Muay Thai vs. BJJ

Konusu 'Savunma ve Dövüş Sporları' forumundadır ve khephnes tarafından 12 Kasım 2012 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 4 üye.
  1. khephnes
    Offline

    khephnes Üye

    Katılım:
    24 Şubat 2012
    Mesajlar:
    2.324
    Beğenileri:
    2.624
    Ödül Puanları:
    123
    Evet bu video mucadelesporlari'nda paylasilmisti, hatta Ercan hoca hakliymis falan seklinde sunulmustu. :) (ercan hoca'nin muay thai aski basligindaki hararetli ve bilgilendirici tartismalari okuyucular hatirlar)

    Videoyu begendigim icin paylasiyorum;

    [YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=IZ0HCXRgU5g&feature=player_embedded#[/YOUTUBE]
     
  2. SiR_Arawn
    Offline

    SiR_Arawn Üye

    Katılım:
    25 Eylül 2010
    Mesajlar:
    2.325
    Beğenileri:
    838
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    İzmir/Buca
    Biri vuruşlu bir mücadele sporu biri yer dövüşü neden ikisini bir tutuyorsunuz anlam veremedim.Vale Tudo maçıymış galiba tabi o MMA in aslı olduğu için karma sanatlar gerekli ama burda biri BJJci biri Muay Thaici ama striker yerde değil ayakta başlayıp yere dövüşün inmemesini sağladığı için yani rakibinin yere nasıl iniş yapabileceğini tahmin edip habire engellediği için seri vuruşlarla rakibi zaten hızlı bitirmiş ama bence hiç bir zaman BJJci ile Muay Thaiciyi bu tarz karşılaştırmamalıyız.
     
  3. khephnes
    Offline

    khephnes Üye

    Katılım:
    24 Şubat 2012
    Mesajlar:
    2.324
    Beğenileri:
    2.624
    Ödül Puanları:
    123
    Simdi, bunlari karsilastirmak elbette sacma degil. MMA'nin dogusu, UFC, Strikeforce, Dream, Pride falan genel olarak mixed martial arts'in ortaya cikisini saglayan bu karsilastirmalar. Eger bu karsilastirmalar olmasaydi su an MMA konusmuyor olabilirdik. Eger bu striking/grappling kombineleri olmasaydi MMA, Kudo gibi bence! izlemesi en keyif veren ve en etkili! sporlari su an goremiyor olabilirdik.

    Tum bunlarin dogusu sacma olarak nitelediginiz karsilastirmalara dayaniyor. Zamaninda dunyanin dort bir yanindan ustalar BJJ, MT, KB, boks, kyokushin gibi dallarin en iyisinin hangisi oldugunu tartismasinin sonucu olarak musabakalar duzenleniyor ve BJJ'nin diger dallara gore ustun oldugu goruluyor.

    Bu fight'i da bu anlatilagelenin tersi bir ornek olarak koydum.
    Olay dovusun tarzi, bicimi, sporun kendisi degil, bunu anlatmaya cabaliyorum.

    derkrieger'in cok guzel bir post'u var bununla ilgili, (izninle aynen kopyaliyorum, umarim sorun olmaz)

    "bilimsel çalışan kazanır, MUHTEMELEN kazanır.
    bilimsel çalışmayan da BÜYÜK İHTİMALLE kaybeder.
    sonrası sadece isimdir; yok WT, yok BJJ!
    BJJ neden üstün ve başarılı? ismi BJJ diye değil;
    kalite kontrol YÜKSEK! önüne gelen mavi-mor alamıyor, istisnalar hariç.
    sparringe, daha doğrusu rollinge önem veriliyor.
    uygulayabilen yükseliyor; uygulayamayan biraz daha çalışıyor.
    paylaşım kültürü var. roll'de ve diğer drillerde ego değil "birlikte öğrenme ve iyileşme" amacı güdülüyor."
     
  4. SiR_Arawn
    Offline

    SiR_Arawn Üye

    Katılım:
    25 Eylül 2010
    Mesajlar:
    2.325
    Beğenileri:
    838
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    İzmir/Buca
    Burda MMA'de ki BJJ tarz dövüşen ve MT tarz dövüşenleri karşılaştırdığını bilmiyordum , sadece videoyaya göre biraz MTnin BJJye basık kaldığını anlatmak istenilişinin BJJ yapanlara karşı biraz aşağılama olarak gördüğüm için öyle dedim.Şuan zaten MMA'de böyle birşey kalmadı eskiden dediğin gibi varmış.Ama şuan bir çok mücadele sporuyla ilgilenmiş veya bazıları uzmanlaşmış kişileri görebiliyoruz kafeste yani adam hayatı boyunca sadece MT yapmış MMA kafesinde bugünlerde görmek imkansız gibi o yüzden MMAyı hiç bu videyola karşılaştırma olarak düşünmemiştim.Neden derseniz mücadele sporlarını birbirleriyle karşılaştırıp o üstün diğeri üstün görmeyi yanlış gördüğüm için...
     
  5. Reddie
    Offline

    Reddie Üye

    Katılım:
    8 Ekim 2005
    Mesajlar:
    1.213
    Beğenileri:
    388
    Ödül Puanları:
    93
    iki disiplin cok farkli birbirinden kiyaslamak cok anlamsiz olur, ancak soyle bir durum var ikisinde de usta anderson silva var senelerdir octagon'a girenlerle dalga geciyor :D
     
  6. ercan gürgöze
    Offline

    ercan gürgöze Üye

    Katılım:
    3 Mart 2011
    Mesajlar:
    2.033
    Beğenileri:
    1.331
    Ödül Puanları:
    123
    zamamnında deiğin 1993 de "ufc " çıkışı , yani gracie nin şampiyon olduğu sene ...

    ama, orda ne bir "mt ci" ne de iyi bir "kb "ci vardı !...saece , asma budayan bi haber oluyor...

    katılanlar, "güreş, boks, karate , savate "yapmış olanlardı...zaten, iyi mtciler , kb ciler katılmazlardı ,zira katılmaları için iyi bi neden yoktu , zira zaten o seneler gayet iyi para kazanıyorlardı...

    **strike her zaman grapplinge gerek etki, gerekse görsel yönden ağır basar ...bunu her iki dalı bilen olarak net bi şekilde söyleyebilirim...tabi ki doğru yapılmaları kaydıyla...dönüm noktalarından biri de zaten "sakuraba "oldu , strike ile distans ile nerdeyse bütün sülale bjj cileri pert ediverdi adamcağız...)))

    en son örneğini, "owerem vs lesnar " msabaksında göreilirsiniz...owerem, thaiboks kökenli olup aşğı yukarı herşeyi buna göre, diğeri güreşci...sonuç ?!...

    hele hele mma kurallarının artık yavaş yavaş görüntü estetiği açısından " dirty kickboks " a dönüşmesi son derece de şaşırtıcı!...( tabi ki benim için değil, standing fight a dönüşeceğini taa başından beri söylemekteydim ) ))))

    mt kökenli strikerler bir iki manupulasyonla , rahatca kendilerini grapplerlere karşı donanımlı hale getirirler...))
     
    Son düzenleme: 15 Kasım 2012
    khephnes bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş