Ne kadar "ağrı" ve "sızı" kaliteli çalıştığımızı gösterir?

Konusu 'Yeni Başlayanlar Bölümü' forumundadır ve wayporp tarafından 30 Temmuz 2010 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen kişi sayısı 1 user .
  1. wayporp
    Offline

    wayporp Yeni Üye

    Katılım:
    14 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    13
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Lojistik
    Yer:
    Diyarbakır
    Merhaba Arkadaşlar;

    Spora yeni başlamış biri olarak dün 10uncu antremanımı yaptım.Benim gibi hayatı boyunca "düzenli" spor yapmamış bizler için en büyük handikap elbetteki çalışma sonrası,özellikle de ertesi gün vücudumuzda hissettiğimiz sızılar ve çekeceğimiz ağrılar değil midir?Zaten insanın şevkini kırıp daha ilk haftadan çalışmaktan soğutan bu ağrı ve sızılar nedeniyle bir çoğumuz hevesle eve aldığımız dumbel’ı ya da üye olduğumuz spor salonuna sırtımızı çevirmedik mi? :(

    İşte bu düşünceler doğrultusunda bu başlık ile çalışma sonrası çekeceğimiz ağrı ve sızının şiddetinden,bizlerin ne kadar doğru ağırlıkla ve kaliteli çalıştığımızı anlamayı ya da bir şeyleri yanlış yaptığımızın sinyallerini fark ederek vücudumuz için en erken tedbiri almayı becerebilmeyi öğrenmeyi ümit ediyorum. thums:

    Elbetteki yaş,boy,kilo spor geçmişi,anatomik yapı vb. pek çok nokta,çalışma sonrası çekilen ağrı ve sızı anlamında kişiden kişiye farklı olsa da,çalışma sonrası çekilen bu eziyeti ve yorgunluğu bir sonraki çalışma için bir motivasyon dumbelllls aracı yapmanın yolları hakkında bu işin ustalarından yorumlarını bekliyorum.

    Saygı,sevgi ve selamlarımla... thums:
     
  2. Rambo16
    Offline

    Rambo16 Üye

    Katılım:
    19 Haziran 2010
    Mesajlar:
    711
    Beğenileri:
    1.146
    Ödül Puanları:
    103
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    La Paz
    Ağrı ve sızı gelişimin işareti haline şükretmelisin mesela ben kaldırdığım ağırlığa çok çabuk alışırım ve daha 33'5cm kollarla ısınınca 18 kg dambılı 5 kere çok rahat kaldırıyorum üstüne pek çıkmadım ama krom dambıl seti ilk aldığım hafta ağrı olmuştu ve o günden beri ağrıyı bekliyorum kararsızım o ölçüde kola o ağırlık çok diyolar yükseltmiyorum ağırlığı ve yerimde sayıyorum yada çok yavaş gelişiyorum gibi geliyor yani ağrının kıymetini bil thums: :):)
     
  3. miamili_sercan
    Offline

    miamili_sercan Üye

    Katılım:
    22 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    109
    Beğenileri:
    9
    Ödül Puanları:
    0
    kas agırırsa demekkı cok ıyı çalısmısın demektır

    ama kaslar genelde ılerkı zamanlarda agırmaz cünkü alışmıslardır artık ağırması için antrenman şaklını degıstrmen lazım bn 33 cm pazularla 40 kg barbell curl yapıyorm ağırmıyor bıle ama antrenman seklını degıtstırıp barbell curl yerıne dumbell curl yapınca agrı oluyor kas dumbell curle alısık olmadıgı ıcın agrı yapıyor
     
  4. Rambo16
    Offline

    Rambo16 Üye

    Katılım:
    19 Haziran 2010
    Mesajlar:
    711
    Beğenileri:
    1.146
    Ödül Puanları:
    103
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    La Paz
    Dumbble curl da sağ sol şeklinde kolları sırayla kaldırıyosun demi?
     

Sayfayı Paylaş