programım hakkında yorumlar rica ediyorum..

Konusu 'Bayanlar Özel - Fitness ve Antrenman' forumundadır ve mehirsam tarafından 9 Mayıs 2011 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. mehirsam
    Offline

    mehirsam Üye

    Katılım:
    27 Nisan 2011
    Mesajlar:
    2
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Merhabalar foruma yeni üye oldum okumam gereken çok şey var bir yandan bilgilenirken bir yandan da kendim için yorum almak istedim.

    23 yaşında 1.67 boy 66 kiloda olan bir bayanım.2 yıl öncesine kadar 96 kilodaydım.bu kiloya düştüm hala kilo vermeye çalışıyorum.60 kiloya inmek istiyorum ilk etapta.yaklaşık 6 aydır sağlıklı beslenip beslenmeme çok özen gösteriyorum.(1200 kalorilik diyetim)kiloda verdim elbette bu 6 ay içinde ama hızı çok yavaşladı tabi bu 30 kiloyu verme sürecinde açık havada yürüyüşler ve evde egzersizler yaptım kendime kendime.fakat sıkılaşmaya çok ihtiyacım var o yüzden 2 haftadan beri bir spor salonuna gidiyorum ayrıca ilk gidişim bu.bana bi program yazıldı.halen alışma sürecindeyim.neler yaptıklarımı yazmak istiyorum.

    benim için haftanın 3 günü sıkılaşma bir günü kardiyo denildi.

    haftanın 3 gününde yaptıklarım ;
    spor salonu evime uzak o yüzden yaklaşık 35 dk da yürüyerek gidiyorum.
    ilk önce bantta 7 hızında 20 dk yürüyorum.
    sonra bisiklette 10 dk yapıyorum.

    ardından yarım saat derse giriyorum aerobik,pilates dersler değişken oluyor.sonra aletlere geçiyorum. O da dinlenerek 45 dk yı buluyor.

    çıkışta da 15 dk eliptik yapıyorum ve yine durağa kadar 20 dk yürüyorum.

    kardiyo ise haftanın bir günü ise

    45 dk yürüyüş 7 - 7,5 hızında ,15 dk eliptik ,10 dk bisiklet.


    kiloda verme amacında olduğumdan salona gitmediğim günler açık havada bir saat yürüyorum.yani hergün spor yapıyorum bir şekilde.

    vücut tipi olarak iri kemikli ve kilo almaya çok müsait bir bünyem var.benim vücudumda görmeyi istediğim değişiklerde karnımın gitmesi belimin,alt bacağımın ve kollarımın erimesi.

    Arkadaşlar böyle bir konu açacakken son durumum şu salona başladığımdan bu yana acıkmaya başladım yediklerim sanırım az geldi ve sonunda diyeti bozup kilo aldım verdim bozdum yine aldım.yani dengesizlikler oldu.6 ay hep 1200 kalorilik idi diyetim artık diyetisyenin verdiği 1600 kalorilik diyet uygulayacağım.fakat sporu ne yapıcam kafam çok karışık.nasıl bir yol izlemeliyim.benim bi 7 kilo fazlam daha var.bugün hocama danıştım ama o da emin olamadı...sadece kardiyo çalışsam ( 45 dk -1 saat bantta , 15 yada 20 dk eliptik ,10 dk bisiklet şeklinde)ve yarım saatlik derslere girsem (aerobik,pilates vs..) önce yağ yakımını hedef alsam aletlere ileriki aylarda geçsem sizce nasıl olur ? yoksa aletleri de haftanın iki günü de olsa yapayım mı ? birde yağ yakımı için bantta en ideal seviyeler neler ?

    çok uzun oldu kusura bakmayın elimde şekillenmeye müsait bir hamur var diye bakıyorum ve en iyi şekilde değerlendirmek istiyorum lütfen bilgili arkadaşlardan yorumlar bekliyorum.saygılar..
     
  2. Trapez~
    Offline

    Trapez~ Üye

    Katılım:
    9 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    313
    Beğenileri:
    85
    Ödül Puanları:
    38
    Cinsiyet:
    Bay
    aletlere devam etmeniz yararınıza çünkü aletlerde yaktıgınız kalori kardiyonuza nerdeyse bedel . benim acımdan kardiyo sadece insanı yoruyo . sıkılaşma konusunda aletlerde az kilo çok tekrar yapıcaksınız diyete elinizden geldigince uyucaksınız . karın bölgesindeki yağlanma herkezin şikayeti bunuda mekik ters mekik crunch gibi hareketlerle kasların ön plana cıkmasını sağlayabilirsiniz . sonuc olarak aletlere devam diyet e uyulucak ve en önemlisi inanıcaksınız
     
    mehirsam bunu beğendi.
  3. vanesy
    Offline

    vanesy Üye

    Katılım:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    360
    Beğenileri:
    176
    Ödül Puanları:
    53
    Meslek:
    mimar
    eliptik ya da bisikletle her zamanki temponuzda başlayın. 10-15 dk yeterli.
    ardından makine programınızı uygulayın ancak ağırlıkları azar azar arttırmaya başlayın artık. 10 kg takıyorsanız makineye artık 15 takın.
    ardından derse girin. pilates vs.
    eğer enerjiniz kalırsa bant eliptik ya da bisikletle tamamlayın ancak yüksek tempoda. hızlı hızlı nefes alıp verdirecek tempoda.

    toplamda da en fazla 2 saatte bitsin çalışma.
     
    mehirsam bunu beğendi.
  4. mehirsam
    Offline

    mehirsam Üye

    Katılım:
    27 Nisan 2011
    Mesajlar:
    2
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Trapez,ilginiz ve verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.:) programımı hastalık vs birtakım sebeplerden ötürü biraz aksatmış olsam da halen daha devam etmekteyim.diyete devam spor salonunda kardiyo-ders-aletler üçlüsüne de devam.istikrarlı birşekilde devam edersem güzel sonuçlar görmeyi umut ediyorum:) elbette inanmak herşeyin başı.thums:

    vanesy,size de ilginiz ve yorumlarınıza teşekkür ederim.:)eliptik i hep çıkışta yapıyordum erken yorulmamak için.evet dediğiniz gibi 5kg da idim 10 kg ya çıkardım.anladım fakat benim çalışmam 2,5 saati buluyor.sakınca yaratır mı bu durum ? aletlerde her set geçişinde 45 saniye her alet arası ise 1,5 dk bekliyorum.dinlenme süreleri ideal aralıkta mı bilmiyorum.
     
  5. Trapez~
    Offline

    Trapez~ Üye

    Katılım:
    9 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    313
    Beğenileri:
    85
    Ödül Puanları:
    38
    Cinsiyet:
    Bay
    dinlenme süresi bize ögretilen 30 dan şaşma 1 dk yı aşma . yani 30 sn 1 dk arası ideal .
     
  6. vanesy
    Offline

    vanesy Üye

    Katılım:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    360
    Beğenileri:
    176
    Ödül Puanları:
    53
    Meslek:
    mimar
    2,5 saat çalışma tavsiye edilen bir durum değil. idmandan sonra fazla geciktirmeden bir şeyler yemeye bakın. bir de dikkat edin, çalıştıkça formunuz, performansınız artacak, azalması kabul edilemez. eğer geri gidiş, güçsüzlük, kondisyonsuzluk hissederseniz mudahale etmemiz gerekir.
     

Sayfayı Paylaş