Overtrainingle ilgili

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve ahmetbgr tarafından 3 Temmuz 2016 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. ahmetbgr
    Offline

    ahmetbgr Üye

    Katılım:
    24 Kasım 2015
    Mesajlar:
    10
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    3
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    Trabzon
    Selamun aleykum iyi forumlar.
    Ben vücut ağırlığı ağırlıklı idman yapan bi kardeşinizim.Yorgun olduğum halde idman sonrası günü şınav ve ya mekik çekmem yorulmuş kaslarımın gelişimini durdurur mu.Mesela şu an bile ciddi anlamda yorulmuşum ama iftarı açmadan önce şınav çekmemin zararı var mıdır? Gelişimimde bir düşüş görüyorum sanki.
     
  2. PrensDK
    Offline

    PrensDK Bölüm MOD Yönetici Bölüm MOD

    Katılım:
    17 Nisan 2016
    Mesajlar:
    40
    Beğenileri:
    25
    Ödül Puanları:
    18
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    Antalya
    Evet
     
  3. Dvrmchrky
    Offline

    Dvrmchrky Üye

    Katılım:
    19 Nisan 2016
    Mesajlar:
    553
    Beğenileri:
    288
    Ödül Puanları:
    63
    Cinsiyet:
    Bay
    Overtraining , ha deyince olmaz. Sporu ne yoğunlukla yaptığına bağlı.
    Kimisi 2 saat aşırı yoğun tempo ile çalışıp overtraining olurken, kimisi günde 4 saat çalışıp overtraining olmayabilir -Dinlenme süresini uzun tutar, vücuda yüksek eforla yüklenmez falan filan-
    Bunun matematiği yok yani. Ama her yorgunluk, overtraining değildir. Yani, beslenmen yetersiz ve uyku düzenin sağlıklı değilse; zaten yapacağın egzersizlerle overtraining e davetiye çıkarırsın. Vücut, sporu pek kaldıracak modda değildir zaten.
     
    undencem ve ahmetbgr bunu beğendi.
  4. undencem
    Offline

    undencem Üye

    Katılım:
    30 Mart 2011
    Mesajlar:
    41
    Beğenileri:
    6
    Ödül Puanları:
    18
    Cinsiyet:
    Bay
    Ne yoğunlukta ne programla spor yapıyorsun ?
     
  5. ahmetbgr
    Offline

    ahmetbgr Üye

    Katılım:
    24 Kasım 2015
    Mesajlar:
    10
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    3
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    Trabzon
    Yani normalde taekwondoyla uğraşıyorum 2 senedir.Ama onun dışında evde içimden geliyor.kalkıyorum,gölge boksu yapıyorum,sonra şınav barfiks mekik felan zaten hava sıcak terimi atıp duş alıyorum.Taekwondo idmanım olmadığı günler yapıyorum.Hep bi yorgunluk var üzerimde.Her an şınav çekiyorum bu yorgunlukla.Sanki gelişimim durdu ondan merak ettim
     
    undencem bunu beğendi.
  6. undencem
    Offline

    undencem Üye

    Katılım:
    30 Mart 2011
    Mesajlar:
    41
    Beğenileri:
    6
    Ödül Puanları:
    18
    Cinsiyet:
    Bay
    Hayatında over training'e yakalanmayan sporcu yoktur. Önemli olan erkenden bu durumu farkedip toparlanabilmektir. Antreman demek devamlı fiziksel hareketler yapmak değildir. Antremanın içine dinlenmede dahildir. Doğru zamanda doğru dinlenme olmazsa bir süre sonra yaptığın antremandan da fayda görmezsin. Overtraining türkçede sürantrene kelimesine karşılık gelir.

    Burda güzel bilgiler mevcut;
    http://www.bodyforumtr.com/threads/sürantrenman-overtraining-nedenleri-ve-tedavisi.48885/

    https://eksisozluk.com/surantrenman--786395
     
  7. ahmetbgr
    Offline

    ahmetbgr Üye

    Katılım:
    24 Kasım 2015
    Mesajlar:
    10
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    3
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    Trabzon
    Eyvallah
     

Sayfayı Paylaş