"Pressdown" Üstten Kavrama- Alttan Kavrama

Konusu 'Çeşitli Makaleler' forumundadır ve aycan1903 tarafından 28 Temmuz 2009 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen kişi sayısı 1 user .
  1. aycan1903
    Offline

    aycan1903 Üye

    Katılım:
    27 Eylül 2008
    Mesajlar:
    743
    Beğenileri:
    366
    Ödül Puanları:
    73
    Cinsiyet:
    Bay
    ÜSTTEN KAVRAMA PRESSDOWN

    Üstten kavramalı pressdown hareketi triceps rutinine başlarken, dirsek kemiklerine çok fazla kan pompalayarak onları daha yoğun bir çalışmaya hazırladığı için çok popüler bir hareket.

    Bu hareketi yaparken dikkat edilmesi gereken en önemli husus tekrarlar esnasında dirseklerin yanlara takılı klamasını sağlamak. Eğer dirseklerinizin öne kaymasına izin veriseniz , direnci tricepslerinizden uzaklaştırıp karın kaslarınıza, deltalarınıza ve göğüse yönlendirirsiniz.

    Hareketi yaptığınızda elleriniz arasındaki mesafeyi değşken tutun ve bu şekilde direnç açısını değiştirin. Ve son olarak gözlerinizi ileriye odaklayın ve başınızı nötr bozisyonda tutun ki boynunuzu sakatlamaktan koruyun.


    ALTTAN KAVRAMA PRESSDOWN

    Üstten kavramaya benzer olarak ters kavramada tricepslere aşırı direnç ygular. dirseklerinizi yanlarda sabir tuttuğunuz sürece ters kavrama pressdown, tricepsleri diğer kas gruplarının veya kemiklerin desteğiyle izole eder.

    Tek triceps başına direnci özellikle artırmasına karşın bu hareketi genel ve dengeli bir gelişme sağlamak için rutin triceps çalışmalarınıza dahil etmenizde fayda var.

    Alttan ve üsten kavramalara ek olarak uygulayabileceğiniz diğer bir varyasyon nötr kavrama ki bunu iple yapabilirsiniz.


    AVANTAJ : ÜSTTEN KAVRAMA PRESSDOWN

    Tricepsi meydana getiren üç kas var -lateral, medial ve uzun triceps başı. bütün kasların tepede bağlı oldukları bir nokta var ve her üçü de dirsekleri çevreleyerek ulna'ya bağlayan tendonu paylaşıyor.

    tricepsleri çalıştırırkenyakın kavramalı bench press ile kombinasyonlar yapabilirsiniz veya pressdown gibi izolasyon hareketleriyle tricepslerin belli bir bölümünü tamamıyla izole etmeniz mümkün olmasına rağmen, kolunuzun vücudunuza açısı ve bilek rotasyonuyla oynayarak tricepslerin bir başına daha fazla direnç uygulayabilirsiniz.

    Kollarınızı yanlarda sabitlediğiniz egzersizler, lateral başları en iyi çalıştıran egzersizlerdir. Bileklerinizin yerini değiştirdiğinizde (alttan kavrama gibi) medial başa daha fazla stress uyguluyorsunuz.

    Bu yüzden bu karşılaştırmanın galibi açık ara "üstten kavrama". Dambıl ve cable kickback hareketleri yaparken de üst kollarınız yanlarda sabit olduğundan da tricepsleri çalıştırmış olursunuz.


    NOT: Musclemax temmuz 2009 sayısından alıntıdır. Hareketlerin yapılış şeklini gösteren resimler aşağıdadır.

    Faydalı olabileceğini düşünerek paylaşmak istedim. Saygılar...
     

    Ekli Dosyalar:

    v0dka, 1reex1, shownodese ve diğer 1 kişi bunu beğendiniz.
  2. shownodese
    Offline

    shownodese Üye

    Katılım:
    3 Ocak 2008
    Mesajlar:
    966
    Beğenileri:
    251
    Ödül Puanları:
    73
    Meslek:
    gayrimenkul danışmanı
    Yer:
    kocaeli
    resmini koyduğun iyi olmuş ben bunların ne ing sini ne türkçesini anlamıyorum ama alttan kavrama çok etkili bi hareket biliyorum
     
  3. aycan1903
    Offline

    aycan1903 Üye

    Katılım:
    27 Eylül 2008
    Mesajlar:
    743
    Beğenileri:
    366
    Ödül Puanları:
    73
    Cinsiyet:
    Bay
    eğer makaleyi dikkatli okursan üstten kavramanın daha avantajlı olduğunu söylüyorlar...
     

Sayfayı Paylaş