Piramit sistem ve kilo alımı

Konusu 'Yeni Başlayanlar Bölümü' forumundadır ve Chucky91 tarafından 11 Aralık 2015 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. Chucky91
    Offline

    Chucky91 Üye

    Katılım:
    11 Aralık 2015
    Mesajlar:
    21
    Beğenileri:
    4
    Ödül Puanları:
    3
    Cinsiyet:
    Bay
    Merhaba arkadaşlar

    Boyum 1,79-180 ve kilom 3ay önce 64tü şuan ise 71. 2 yıl önce 3 ay ve geçen yıl 3 ay spor salonuna gittim. O zamanlar öğrenci olduğum için yeterli beslenmeyi sağlayamadım ve kilo alamadığım için vücudumda anormal bir değişim olmamıştı sadece bir toparlanma ve şişme vardı. Bu sene tekrardan spora başladım ve yine 3.ayım dayım. Önceden kilo almayarak kas yaptığım için çok fazla gelişim gözlemleyemiyordum. Gözlemlesem bile pump etkisi ile oluşan kaslardı(ya da daha doğrusu çakma bulk dönemine benzer diyeyim siz anladınız) ve sporu bıraktıktan 1 ay sonra hepsi söndü. Şimdi ise kilo alarak vücut geliştiriyorum ve öncekilere göre inanılmaz fark ediyor.

    Önceki yıllarla bu senenin farkları;
    1-Minumum 6 ay daha devam edeceğim
    2-Kas hafızasından dolayı çok iyi bir gelişim kaydettim
    3- 3.spor salonum olması ve bu güne kadar en az 600-700 kez video izleyip yazı okumamın faydalarıyla hareketleri daha doğru yapmamın faydasını gördüm.
    4-Önceden pek kilo alamazken şimdi 3 ayda 7 kilo aldım. Yani kasları sadece şişirmek yerine kalıcılığı sağlamaya çalışıyorum.

    Sorum şu: Şuan ki vücut orantımdan artık memnunum. Omzum ile belimin oranı, göğüsümün şişkinlik oranı, triceps biceps ve omuz topunun oranı kemik yapısı vs. 7-8 kilo daha alıp vücudumun oranını sabit tutmak istiyorum amacım profesyonel olmak değil düzgün vücuda sahip olayım yeterli(şimdiki düşüncem). Kilo alamadığım önceki yıllarda evet vücudumun şeklini değiştirmem gerekti ancak artık ona ihtiyacım yok. 3 ayda istenilen şekilde vücudu toparladım(kas hafızası ve kilo alımı sağolsun). Zaten fitness model tipli bir vücut istiyorum. Her yerimden sabit oranda bir gelişim sağlayayım hedefim bu. Peki bu hedefe ulaşmak için sadece sabit tekrarlı set yaparak kilo almak doğru mudur? Sonuçta kaslarım bu şekilde de gelişecek yoksa aldığım kilolar nereye gidecek? Yani piramit sistemden uzaklaşmalı mıyım? Yoksa kilo alsam bile(protein ağırlıklı besleniyorum yağ oranım %10-%11) yinede piramit sistemden uzaklaşmam vücut şeklimi bozar mı? Yoksa 2 antrenmanda 1 bazı hareketleri piramit sistem şeklinde yapmam en doğrusu mu olur? Biraz uzun oldu umarım kendimi ifade edebilmişimdir şimdiden cevaplarınız için teşekkür ederim.
     
  2. aslangur
    Offline

    aslangur Üye

    Katılım:
    16 Nisan 2013
    Mesajlar:
    1.086
    Beğenileri:
    491
    Ödül Puanları:
    93
    :)
     
  3. Chucky91
    Offline

    Chucky91 Üye

    Katılım:
    11 Aralık 2015
    Mesajlar:
    21
    Beğenileri:
    4
    Ödül Puanları:
    3
    Cinsiyet:
    Bay
    Anlamadım hocam demek istediğinizi :) Önceden derken daha önce 1 er yıl arayla 2 kere spor salonuna gittim bu dönemde alamadım. Bu sene ise 3 aydır salona gidiyorum ve 7 kilo almayı başardım
     
  4. aslangur
    Offline

    aslangur Üye

    Katılım:
    16 Nisan 2013
    Mesajlar:
    1.086
    Beğenileri:
    491
    Ödül Puanları:
    93
    Yani kasları sadece şişirmek yerine kalıcılığı sağlamaya çalışıyorum cümlesine güldüm :D

    önemli olan intensity ve volume yani çalışma sıklığı hacim gibi kavramlar sürekli 12 tekrar yapsanızda gelişirsiniz. bu antrenman 30 kg kaldırırsınız öbüründe 31 kg. 2 side 12 tekrarsa demekki gelişiyorsunuz demektir. tekrar sayılarına çok takılmayın
     
  5. Chucky91
    Offline

    Chucky91 Üye

    Katılım:
    11 Aralık 2015
    Mesajlar:
    21
    Beğenileri:
    4
    Ödül Puanları:
    3
    Cinsiyet:
    Bay
    Cevap için teşekkürler onu belirtmemin sebebi kilo almadan vücut geliştirince 1 ay sonra yaptığım bütün vücudun gitmesiydi. Kilo alarak vücut geliştiriyorum umarım bıraktığım zaman bu kadar kısa sürede gitmez :D tabi akıllandım salonu bırakınca evde amatör olarak antrenman yapmaya devam edicem
     

Sayfayı Paylaş