Pre work-out ürünlerin yeni başlayanlar üzerindeki etkisi

Konusu 'Yeni Başlayanlar Bölümü' forumundadır ve Narthyard tarafından 18 Eylül 2012 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen kişi sayısı 1 user .
  1. Narthyard
    Offline

    Narthyard Üye

    Katılım:
    17 Eylül 2012
    Mesajlar:
    26
    Beğenileri:
    10
    Ödül Puanları:
    13
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Bilgisayar Mühendisliği
    Yer:
    İstanbul
    Merhaba Bodyforumtr dostları,

    Konu başlığında da belirtmiş olduğum üzere pre work-out ürünlerle ilgili kafamı kurcalayan bir durum var. VG sporunu daha önceden 2 ay kadar yaptığım. Ama, uzun bir ara verdiğim için şu an tekrar başlamış kabul ediyorum kendimi. Bilirsiniz ki daha önceden yapılan 2 ay da hiçbir şey. Neden böyle giriş yaptığıma gelirse, daha önceden ki 2 aylık VG geçmişimde, antreman günleri sonlarını zor getiriyordum. Yani bir konstrasyon eksikliği, bir aşırı yorulma, bir artık bitsin de gideyim fikri sürekli benle beraber dolaşmaktaydı. Bu da VG'nin 2 ay kadar kısa sürmesine sebebiyet verdi. Uzun bir aradan sonra(3 ay) tekrar başladım. Bu sefer gerçekten kararlıyım. Forumumuzu 1 aydan beri takip ediyorum ve birçok konuyu okuyarak gerekli alt yapıyı sağladım ve hâlâ da sağlamaya çalışıyorum. Artık VG benim için bir rutin olacak ve gerçekten nasıl tabir-i caizse tuvalete gider lavabo ihtiyacımızı karşılarız, ben de bu sporu böyle yapmayı, bir gereklilik olarak görmeyi hedefledim ki olması gereken de budur.

    179 cm, 70 kiloyum.

    Forumumuzu takip ettiğim üzere, herhangi bir ek besin gereği, 3 ay için gerekli değil. Flexor hocamız ve birçok VG ile uğraşan siz yardımcı olmaya çalışan doğru bilgili dostlarımızın dediğine göre, 3 aydan sonra takviye alımını gerçekleştirmemiz gerekiyor.(eğer ki istiyorsak)


    Fakat bu ek besinlerde göze çarpan kısım protein tozlarında. Misal bir bitkisel protein içerikli multivitamin ya da balık yağı da ek besindir. Ama genelde ek besin dendiğinde protein tozları, amino asitler... vs. geliyor. Şimdi sormak istediğim konu, eğer ki bir balık yağı konsantresi kapsülü bile ek besin olduğuna rağmen alınabilirse yeni başlayan için ya da daha düzgün tabir etmek gerekirse, bir l-carnitine ya da termojenik bir yağ yakıcı bile yeni başlayanlar için tavsiye edirse ve bu normal görülürse, ek besin mantalitesinin içeriğini, bunula birlikte buna karşı durulması gereken düşünceyi çarptırmış olmaz mıyız? Sözüm burda kimseye değil, sakın yanlış anlaşılmasın. İşte o zaman bir pre work-out ürünü kullanmakta yeni başlayan biri için normal gibi gözüküyor. Ama içindeki kreatin eki ve bu ekşn alımını geciktirmemiz gerektiğinden anormal oluyor. Peki ben ne yapmalıyım?


    Herhangi bir protein tozu, amino asit vb. şeyler zaten 3 ay kullanmamaya düşünüyorum ama beni havaya sokması için, günümü güzel eğlenerek spor yaparak geçirmek istediğim için, sizce bu pre work-out ürünlerini kullanmalı mıyım? Gerçekten konsantrasyon eksikliğim var spor yaparken ve bunu isteyerek yapmak istiyorum. Ne yapmalıyım?

    Günlük besin alımımı daha başlaman 2 ay önce başlamıştım. Kilom ve boyumun orantısı bu yüzden dengeli. Yani sabahları, yumurta/yulaf/bal/muz/süt, öğlenleri tavuk/salata, ara öğünler kuru yemiş/muz, akşam et yemeği(tavuk, kırmızı et, balık) besleniyorum. Bu konuda rahatım ama amacım spor günlerinin yani antreman günlerinin iyi geçmesini istememde.


    Yardımlarınızı bekliyorum, teşekkür ederim dostlarım. :)

    Ek not: MP assault düşünüyorum ve buna ek olarak sadece glutamine takviyesi düşünüyorum.
     
  2. brhmcr
    Online

    brhmcr Guest

    Kullanmamalisin.

    Idman konsantrasyonu, glikojen depolarinin dolu olmasi ve idman oncesi motivasyon ile gerceklesir. Illa birsey olacaksa kahve ic idman oncesi.

    Nox urunler biryere kadar gelip plato yasayan bir sporcu icin bir atlama tathtasi olarak gorulmeli. Icerik olarak zaten agir urunler. Creatine+arginine+kafein cok fazla yuk bindiriyor. ornegin bugun yazdigim konuya gozat :)
    http://www.bodyforumtr.com/vbforum/magnum-serum-ve-bas-agrisi-t59908.html
    Ben ki supplement konusunda deneyimli, biraz tecrubeli bir sporcuyum.

    Ayrica yeni basalayan birine asla termojenik onermem, onereni desteklemem.Termojenikler de kafein uzerine kurulu supplementler ve bir cok organa yuk bindiriyorlar.

    Umarim ifade edebilmisimdir yeterince.
     
  3. Narthyard
    Offline

    Narthyard Üye

    Katılım:
    17 Eylül 2012
    Mesajlar:
    26
    Beğenileri:
    10
    Ödül Puanları:
    13
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Bilgisayar Mühendisliği
    Yer:
    İstanbul
    Hocam Allah razı olsun, gerçekten konuyu açmadan önce size mesaj atsam mı diye bir düşünmüştüm, ama sizi özelden rahatsız etmek istemedim ve konu açtım. Takip ettiğim üzere öz verili cevaplarınız ve geciktirmeyen yanıtlarınız gerçekten takdire şayan. Sağ olun hocam, peki glutamine desteği için ne dersiniz? Günlük 5 gr sadece tek supplement olarak?
     
  4. brhmcr
    Online

    brhmcr Guest

    Glutamine'in recovery ye etkisi oral yoldan alimda halen kesin degil. Ama genel anlamda kullannalar memnuniyet belirtiyorlar.

    Bence psikolojik olarak beni iyi etkileyecek, ben iyi beslencem ama birsey alim kafam rahat etsin diyorsan, amino asit kullan. Ne kullancam dersen Xtend, aminox ve muadilleri mantikli.En azindan aminolarin ve BCAA'nin recovery ustune etkisi kanitlanmis. Tabi ki takdir senin. Ben ilk 6 ay yeni baslayanlarin kendi safi performanslarini gormeleri ve beslenme oturtma ihtiyaclari oldugunu dusunuyorum.
     
  5. Narthyard
    Offline

    Narthyard Üye

    Katılım:
    17 Eylül 2012
    Mesajlar:
    26
    Beğenileri:
    10
    Ödül Puanları:
    13
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Bilgisayar Mühendisliği
    Yer:
    İstanbul
    Tavsiyelerinizi inceleyeceğim, öte yandan gerçekten 6 ay içerisinde kendi maksimum performansımızı görmemiz düşüncesi kesinlikle doğru hocam. İnsan heves ediyor işte, anlarsınız. Ama dediğiniz gibi bir incelemeyle kararımı kesinleştireceğim, büyük ihtimal dediğinize uyacak hiçbir şey kullanmayacağım.

    Tekrar teşekkür ederim. :)
     

Sayfayı Paylaş