirasinda su ile vucutta ver degistirir. vucutta yeterli su girisi olmaz ise bu ilaclar cikarken bokreklerde ve diski yollarinda bu tur hisslere yol acabilir. vitamin dahi icsen mutlaka gun icinde bol su tuketmelisin,
    bol su teketmene ragmen hala ayni sikintilari yasiyorsan hemen testler yaptir herhangi bir organ gorevini yapamiyor veya ona birsey engel oluyordur.
    protein tozu hizli bisekilde sindirildigi ve kaslara spordan sonra katobolik etki yaratmamasi icin kullanilir, spordan sonra yenen bir yemekten alinan protein en az 2-3 saat sonra sindirilip kaslara ulasmaktadir , protein tozu icildikten 15-30 dk arasinda kaslara ulasan amino asit ve proteinden olusur...
    tek basina bir anti depresan snanzarar vermezken 1 kutu icinde oluyosun dimi :)) ayni hesabi her ilac icin dusunmekte fayda var
    fazlasi zarar azi karar :))
     
  8. doxux
    Offline

    doxux Üye

    Katılım:
    14 Mart 2011
    Mesajlar:
    2.723
    Beğenileri:
    2.788
    Ödül Puanları:
    123
    İdrarın rengini değiştiren üre olabilir. Bol su, daha az protein. Gene de idrarın rengi değişmezse doktor. Bu arada kahvenin de üre miktarını azalttığı hakkında bilimsel çalışmalar var, günde 1-2 bardak kahvenin faydası olabilir.
     
  9. mustafa088
    Offline

    mustafa088 Üye

    Katılım:
    20 Haziran 2009
    Mesajlar:
    199
    Beğenileri:
    85
    Ödül Puanları:
    38
    Cinsiyet:
    Bay
    Ama şunu söyleyebilirim 1 ay önce kan tahlili yaptrıp tekrar kan tahlili yaptırdığımda karaciğerdeki enzimlerin yüksek çıkmasıyla karşı karşıya geldim vücutta bazı değişiklikler muhakkak meydana geliyor.Örnek olarak 10 yumurta yesende karaciğere yüklenir protein tozuda aşırıya kaçtığında karaciğere yüklenir sonuçta bu ürün ilk önce böbreklerde parçalanıp sonra karaciğere gönderiliyor.
     

Sayfayı Paylaş