OFF Günlerde Kardiyo Yapmak & Hacim Yapmaya Çalışırken Göbeği Eritmek

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve • Lounger • tarafından 20 Ocak 2014 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. • Lounger •
    Offline

    • Lounger • Üye

    Katılım:
    10 Ocak 2014
    Mesajlar:
    145
    Beğenileri:
    8
    Ödül Puanları:
    28
    Cinsiyet:
    Bay
    Herkes merhaba arkadaşlar,

    Her ne kadar vücut geliştirme alanında çok yeni olmasam da foruma aktif olarak katılma anlamında aranızda yeniyim. 1,84 boyunda, 81,5-82 kilo aralığında 25 yaşında biriyim. Daha önce böyle bir konu açıldı mı bilmiyorum fakat bu işi profesyonelce yapan ya da profesyoneller gibi bilgi sahibi olan sizlerden yardım almak istiyorum.

    Her ne kadar irileşmek ve kütle kazanmak amacıyla hacim kazanma amacım olsa da Mayıs ayında düğünüm olmasından dolayı var olan göbeğimin de şuan ki gibi kalmasına gönlüm razı değil açıkçası.
    Ağustos ayından beri süregelen spor geçmişimin yaklaşık 1 ayında sadece kardiyo yaparken, 10-15 günlük süreçte de kardiyo+başlangıç ağırlık antremanları yapmaktaydım. Ekim aylarından itibaren ise yaklaşık 3-3,5 aydır ise BB ile uğraşmaktayım. Ptesi, salı ve Perş., Cuma olmak üzere haftada 4 gün şeklinde bir program uyguluyorum. Yani 2 gün antreman yaparken, 1 günlük dinlenme sürecim olmakta.

    Bugün salondaki hocamla konuştuğumda off günlerde kardiyo yapabileceğimi ya da ağırlık antremanları sonrasında yarım saat sürecek şekilde bir kardiyo programı uygulayabileceğimi söyledi. Kardiyo ve ağırlık antremanlarının aynı gün olmasının pek sağlıklı olmadığını okuduğumu hatırlıyorum daha önceleri. Ne kadar doğru ne kadar yanlış olduğundan her ne kadar emin olmasamda dinlenme günlerinde kardiyo yapmanın daha mantıklı olacağını sanıyorum. Sizce bu doğru mu? Yani kaslarımın dinlenmesi gerektiği off günlerde kardiyo yapsam bunun kasların gelişmesine negatif etkisi olur mu?

    Birde beslenme programımı sizlerle paylaşıp neleri yapmam gerektiğini sormak istiyorum sizlere. Sabahları 8-8.30 gibi kahvaltı yapmaktayım. İlk önce aç karna 1-2 bardak su ve 1 tatlıı kaşığı bal ile güne başlıyorum. Ve çoğunlukla yaklaşık 9 yemek kaşığı lor peynirini suyla karıştırıp rendede çekerek içiyorum. 5-10 dk sonra ise1 tane muz yiyip yarım saat sonra da 4ü tam, 1İ beyaz yumurta, 6 zeytin, maydonoz, 3-4 tam buğdaylı ekmek yiyorum.
    2 saat sonra 1,5 su bardağı yulafı 1 bardak sütle karıştırıp yiyorum ve arkasından 2 bardak süt daha içiyorum.
    12-12.30 gibi 1 tabağı dolduracak şekilde kepekli makarna ve yaklaşık 2-3 parça tavuk göğsü yiyip 2 saat sonra antremanıma başlıyorum. Protein tozu kullanmadığım için antremana başlamadan yarım saat önce yine 9 kaşık loru suyla karıştırıp içiyorum peyniraltı suyundan yapıldığı için içerisinde whey protein olduğunu düşünerek. Antreman bitimnde yaklaşık 2 bardak dimes %100 üzüm suyu ya da 1,5 bardak üzüm suyu ve 10-15 tane haribo jelibon tüketiyorum. Arkasından yine suyla karıştırdığım 9 kaşık (yaklaşık 100 gram ediyor sanırım.) lor peynirini içtikten sonra yarım saat kadar sonra tavuk gögsü ve 1 tabak lapa pilavımı yiyordum. Yaklaşık 6-6.30 gibi 2 parça tavuk göğsü/kontrfile kırmızı et ya da ton balığı yedikten sonra akşam 8-9 gibi yağsız beyaz peynir yiyorum.

    Göbeği eritirken hacimden kaybetmemek için bu programda nasıl değişiklik yapmalıyım sizce?
    Birde her ne kadar whey protein yerini tutmasada antreman sonrası tüketebileceğimiz en hızlı besinler hangileridir?
    Son olarak da, geceleri casein amaçlı yağsız beyaz peynir yemem doğru mu, ya da ne yemeliyim son ara öğün için?

    Yazıma vakit ayırıp okuduğunuz ve vereceğiniz cevaplar için şimdiden teşekkürler..
     
  2. yasin ibrahim terzioğlu
    Offline

    yasin ibrahim terzioğlu Üye

    Katılım:
    30 Aralık 2013
    Mesajlar:
    169
    Beğenileri:
    43
    Ödül Puanları:
    38
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    ankara
    -Geceleri casein niyetine süt ürünleri yenmesi gerektiğini bir makalede okumuştum.
    -Hacimden kaybetmeyip sadece göbek gitmesi gibi bir durumu başarabilen illaki vardır ancak bunu doğal beslenmeyle başarabilmek bence tamamen diyetisyen eşliğinde olmadan pek mümkün değil. Çünkü vücuda hangi saatlerde ne alınması gerektiğini onlar kan tahlillerine göre yani sadece senin vücudunun durumuna göre uyguluyorlar. Vücut aslında çok dakiktir. Sen ona uyduğun takdirde isteklerini hemen verirsen bir şeyler olur. Vücutta ne biterse hemen onu aldığın takdirde çok güzel sonuçlar alabilirsin. Çünkü vücutta birşeyler eksildiğinde nereyi buluyorsa ihtiyacı olanı oradan temin ediyor, bu bazen kas oluyor bazen yağ duruma göre değişir.
    -ağırlık antrenmanı sonrası kardio eğerki beslenmen düzgünse güzel sonuç verir ancak bunun da belirli bir yolları var. Mesela:
    Her bölgeden iki hareket girerek az kilo çok tekrar halinde 3 veyahut 4 set girmen beyaz kasları çalıştırmaya başlar ki bu da kas çevresindeki yağları yakmasına sebebiyet verir. Üstüne de 30-50dk arası bisiklet sürmen süreci hızlandırır. Bu sırada beslenirken yağdan olabildiğince kaçman senin için faydalı olur. Günümüzde yağı 0'a indirgemek mümkün ama özel besinlerle. Bir şey alırken mutlaka lif,protein,yağ ve karbonhidrat değerlerini iyi ölçmek biçmek lazım. Yağdan kaç derken kastım yemeğe yağ koyma, az yağlı ye ya da mesela kek mi yapıyosun protein bar niyetine yağ koyma aga. Mesela sucuk, sosis veya salam yeme. Örnekler çoğaltılabilir. Eğerki karbonhidrat alınımını da azaltırsan çok hızlı sonuç alırsın.
     
  3. • Lounger •
    Offline

    • Lounger • Üye

    Katılım:
    10 Ocak 2014
    Mesajlar:
    145
    Beğenileri:
    8
    Ödül Puanları:
    28
    Cinsiyet:
    Bay
    Ilgilendiğin icin çok teşekkür ederim.
    Bu arada İki hareket girerek demişsin bi kısımda orayı tam anlamadım? Tam olarak neyi kastediyorsun iki hareket derken?


     
  4. yasin ibrahim terzioğlu
    Offline

    yasin ibrahim terzioğlu Üye

    Katılım:
    30 Aralık 2013
    Mesajlar:
    169
    Beğenileri:
    43
    Ödül Puanları:
    38
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    ankara
    mesela
    gogus icin bench press, butter fly
    sirt icin pull down rowing machine
    omuz icin shoulder press lateral raise
    gibi ancak hareketleri bolge bolge aklima gelen hareketleri yazdim hoca esliginde bir program yazilmasi daha dogru olur kaslarinin durumunu gorup eksik noktan icin hareket soyleyebilir.

    Sent with tapatalk!
     
  5. Blonde
    Offline

    Blonde Üye

    Katılım:
    30 Ocak 2013
    Mesajlar:
    2.010
    Beğenileri:
    752
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    Ankara
    Arama Yapmayan Üyeye Cevap Vermeyin! | BodyForumTR Vücut Geliştirme Forumu
    Daha kac kere söylenecek bu :( biraz forumda araştirma yapalim lutfen hemen başlik açmayalim. Araştirma yapmadan başlik açanlara cevap vermeyelim.Olay şundan ibarettir

    Günluk aldiğin kalori > gunluk harcadigin kalori = kilo almak
    Günlük aldigin kalori <günlük harcadigin kalori = kilo vermek
     

Sayfayı Paylaş