Planche yapabilen, yapmak isteyen buraya

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve kory tarafından 25 Temmuz 2013 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. kory
    Offline

    kory Üye

    Katılım:
    26 Şubat 2009
    Mesajlar:
    38
    Beğenileri:
    23
    Ödül Puanları:
    18
    Yer:
    ankara
    Merhabalar,
    bir yıldır vücut geliştirme yapıyorum, çok da seviyorum bu sporu. Yaşım 35 yaklaşık 15 yıl öncesinde de 3 yıla yakın yapmıştım badybulding.

    Youtubeda izlediğim yabancı videolar üzerine; parklarda borularda dips barfiks benzeri şeyleri yapanları hayranlıkla izlemeye başladım.
    sonra Planche hareketi ile tanıştım, tutoriallarını izledim ve çok heveslendim. kesinlikle yapacağım diye de kendime bir 3 aylık (2013 Kasım başı) hedef koydum.
    Bir yıldır body yapıyorum ancak daha planche için egzersizleri bile yapamadığımı fark ettim, vücut geliştirmeyi ikinci bir sporla birleştirmezsek aslında o kadar da dayanıklı güçlü olunmadığını fark ettim.
    Burada bu hareketi yapanlar varsa nasıl yaptıklarını püf noktalarını bizlerle paylaşmalarını rica ederim.
    ayrıca bende hafif bir bel kayması olmuştu, şu an dikkatli ve karın hareketleri ile bu sorunu geri plana itip çalışabiliyorum. planche antrenmanlarında ya da planche ın kendisini yaparken bel çok zorlanmıyor ve ters bir hareket yok bu çalışmaların belime bir zararı olurmu onu da bilmiyorum.
    Bilgili kişilerden destek bekliyorum. Youtubeda videolar hep ingilizce hiç bir türk çıkıpda plance böyle yapılır budur diye bir video paylaşmamış. Türkce bilgi çok az.

    Planche nedir;
    jimnastik ve calisthenics alanında statik bir hareket tipidir, yapabilen çok çok az bilen ise çok azdır. Ayrıca Yoga da 3. seviye bir harekettir. (sanırım öyleymiş tam emin bir bilgi değildir)

    Yapan kişi uçuyormuş gibi görünür.
    Aşama kaydetmek her jimnastik hareketinde olduğu gibi hipertrofiden (kas hacmi artışı) ziyade daha güçlü bir sinir sistemiyle mevcut olur. Hareketi o yüzden genelde haftada 5-6 gün denemek makuldür.
    Omuzlara ve bileklere çok yük bindirdiğinden buna uğraşanlar bilir ki çok ciddi tendon ağrılarına sebep olur. Bir iki hafta ara verince ağrılar gider, fakat ağrılar meyvesini verir tendonlar çelik gibi olmaya başlar.
    [​IMG][/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
    Bende kendime bir hedef koydum Kasım ayının başlarında yaklaşık üç ay sonra bu duruşta bir fotoğrafımı ekleyeceğim.
    çalışmalarına şimdiden başladım...
    How to Planche Tutorial- Training Tuck Planche Pushups Progression Workout - YouTube

    Mesajınız otomatık olarak birleştirilmiştir---------- mesajın eklendiği saat 10:51 ---------- ilk mesajın gönderildiği saat 10:43 ----------

    bu videoda da çok şey var ama ingilizce işte :( ingilizcem çok iyi değil anlamıyorum...
    How to Planche Tutorial- Training Tuck Planche Pushups Progression Workout - YouTube
     
  2. ozan1234
    Offline

    ozan1234 Üye

    Katılım:
    15 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    322
    Beğenileri:
    41
    Ödül Puanları:
    38
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Minder , serbest stili güreşçi.
    Planche Tutorial 2 - YouTube

    Bu videoda sırasıyla yapacağın hareketler var ilk hareketten başla o hareketi tam kavrayana kadar yap sonra öbür harekete geç tabi bu senın güç dengene göre belli zamanda olur.Birde bu tür hareketleri yapabilmek için alt vücut daha önemlidir bacaklara daha çok önem vermelisiniz.
     
    kory bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş