NABIZ SORUNU

Konusu 'CrossFit ve Dayanıklılık Sporları' forumundadır ve mrsburun tarafından 10 Ekim 2016 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen kişi sayısı 1 user .
  1. mrsburun
    Offline

    mrsburun Üye

    Katılım:
    31 Ekim 2014
    Mesajlar:
    17
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    13
    Merhaba arkadaşlar. 20 yaşındayım geçen hafta crossfit e başladım. Nabzım bir anda 185-189 arası yükseliyor kısa zaman içinde düşüyor. hareketleri 1 dakika yerine 45 saniye yapıyorum. Nabzım 150-155 e döndüğünde diğer harekete başlıyorum. (Hoca eşliğinde)
    Yaklaşık üç ay spor yapamadım ama hareketli bir hayatım var.
    Normalde düzenli giden biriydim.(2senedir)
    Spinning dersinde bile bu şekilde olmuyordu haftada üç kez girmeme rağmen.
    Bana bir sıkıntı yaratır mı? Daha önce nabzıma hiç dikkat etmiyordum. Teşekkür ederim şimdiden.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  2. berkalp_tr
    Offline

    berkalp_tr Üye

    Katılım:
    16 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    79
    Beğenileri:
    14
    Ödül Puanları:
    18
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Psikolog
    Yer:
    Ankara
    Merhabalar.
    Nabzınızı nasıl ölçüyorsunuz? Eğer bir nabız bandı aracılığıylaysa kapalı ortamda yanılma payı maalesef olabiliyor. Manuel olarak ölçüyorsanız 15sn x 4 yerine 30sn x 2 denemenizi tavsiye ederim.

    İstirahat nabzınızı biliyor musunuz? Eğer 70 civarında değilse 180-190 aralığı çok yüksek bir aralık ve mukavemetiniz çok yüksek değilse laktik asit birikmesinden dolayı 45 saniye bile çıkartmanız zor hareketi. Eğer istirahat nabzınız 70 altında buna rağmen kısa sürede 189'u görüyorsanız aerobik-inaerobik aralıklarda HIIT egzersiz yapmanızda fayda var. Tüm bunlar fayda sağlamazsa tavsiyem bir kardiyoloji doktoruna görünmeniz, hatta ben olsam ilk olarak kardiyologa giderdim.

    İyi çalışmalar.
     
  3. mrsburun
    Offline

    mrsburun Üye

    Katılım:
    31 Ekim 2014
    Mesajlar:
    17
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    13
    Merhaba polar bant ile görüyorum. Ancak pt kendiside ölçü o an dediğiniz şekilde 190 saydım dedi. Ve hareketleri herkes 45sn yaparken ben 30 sn yaptım herkes 1dk dinlenirken geçişlerde ben 1,5dk dinleniyorum. Nabzım 155-160 gibi düştüğünde.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  4. berkalp_tr
    Offline

    berkalp_tr Üye

    Katılım:
    16 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    79
    Beğenileri:
    14
    Ödül Puanları:
    18
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Psikolog
    Yer:
    Ankara
    Bence istirahat nabzınızı mutlaka ölçün. Her sabah uyandığınızda birkaç dakika bekleyin ve nabzınızı alın. Ben bunun için Sleep Cycle uygulamasından faydalanıyorum, uyandığımda alarmı kapatınca ölçüm alıyorum.
    Ben de Polar FT7 kullanıyorum, bir defasında nabzımı anlık olarak 210 gösterdi antrenmanı bıraktım ama o kadar yükselmediğine emindim :) gene de pt dediyse doğrudur 190 olmuştur olmayacak şey değil...
    Bence ilk olarak istirahat nabzınızı alın, eğer düşükse kardiyoloji doktoruna görünün, yüksekse bir süre dediğim tarzda antrenmanları yapınca düşecektir dolayısıyla performans esnasında da bu kadar yükselmez :)
     
  5. mrsburun
    Offline

    mrsburun Üye

    Katılım:
    31 Ekim 2014
    Mesajlar:
    17
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    13
    Tamamdır çok teşekkür ederim. Yarın sabah ilk işim bu olucak


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

Sayfayı Paylaş