Nerede Hata Yapıyorum?

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve brkclsn tarafından 14 Mart 2014 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. brkclsn
    Offline

    brkclsn Üye

    Katılım:
    4 Eylül 2011
    Mesajlar:
    13
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    11
    Merhaba arkadaşlar,

    Eğer hayatınızda spor büyük bir yer tutuyorsa bunu bir amaca bağlamışsınız demektir. Amaç varsa hedef vardır. Bir şeylerin karşılığını almak için çalışıyoruz sonuçta hepimiz. Fakat artık o kadar çok sıkıldım ki bundan bir kaç ay öncesine kadar bu sporu bırakmaya kadar gelmiştim. Ama pes etmek istemedim çünkü amacıma ulaşamadım henüz. Malum toplumumuzda herkes her şeyi çok biliyor, spor salonunda bile günde 40 kişiden tavsiye alıyorum yok o yanlış bu doğru yok onu yeme yok hareketi çalışma gibi. Twitter, Facebook gibi sitelerden profesyonel fitness antrenörleri ile çalışmaya kadar götürdüm bu işi. Fakat Üniversite sınavına hazırlanan bir öğrenciyim bu yüzden ek dersler, dershane.. hobi olarak yaptığım ileride mesleğe dönüştürmek istediğim de bir paraşütcülük serüvenim var.. e bir de buna evcil hayvanlar eklenince elde avuçta hiç para kalmıyor maalesef. Bende yardımcı olabilecek birileri çıkar, bu işi para için yapmayan insanların tecrübeleri daha yakın olur diye düşünerek tekrar buraya geldim.

    Öncelikle nerede yanlış yaptığımı bilmiyorum. Ben size gün içinde yaptıklarımı söyleyeyim sizde fikirlerinizi paylaşır yanlışları mı düzeltirseniz çok sevinirim. İlk olarak beslenme programım:

    *Yeterince hamur, tuz, şekerden uzak durmaya çalışıyorum ama tamamen çıkartmış değilim.

    Sabahları: 1 çay bardağı kadar yulaf ezmesini süte katıyorum içine de bir adet muz ve 3 tane ceviz kırıp atıyorum.

    Ara Öğün: Bazen bir tabak sütlaç yiyorum bazen makarna veya pilav

    Öğlen: 7 yumurta beyazı 1 tane sarısı + Yağsız peynir + Domates + Salatalık

    Ara Öğün ( Saat 4 gibi Antremandan 1,5 saat önce ) : Izgara Yağsız Dana Eti

    Akşam : Izgara Tavuk veya Izgara Balık + Bol miktarda salata / Ispanak veya kabak yiyorum bazı günler

    Ara Öğün: 2 elma + lor

    Antreman Programımı ise tek tek sayıp sizi sıkmak istemediğimden kısaca anlatacağım. Büyük kas gruplarında 4' er hareket çalışıyorum ve bunu piramit düzen ile yapıyorum mesela Shoulder Press' de 15' er kg ile 12 tekrar - 17,5 x 10 tekrar - 20 x 8 tekrar - 22,5 x 8 tekrar şeklinde çalışıyorum. Küçük kas gruplarında ise 3' er set 5 hareket yapıyorum. Fakat en şikayetçi olduğum kısım bu aslında. Bicepsler ve Tricepsler vücuduma oranla çok zayıf kaldı. Bunları nasıl tekrar büyütebilirim? Hacim kazanmak için bu program bu beslenme ne kadar doğru?

    Ayrıca her gün 2 dakika yürüyüş 5 dakika yüksek tempo koşuyorum ( spor hocalarım zayıfım diye cardio yapma diyorlar ) + her antreman sonrası 30 dakika düzgün bir şekilde kum torbası çalıyorum ( 1 haftadır ) ve ondan sonra da karın çalışıyorum. Karında da çakı dedikleri hareketi 6 set yapıyorum sayı tekrarı yok yanana kadar.. Sonra klasik yer de mekik çalışıyorum ekstradan bel hareketi ekliyorum ama karın bölgem oldukça zayıf.

    18 yaşındayım 65.5 kiloyum 176 boyum ve protein kullanmıyorum.

    Bu eski bir konumdaki spora ara verip tekrar başlamadan önceki halim:

    Böyle Bir Vücuda Sahip Olmak? | BodyForumTR Vücut Geliştirme Forumu

    Bu da şu an ki halim:
     

    Ekli Dosyalar:

  2. mmayg
    Offline

    mmayg Üye

    Katılım:
    11 Ekim 2012
    Mesajlar:
    222
    Beğenileri:
    123
    Ödül Puanları:
    53
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    masabaşı iş
    merhaba, bu işe gönül ve heves vermeniz çok güzel bir şey, profesyonel antrenör ile çalıştım diyorsunuz ama nerede yanlış yaptığınız merak ediyorsunuz. .bu iş yaşam tarzıdır. disiplin çok önemlidir. kendi kendinizin antrenörü olmalısınız. zaten ilk cümlenizde de söylemişsiniz ve biliyorsunuz.
    ---Yeterince hamur, tuz, şekerden uzak durmaya çalışıyorum ama tamamen çıkartmış değilim--
    bunlardan uzak durmanız gerekmiyor, sadece beyaz ekmek yerine tam buğday ekmeği, seker yerine belirli zamanlarda meyve gibi ürünler tüketmelisiniz.
    bu iş sabır ve disiplin işi. yapılması gereken doğru beslenme ve doğru antreman.
    beslenmede ufak tefek sapmalar olabilir onu yemez ,ikamesini yersiniz ama antreman rutininde kesinlikle eksik veya fazla hareket yapmamanız gerekir. iyi bir program bulup harfiyen uymanız gerekir. kollarınızın geri kalması normal çünkü görebildiğim kadarı ile hiç antreman displinine uyulmamış .hatta çok fazla bir antreman geçmişiniz de yok. temel antreman rutinini en az 6-7 ay sürdürmeniz gerekiyor. sabretmelisiniz .işte hata burada... inşallah moralinizi bozmamışımdır. sabırla çalışmaya devam edin.
     
  3. brkclsn
    Offline

    brkclsn Üye

    Katılım:
    4 Eylül 2011
    Mesajlar:
    13
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    11
    Cevabınız için teşekkür ederim. Moralimi bozmadınız, hayır. Öğrenmek için buradayım.

    Aslında herkesin bildiği belli başlı biceps ve triceps hareketleri çalışıyorum aynı karın gibi. Fakat binmiyor, parcalanmiyor bir türlü. Dediginiz kadar olmasa da 4 ay kadar bir vakit geçti program değişikliğine gitmedim, ufak tefek hareket değişimlerinden başka. Bana deyin ki böyle devam edin, beslenmen ve programın iyi böyle 10 yıl çalış deyin çalışırım fakat tabii bu 10 yılın sonunda istediğimi almak isterim. Kafama takılan da bu aslında. Vakit geçiyor ama programım vücuduma yariyor mu yoksa boşa mi kurek çekiyorum?
     
  4. brkclsn
    Offline

    brkclsn Üye

    Katılım:
    4 Eylül 2011
    Mesajlar:
    13
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    11
    Yardım edebilecek hiç kimse yok mu arkadaşlar? Şöyle çok sıkı bir diyet programına ihtiyacım var. Hem kilo alabileceğim hem de karın kaslarima fayda edecek bir program. Tavsiyeleriniz spor hayatimi değiştirecek, lütfen..
     

Sayfayı Paylaş