Okuyup geçmeyin fikirlerinize ihtiyacım var

Konusu 'Geri Dönüşüm Kutusu' forumundadır ve hykara86 tarafından 26 Ocak 2013 başlatılmıştır.

Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.
Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. hykara86
    Offline

    hykara86 Üye

    Katılım:
    3 Nisan 2011
    Mesajlar:
    13
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    0
    Arkadaşlar yardım edin ,
    Konuyu okuyup geçmeyin.O kadar fazla sayfa ve konu okudum ki aklım karmakarısık oldu ne yapıcam nasıl hesap yapıcam ne yıycem ne yemıycem hepten karıstı gitti..

    Şimdi ben kalori diyeti yapmaya çalısıyorum.
    Yediklerimi hesaplıyorum .
    Netten yaptıgım bır testle

    İhtiyaç Duyulan günlük Kalori: 2132.6
    BMR :Hiç bir şey yapmadığınız durumda günde yakacağınız kalori mikrarı: 1551.0 çıkıyor.

    Benim 1 günlük yediklerimin toplam kalori değeri : 1400
    Koşu bandı ile 30 dk yaktığım kalori : 281

    Şimdi bu değeri bmr ile topladıgımda 1832 çıkıyor
    Yani bu değere göre günlük aldıgım kaloriden fazla kalori yakmış mı sayılıyorum.
    Yoksa bu bmr denen zımpırtıyı saymıycakmıyız ?
    Eğer böyle olursa rahatca kılo kaybedebılırım dıye dusunuyorum..
    Değilse aldıgım kalorıden fazla yakmam ıcın koşu bandından başka ne yapabılırım ? Koşu bandını kuran servis bandı 1 saatten fazla calıstırmamı soyleyınce onada yuklenemıyorum bozulursa diye.

    Bu arada vermem gereken 10 kılo var hemde 1,5 ayda ( iddiaya girdik arkadaşımla kazanmam lazım )
     
  2. SNIPES44
    Offline

    SNIPES44 Üye

    Katılım:
    15 Aralık 2012
    Mesajlar:
    84
    Beğenileri:
    19
    Ödül Puanları:
    18
    dostum kilo kaç ortalama 80 olduğunu hesaplarsan günlük yattığın yerde tam olmamakla beraber yaklaşık 2500 3000 kalori ihtiyacın olacaktır 250 kalori spor yaparsan 1400 lük yiyorsan 1150 yemiş olacaksın ancak spor hem metabolizmayı hızlandırır hemde bittikden sonrada kalori verdirir dumbella kaslarını da çalıştır emin ol daha etkili olacaktır bmr falan ben pek anlamıyorum açıkcası.
     
  3. nitrococuk
    Offline

    nitrococuk Üye

    Katılım:
    27 Aralık 2010
    Mesajlar:
    484
    Beğenileri:
    447
    Ödül Puanları:
    0
    * Kendin ne güzel söylüyorsun işte; hiçbir şey yapmadığın vakit vücudun sadece yaşamsal rutin fonksiyonlarını sürdürmek için harcadığı enerji 1551. Örneğin, yoğun bakımda bitkisel bir hayat yaşayan bir hasta isen (allah göstermesin) gün toplamında yakacağın kalori bu (RMR). Tabi, normal bireyler olarak bizler gün içinde düşük-yüksek aktivitelerimiz oluyor + besleniyoruz. Bunlar da vücutta ekstradan enerji harcaması yaratıyor (BMR). Bu da senin hesapladığına göre 2132 kalori.

    * Her gün 30 dakika koşu bandında koştuğunu varsayalım ve senin harcadığını iddia ettiğin kaloriyi de ekleyelim. 2132 + 281 = 2413 kalori. Evet, yeni BMR 2413.

    * Kilo vermen için ihtiyaç olduğun kalorinin günlük 500 kalori açığında yemen önerilir. Yani, 2413 - 500 = 1913 kalori. Bu kadar beslenmen lazım. Daha fazla açık metabolik&psikolojik sıkıntılar yaratır.

    * Bunlar tahmini rakamlar. Yapacağın en iyi şey; 1 hafta boyunca 1900 kaloride beslenip, kilo verip vermediğini kontrol etmen. İstediğin oranda veremediysen kaloriyi azalt, istediğin orandan daha yüksek bir şekilde kilo verdiysen kalorileri biraz arttır.

    * Yukarıdaki verilerin doğru olduğunu varsayarsak 1,5 ayda (yani 6 haftada) 10 kilo vermen için günlük 1500 kalori açık yaratman lazım. Aktiviten aynı kalırsa bu, günlük 900 kalori beslenme demek :lol: ya da günlük aktiviteni rahatsız edici bir şekilde arttırman gerek (örneğin saatlerce yüzmek), ya da her ikisini birdene yapman gerek.
     
    Son düzenleme: 27 Ocak 2013
  4. brhmcr
    Online

    brhmcr Guest

    Değerli üyemiz;

    Konunuz kilitlenip kapatılmıştır.

    Konu kilitleme sebepleri;

    - Konu başlığınız açıklayıcı değildir.

    Lütfen 1 dakikanızı ayırarak forum kurallarını okuyunuz. Forum kurallarını okumak için buraya tıklayınız

    Anlayışınız için teşekkür ederiz.

    Saygılarımızla
    BodyForumTR Ekibi
     
Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.

Sayfayı Paylaş