moralinizi besleyin..

Konusu 'Çeşitli Makaleler' forumundadır ve NİKE tarafından 3 Kasım 2012 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen kişi sayısı 1 user .
  1. NİKE
    Offline

    NİKE Bölüm MOD Yönetici Bölüm MOD

    Katılım:
    18 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    897
    Beğenileri:
    1.579
    Ödül Puanları:
    103
    Meslek:
    MÜHENDİS
    MORALİNİZİ BESLEYİN
    Dr. Tabatha Elliott

    Mevsimsel depresyon, özellikle günlerin kısaldığı zamanlarda baş gösterebilir ve ortaya çıkan olumsuz ruh haliniz de antrenmanlarınızı
    epey sekteye uğratabilir...

    Ne düşündüğünüzü biliyoruz: Bu yazı kas ya da güç gelişimine faydası olmayan, sadece insana kendini iyi hissettirecek bir motivasyon yazısı olsa gerek. Doğru; bu sayfa ruh halinizi güçlendirmek için hazırlandı. Mevsimsel depresyon, özellikle günlerin kısaldığı zamanlarda baş gösterebilir ve ortaya çıkan olumsuz ruh haliniz de antrenmanlarınızı epey sekteye uğratabilir. Pennsylvania Devlet Üniversitesi Park Kampüsü’ndeki araştırmacılar, depresyondaki kişilerin işaret parmağının, depresyonda olmayanlara göre daha güçsüz olduğunu keşfetmiş. Demek ki depresyon sizi gerçekten de fiziksel olarak halsizleştirebilir! Bu sayfadaki besin takviyeleri moralinizi yüksek tutmaya yardımcı olacaktır; böylece siz de ağırlıkları ve kas gelişiminizi yükseltebileceksiniz.

    Dimethylamino-Ethanol (DMAE)
    DMAE, kolin’in doğal haldeki eşidir. Bu besin takviyesi 1960’larda, dikkat eksikliği olan kişilerde öğrenme becerisini ve hafızayı geliştirmek için reçeteli bir ilaç olarak tasarlanıp kullanılmaya başlandı. Araştırma sonuçları DMAE takviyesinin beyindeki kolin seviyesini, kolinin kendisinden daha çok arttırdığını gösteriyor. Bunun nedeni, DMAE’nin kolinin parçalanmasını durdurması olabilir. Bu da asetilkolin seviyelerinin yükselmesine yol açarak, hem zihinsel fonksiyonunuzu geliştirir hem de kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlar.
    Kullanım: Günde bir ya da iki defa, öğün aralarında 100-200 mg.

    D Vitamini
    D vitaminine “güneş ışığı vitamini” dendiğini ve güneş ışığı olmadan bu vitaminin vücutta üretilemeyeceğini herhalde siz de biliyorsunuzdur. Bu nedenle, özellikle kapalı yerlere tıkılıp kaldığınız kış aylarında D vitamini takviyesi almak sağlık için çok önemlidir. Çünkü gündelik besinler yeterince D vitamini barındırmaz. D vitamini kemik sağlığı için önemli olduğu kadar, mevsimsel depresyon yaşayan kişilerin ruh halini iyileştirmede de önemlidir. Dolayısıyla spor salonunda çok daha verimli çalışmaya yardımcı olur. Ayrıca, kas hücrelerinin üzerindeki D vitamini reseptörleri sayesinde, bu vitamin kas gücünü de doğrudan arttırır.
    Kullanım: Günde iki defa, yemekle beraber 1000 IU D vitamini

    Rhodiola Rosea
    Rhodiola rosea bitkisinin kökü, ruh halini düzenleyen nörotransmiterleri (yani dopamin, noradrenalin ve serotonini) arttırarak, vücudun çeşitli stres kaynaklarına karşı direncini yükselten bir köktür. Ayrıca zihinsel fonksiyonları ve sportif performansı da geliştirir. Rhodiola ağrıyı azaltan ve ruh halini iyileştiren beta-endorfin seviyelerini de yükseltir. Bunun yanında yapılan araştırmalar bu bitki kökünün, özellikle egzersiz sırasında yağ hücrelerindeki yağ asitlerini harekete geçirdiğini de gösteriyor.
    kaynak
    www.musclefitness.com.tr

    saygılar dilerim.
     

Sayfayı Paylaş