Muay thai hakkında Bir Kaç Sorum Var

Konusu 'Savunma ve Dövüş Sporları' forumundadır ve medi tarafından 13 Ağustos 2015 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. medi
    Offline

    medi Üye

    Katılım:
    13 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    2
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Bay
    Merhabalar,
    Bir yılı geçkin fitness yapıyorum. 170 boya ve 61 kilo ağırlığa sahibim. Başladığımda 50 kiloydum. Haliyle baya bir gelişme göstermiş bulunuyorum. Biceps ve triceps kaslarım baya gelişti. Göğüslerim belirginleşti ve omuzlarımda genişledi. O eski zayıf halim yok yani artık. Yine zayıfım gerçi de kambur durmuyorum en azından. M beden t-shirtler oturuyor üzerime. :D
    Şuan 20 yaşımdayım ve çocukluğumdan beri hep bir dövüş sporuyla ilgilenmek istiyorum. Üniversite okuduğum şehirdeki bir arkadaşım bir hocayı önerip muah Thai eğitimi almamı önerdi. Araştırdım ve içime sindi spor. Ancak bir kaç sorum var bu sporu uzun zaman yapanlara;

    1- Şimdi o kadar kilo aldım ve belirli bir kademeye ulaştım. (Çok kaslı bir vücudum yok ancak eski halime göre iyi sayılırım.) Muah thai'ye başlarsam bu vücudu kaybeder miyim?
    Yani 40-45 cm biceps olsun istemiyorum ( şuan 34) ama şuan ki halimi kaybetmem herhalde ? Ya da "sen ne diyorsun şuan ki halinin üzerine bile katarsın" mı dersiniz?

    2- Diğer bir sorumda şu; Salonla anlaşmam var yaklaşık 4 ay daha fitness yapıcam. Bu sürec içerisinde hangi kaslarıma ağırlık vermem muay thai'ye başladığımda bana rahatlık sağlar?

    Eğer bunun gibi bir başlık açıldıysa özür dilerim şimdiden. Araştırdım ancak sorularıma düzgün bir cevap bulamadım.
    Cevaplar için şimdiden teşekkür ediyorum.
     
  2. darius98
    Offline

    darius98 Üye

    Katılım:
    2 Şubat 2015
    Mesajlar:
    129
    Beğenileri:
    14
    Ödül Puanları:
    28
    Cinsiyet:
    Bay
    1) eğer normal bir vücut yaptıysan çok abartılı olmayan, muay thaiye gitmen bir şey kaybettirmez üstüne performansını ve hızını arttırır.
    2) çoğu dövüş sporunda fazla kas hantallık yapar ve televizyonda felan fark ettiysen dövüşçülerin çoğu dışarıdan bakıldığında bizim gibi insanlar, fitness salonunda yaptığın antremanlar artık kas yapmak yerine hız ve dayanıklılık üzerine devam ettir bu muay thaide hızlı gelişmeni sağlayacaktır ama güç, hız ve dayanıklılığın çok iyi olsa bile tekniği tam olarak oturtman ve maçlar sayesinde tecrübe kazanman yıllar alacaktır. Başarılar be yılmaman dileğiyle.
     
  3. SoldiersOfGod
    Offline

    SoldiersOfGod Üye

    Katılım:
    23 Nisan 2014
    Mesajlar:
    589
    Beğenileri:
    319
    Ödül Puanları:
    73
    Cinsiyet:
    Bay
    fazla kas hantallık yapsaydı mike tyson şimşek gibi yumrukları çakamazdı millete, antoine vaillant a bakın, hem esnek, hem kas kütlesi odlukça yüksek, hem hızlı..
     

Sayfayı Paylaş