Powerlifting boy uzamasına engelmi ?

Konusu 'Yeni Başlayanlar Bölümü' forumundadır ve abseto tarafından 11 Ocak 2016 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 4 üye.
  1. abseto
    Online

    abseto Üye

    Katılım:
    1 Ekim 2015
    Mesajlar:
    954
    Beğenileri:
    341
    Ödül Puanları:
    73
    Cinsiyet:
    Bay
    Arkadaşlar merak ettiğim bir konu. Öncelikle yaşım 16 boy 1.70 kilom 60. Nornalde BB fitness felan uzamaya engel olur diyolardı ama araştırınca pek öyle olmadığını öğrendim. Ama çoğu kişi ağırlık artarsa durabilcegini söylediler. Şimdi ben (bench press squat deadlift vb. Yapıyorum. Şuan 40-50 kg la ama yakında artar o :) 60-70-80 .... Yanı boyunun uzamasına sıkıntı olur mu ? Eğer olacaksa bir süre devam edip sonrasında bb ye devam ederim ama dusuk ağırlık. Cevaplarinizi bekliyorum :)
     
  2. Pink Zeppelin
    Offline

    Pink Zeppelin Üye

    Katılım:
    21 Şubat 2014
    Mesajlar:
    1.691
    Beğenileri:
    1.883
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    eskişehir
    doğru değil , boy uzamasını sağlayan plakaları kapatabilmek için ekstrem derecede yüksek ağırlıklara ihtiyaç var ki bu da zaten mümkün değil hiç dert etme.
     
    stefan35 bunu beğendi.
  3. stefan35
    Offline

    stefan35 Üye

    Katılım:
    21 Kasım 2015
    Mesajlar:
    1.426
    Beğenileri:
    1.016
    Ödül Puanları:
    123
    boy uzamasına engel olmaz bu spor tabikide..
     
  4. abseto
    Online

    abseto Üye

    Katılım:
    1 Ekim 2015
    Mesajlar:
    954
    Beğenileri:
    341
    Ödül Puanları:
    73
    Cinsiyet:
    Bay
    Teşekkürler. İçim bir nebzede rahatladı ama nedense bu forumda dahil boy uzamasıyla ilgili konulara bakınca çoğu engel olmaz ama ağır girersen durabilir diyor.
    [S: Vücut geliştirme boyu kısaltır mı?
    C:Yapılan araştırmalar gelişimi devam eden kemiklerin baskıya maruz kalması sonucu daha çabuk sertleştiklerini göstermiştir.Ağırlık çalışmaları sonucu hem kemikler erken sertleşmekte hem de gelişen kas dokusu nedeniyle tendonlar kemikleri tutmaktadır.Bu nedenlerden dolayı ergenlik çağında yani büyüme safhasında ağır antrenman teknikleri uygulanmamalıdır.Yalnız bir temel oluşturmak üzere düşük ağırlıklar ile kültür fizik hareketleri uygulanabilir. ] Sabitteki konulardan yeni başlayanlar bölümünde. flexor un yazdığı yazı.
    Bunun dışında bir çok boy uzaması konularında da buna benzer cevaplar verilmiş. o yaşta küçük ağırlıklarla çalış hareketlere alış felan filan tarzında. Yüksek ağırlık boy uzamasını durdurur diye. :D herkes farklı birşey deyince arada kaldım :D
    --- Mesaj birleştirildi, 11 Ocak 2016 ---
    spor tabikide ama ağırlıklar artınca işte bilemedim :D bakalım artık :D
     
  5. Pink Zeppelin
    Offline

    Pink Zeppelin Üye

    Katılım:
    21 Şubat 2014
    Mesajlar:
    1.691
    Beğenileri:
    1.883
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    eskişehir
    şu ana kadar hiçbir kaynakta boy uzamasını engelleyebileceğine dair bilimsel bir makale göremedim tabi bu bahsettiğim ergenler için yani +13-14 yaşlarındaki çocuklar için. ergen olmayan çocuklarda durum farklı olabilir.
     
  6. abseto
    Online

    abseto Üye

    Katılım:
    1 Ekim 2015
    Mesajlar:
    954
    Beğenileri:
    341
    Ödül Puanları:
    73
    Cinsiyet:
    Bay
    Yalnız ergenlik sadece 1-2 yıl değil ki :) yani ilk okuldan üniversiteye kadar ergenlik olabilir :D doğal olarak bende ergenlikde oluyorum. Yinede bilemedim sonuçta ergenlikle çok alakalı olduğunu sanmıyorum. Sonuçta burda hormonlarla alakası yok. Fazla ağırlık ve kas işte o yazıdaki gibi kemikleri sertlestirir felan o yüzden boy uzamasına diyolar. Yanı bilemedim :( nese artık denicem bakalım uzarsam iyidir :D 1.80 olsam çok iyice bu yaştan sonra zor :D
     
  7. Pink Zeppelin
    Offline

    Pink Zeppelin Üye

    Katılım:
    21 Şubat 2014
    Mesajlar:
    1.691
    Beğenileri:
    1.883
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    eskişehir
    13-14 ve üstü yaştaki çocuklardan bahsetmiştim.
     
  8. abseto
    Online

    abseto Üye

    Katılım:
    1 Ekim 2015
    Mesajlar:
    954
    Beğenileri:
    341
    Ödül Puanları:
    73
    Cinsiyet:
    Bay
    AA pardon :( nese yanlış anlamışım :D nese artık deneyip görcem :)
     
  9. stefan35
    Offline

    stefan35 Üye

    Katılım:
    21 Kasım 2015
    Mesajlar:
    1.426
    Beğenileri:
    1.016
    Ödül Puanları:
    123
    300 400 kilo deatlift yapacak halin yok zaten.. o yüzden boy uzmasına engel olmaz senin kaldırabileceğin maksimum ağırlıklar da belli.. ağırlık çalışmak büyüme hormonunu tetikleyeceği için katkıda bile bulanabilir uzamana.. germe hareketlerini eklersin antrenmanına daha iyi olur..
     
  10. abseto
    Online

    abseto Üye

    Katılım:
    1 Ekim 2015
    Mesajlar:
    954
    Beğenileri:
    341
    Ödül Puanları:
    73
    Cinsiyet:
    Bay
    Teşekkürler :) yalnız dün ilk günümde bench press squat dips barfiks hepsine abandım :D :D yanı ilk hafta duzensiz çalışıp alışıyim diye düşündüm. Bu sabah kalıtım ve nasıl hamlamışsam zar zor yürüyorum :D ensem zaten ezilmiş gibi. (Squatta biraz yanlış pozisyondan :D ) şimdi inşallah yarına düzelir :D
    --- Mesaj birleştirildi, 12 Ocak 2016 ---
    Teşekkürler :) yalnız dün ilk günümde bench press squat dips barfiks hepsine abandım :D :D yanı ilk hafta duzensiz çalışıp alışıyim diye düşündüm. Bu sabah kalıtım ve nasıl hamlamışsam zar zor yürüyorum :D ensem zaten ezilmiş gibi. (Squatta biraz yanlış pozisyondan :D ) şimdi inşallah yarına düzelir :D
     
  11. EmreA.
    Offline

    EmreA. Üye

    Katılım:
    25 Aralık 2015
    Mesajlar:
    14
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    3
    Cinsiyet:
    Bay
    gözünde hedefinden başka bir şey olmasın, etrafına bakınmaya başlarsan bahaneleri görürsün.
     
  12. abseto
    Online

    abseto Üye

    Katılım:
    1 Ekim 2015
    Mesajlar:
    954
    Beğenileri:
    341
    Ödül Puanları:
    73
    Cinsiyet:
    Bay
    :D ama gerçekler diye birşey de var. Kesin boy uzamasına engel olsaydı bırakırdım mesela.
     

Sayfayı Paylaş