Overtraining oldup olmadığımı nasıl anlarım?

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve TheWatlok tarafından 29 Ekim 2014 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. TheWatlok
    Offline

    TheWatlok Üye

    Katılım:
    25 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    35
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    16
    Cinsiyet:
    Bay
    Merhaba arkadaşlar. 14 yaşındayım ve yaklaşık 2 yıldır bu sporla uğraşıyorum.
    İlk başladığımıda yaşımdan dolayı sadece şınav ve mekik çekiyordum. Tabii pek gelişme gösteremiyordum ama oldukça güçleniyordum.
    Daha sonra ağırlık kullanmaya başladım ve gözle görülür bir değişim oldu: Bütün kaslarım büyümeye başladı, birden çok güçlenmeye başladım, boy uzama hızım artı (boy uzamasını ergenlikte etkiliyor tabii ki...).
    Yeni programlar denedim, beslenmeme dikkat ettim ve aksatmadan uyguladım hareketleri.
    Eylül ayının başında sadece barfiksle olan bir antrenman programına başladım. Çok zorlandım; çünkü 10 - 15 kilo kullanırken birden 62 kilo ile çalışaya başladım (vücut ağırlığı)
    İlk başlarda 5x2 geniş barfiks, 5x2 bicepsi çalıştıran barfiks, ve 5x2 tricepsi çalıştıran barfiks hareketlerini uyguluyordum (3 güne bütün vücudumu çalıştıran bir program ama hepsini yazma gereği duymadım). Her programdan sonra kaslarım 1-2 gün ağrıyordu.

    Aradan 2 ay geçti.

    Şu an 10x4 Geniş barfiks, 10x4 biceps, 10x4, triseps, 10x4 dips yapabiliyorum ve inanılmaz bir gelişme oldu diyebilirim.
    ANCAK: Vücut kas oranımı ölçtüğümde 800 gr kas kayedip 2kg yağ aldığımı öğrendim. Doğru mu sizce? Bütün kaslarım büyüdü, ve eskisine göre acayip güçlendim. Bu ölçümden bu yana 3 hafta geçti ve bambaşka bir beslenme yapıyorum.
    Sizce kendi mi fazla zorlayıp overtraining mi oldum? yoksa beslenmeden mi?
     
  2. 3mr3
    Offline

    3mr3 Üye

    Katılım:
    28 Ekim 2009
    Mesajlar:
    310
    Beğenileri:
    180
    Ödül Puanları:
    53
    Meslek:
    Endüstri Mühendisi
    selam,
    dexalara güvenme. calipperla yağ oranını bul, kütlenden çıkar kasını hesapla. progress'i böyle ölç.
    büyüyorsan ve kaldırdığın kilolar haftadan haftaya artıyorsa, ya da kaldırdığın kiloları daha az stressle kaldırıyorsan muhtemelen sorun yok. aslında overtraining lafı biraz mefta oldu, ne biliym robot değiliz biz sonuçta overtaining olunca kırmızı ışık yakalım..
    kolay gelsin,
     
    TheWatlok ve doxux bunu beğendi.
  3. alvel
    Offline

    alvel Üye

    Katılım:
    11 Mart 2014
    Mesajlar:
    405
    Beğenileri:
    210
    Ödül Puanları:
    53
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Sporcu-Öğrenci
    Trıcepsı calıstıran barfıks nasıl oluyor?
     
  4. TheWatlok
    Offline

    TheWatlok Üye

    Katılım:
    25 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    35
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    16
    Cinsiyet:
    Bay
    Cevabınız için teşekkür ederim :)

    Eller dışa doğru dönük ve barın ortasında iken çekilen barfiks hareketi.
     

Sayfayı Paylaş