Protein alımı

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve FizzB tarafından 23 Ekim 2013 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. FizzB
    Offline

    FizzB Üye

    Katılım:
    4 Eylül 2013
    Mesajlar:
    21
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Merhaba ablalar abiler ben ******** d böyle bir yazı gördüm bu doğrumu

    Protein söz konusu olduğunda sadece ne aldığınız değil ne zaman aldığınız da önemlidir. İnsan vücudu proteini ne zaman tüketildiğine bakmaksızın işlemden geçirmekle birlikte sisteminizin protein alımına daha açık olduğu belirli zamanlar vardır. Daha belirgin olarak farklı türde proteinleri tüketmeniz gereken zamanlar vardır. Bu beş önemli anı kaçırmayın.SABAH İLK İŞ OLARAK: Gece uyku zamanı ile sabah uyanma zamanı arasında geçen süre vücudunuzun aç kaldığı en uzun süredir. "Orucunuzu" proteinle açın. Proteinler, kasların korunması ve yeniden oluşumu için gerekli aminoasitleri sağlamanın yanı sıra yediğiniz çörek ya da simite göre daha tutarlı ve sürekli enerji sağlar. Sabah yapılacak ilk iş olarak tercihinizi whey gibi hızlı etki eden bir protein den yana kullanın.
    ANTRENMANDAN ÖNCE: Antrenmandan yaklaşık bir saat önce whey protein karışımı içerek gelişme için kan akışınızı BCAA lar ve diğer temel aminoasitler ile beslemiş olursunuz. Whey protein yine iyi bir seçimdir; çünkü içmesi kolaydır ve hızla hazmedilir.

    ANTRENMANDAN SONRA: Egzersizi izleyen 30-60 dakikalık zaman dilimi protein almak için günün en önemli zamanıdır. Kaslarınızdaki enzimler ve hormonlar egzersizle oluşan hasara karşı faal olarak onarma ve yeniden oluşturma faaliyeti yürütmenin yanı sıra glikojen depolarını özellikle besin öğelerine açık olacak şekilde tazeler. Bu fırsat kapısı açıkken antrenman sonrasında alınacak whey ve kazein içeren toparlanmaya yönelik bir protein, bir sonraki anatrenman için yeniden güç kazanıp hazır hale gelmenize yardımcı olur.

    ÖĞÜN ARASI: Öğün arasında protein karışımı içmek kas sentezinin azami düzeye çıkmasına yardımcı olmakla kalmaz aynı zamanda vücut yağı ve ağırlığının kontrol edilmesini de sağlar. Proteinler tokluk hissi veren bağırsak hormonlarının salgılanmasını teşvik eder. Özellikle diyetsel lif ile bir araya geldiğinde süt proteinlerinin (whey, kazein ve süt) diğer protein kaynaklarına göre iştahı daha iyi azalttığı kabul edilmektedir. Bu yüzden kilo kontrolü hedefleriniz arasında yer alıyorsa, bu proteinlerden bir ya da birkaçını içeren bir ürünü tercih edin.

    YATMADAN ÖNCE: Uyumadan yarım saat önce kazein protein karışımı ile sizi bekleyen uzun açlığa vücudunuzu hazırlayın. Bağırsakta hızla ayrışan whey in aksine, kazein gece siz uyurken birkaç saat boyunca aminoasit bileşenleri salgılayarak çok daha yavaş hazmedilir. Kazein bu nedenle yaygın bir şekilde zamanla salınan bir protein olarak anılır. Ayrıca kazein anti-katabolik olarak da kabul edilir; çünkü kas korumasına yardımcı olan glutamin ve diğer aminoasitler açısından zengindir.

    yani sabah akşam böyle içmemiz gerek mi bu konuda bilgim yok aydınlatırsanız sevinirim dumbellllsdumbellllsdumbelllls
     
  2. doxux
    Offline

    doxux Üye

    Katılım:
    14 Mart 2011
    Mesajlar:
    2.723
    Beğenileri:
    2.788
    Ödül Puanları:
    123
    Hayır, bu yazı protein satışı yapmak için yazılmış bir yazı. Günlük proteini günün hangi saatlerinde uygun oluyorsan, sana uygun herhangi bir öğün sayısıyla alabilirsin. Tamamını yiyeceklerden almanda hiçbir sakınca yok, sadece o günlük ihtiyacını dolduramayacaksan elinde bir protein tozu bulundurabilirsin. İntermittent fasting uygulayanlar bütün protein ihtiyaçlarını 8 saat içinde 2 defada alarak müthiş fiziğe sahip oluyorlar. IIFYM yöntemi henüz bize ulaşmadı ama batıda ağırlık kazandı, araştırmanı öneririm, uzun uzun yazamayacağım.

    Bunlar bilimsel araştırmaları supplement firmalarının kendilerine yontarak çarpık yorumlamasından başka bir şey değil.
     

Sayfayı Paylaş