Meslek Seçimi Yardımı

Konusu 'Dertleşme' forumundadır ve SoldiersOfGod tarafından 31 Aralık 2015 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 8 üye.
  1. SoldiersOfGod
    Offline

    SoldiersOfGod Üye

    Katılım:
    23 Nisan 2014
    Mesajlar:
    589
    Beğenileri:
    319
    Ödül Puanları:
    73
    Cinsiyet:
    Bay
    Merhabalar herkese.. :)
    16 yaşındayım lise 3 teyim, yaklaşık 1.5 sene sonra ygs ve lys sınavları var.. Şimdi konuyu görür görmez biz senin yetenek ve ilgi alakalarını bilemeyiz edemeyiz vs. diceksiniz ve bu yüzden ufak tefek bilgiler yazıcam ve dedikleriniz sadece seçenek olucaktır benim gözümde, yani belki aklıma gelmeyen bir meslek söyleyeceksinizdir, yani bu yüzden öne süreceğim şartlar dahilindeki meslekleri söylerseniz çok memnun olurum :) Yaşımı ve okulumu belirttim çünkü 1.5 sene sonra mesleğe yönelik bir üniversiteye gidicem, neyse gelelim benim kafamdaki şartlar veya maddelere artık ne derseniz..

    * Hiç bir şekilde özel sektörde çalışmak istemiyorum, o kadar okuyupta özel sektörde zor şartlar altında huyunu suyunu bilmediğim patronlarla müşterilerle vs. uğraşmak istemiyorum, benim tek hesab vereceğim kişi devlet olmalı, yani devlete atanmak istiyorum.
    * Zırt pırt benim isteğim/arzum dışında beni tayin etmeyecek bir meslekte olmak istiyorum, yani yerleşik hayat istiyorum.. Eskiden savcı veya kaymakam olmak istiyordum ancak savcıların ve kaymakamların zorunlu olarak devlet tarafından tayin ettirilip yer değiştirildiğini öğrenince meslekten soğudum, yerleşik hayatı olabilicek bir mesleğe sahip olmak istiyorum.
    * Aklınıza sağlık sektörü gelebilir diye belirteyim, kan görmekten öyle tiksinme etme yok veya korkma gibi bir durum yok, hastahanede acilde çalışan akrabalarım olduğu için o ortamı biliyorum alışkınım ama ben birine öyle ay orasına zarar vermeden şunu şöyle dikeyim şurayı keselim iğne yapalım acıtmadan etmeden vs. sıkıyor beni yazarken bile bunaldım şu an açıkçası o yüzden sağlık sektörü demeyin..

    Yani benim şartlarım bunlar, büyük bi kafa karışıklığı içerisindeyim, hem hayatımın sonuna kadar vg yapmak istiyorum bir çok sebepten dolayı, hemde vg ile alakalı yatkın bir iş olduğu için Beden Eğitimi Öğretmeni mesleğini seçmek ve olmak istiyorum, hem rahat meslek sporla alakalı, hem sabit yerinde duran meslek, yani bir çok avantajı var.. Ama sizden yinede söylediğim şartlara uygun meslekler belirtmenizi rica ediyorum çok makbule geçer ve yardımcı olursunuz, zamanını ayırıp okuyan ve yorumunu yapan herkese teşekkürler :)
     
  2. Katarina
    Online

    Katarina Üye

    Katılım:
    9 Eylül 2013
    Mesajlar:
    333
    Beğenileri:
    231
    Ödül Puanları:
    53
    Muhendislik okuyup devlette çalışabilirsin kpss ye girip. Tayin muhabbeti tabi ki de var ama bir asker vs gibi degil cok daha az ve rahat.
     
    SoldiersOfGod bunu beğendi.
  3. yılmaz göncü
    Offline

    yılmaz göncü Üye

    Katılım:
    28 Aralık 2015
    Mesajlar:
    11
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    3
    Cinsiyet:
    Bay
    Bana kalırsa yapabiliyorsan savcılık hakimlige yürü , daha cok gençsin seni devlet belki ordan oraya atar ama prestijin var dokunulmazlıgın var bikere saygı gösterilen bir kişi olcaksın / makina mühendisliğine gelince devlette çalısırsan bence git bi sanayide yağa bulaş devlet öyle oluyor, özelde kısacası konteynırında yada ofisinde sadece imza ve proje okursun . Benim kuzenim ( mak müh ) habaş'ta demir celik fabrikası mühendis aldgı maaş 4000 gibi ama cektigi eziyet 10.000 tl ... Beden egitimi kocluguna gelince yaşam tarzın nasıl bilmiyorum ama ben kendimden yola cıkaym hayata bir kere gelmisim dört dörtlük yaşaym gözüyle bakıyorum. Tabiricayisse it gibi calısır paşa gibi yerim ve mayalarım o mantıktayım. Ve yaşın ilerledikce anlıcaksınki hayatta cebindeki paradan daha cok makamın önemli. Benim nacizane fikrim yapabilirsen savcılık , kaymakamlık, hakimlik yap derim.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    SoldiersOfGod bunu beğendi.
  4. SoldiersOfGod
    Offline

    SoldiersOfGod Üye

    Katılım:
    23 Nisan 2014
    Mesajlar:
    589
    Beğenileri:
    319
    Ödül Puanları:
    73
    Cinsiyet:
    Bay
    Evet hayatta her zaman kendi hastalığının doktoru olmalı insan :) Mesleğimi bulduğumu düşünüyorum, Besyo'ya gidip kazanıp eğer olabilirsem Öğretim Üyesi olarak kalıcam Kinesiyoloji bölümünde, yani vg ile de alakalı, kalabilirsem kalıcam öğretim üyesi olarak, kalamassam Beden Eğitimi Öğretmeni olucam, öğretmen oluncada devam edicem tabi Öğretim Üyesi olmaya çalışıcam, eğer olmassa Liselerde falan Beden Eğitimi Öğretmeni Olarak devam edicem, inşallah hakkımda hayırlısı olur :) Ama asıl hedef Öğretim Üyeliği..
     
  5. servet dağlı
    Offline

    servet dağlı Üye

    Katılım:
    14 Kasım 2015
    Mesajlar:
    461
    Beğenileri:
    920
    Ödül Puanları:
    93
    Cinsiyet:
    Bay
    Ogretmenlik spor yapacaksan en ideal meslek,bos zamanin cok olur,vucut gelistirmeye istedigin kadar vakit
    ayirabilirsin

    Hem rahat hem bos vakit cok calisiyor gibi bile hissetmezsin

    Kendimden biliyorum
     
    stefan35 bunu beğendi.
  6. SoldiersOfGod
    Offline

    SoldiersOfGod Üye

    Katılım:
    23 Nisan 2014
    Mesajlar:
    589
    Beğenileri:
    319
    Ödül Puanları:
    73
    Cinsiyet:
    Bay
    Vaay hocam Öğretmen misiniz? :) Ne öğretmeni alanınız ne, ayrıca lise-ilkokul-ortaokul hangi seviyede öğretmensiniz?
     
  7. servet dağlı
    Offline

    servet dağlı Üye

    Katılım:
    14 Kasım 2015
    Mesajlar:
    461
    Beğenileri:
    920
    Ödül Puanları:
    93
    Cinsiyet:
    Bay
    Lise brans tarih dostum
     
    stefan35 bunu beğendi.
  8. SoldiersOfGod
    Offline

    SoldiersOfGod Üye

    Katılım:
    23 Nisan 2014
    Mesajlar:
    589
    Beğenileri:
    319
    Ödül Puanları:
    73
    Cinsiyet:
    Bay
    Hocam peki öğrenciler ve öğretmenler tarafından aldığınız tepkiler nasıl oluyor? Nasıl karşılanıyorsunuz okul ortamında?
     
  9. unknown00
    Offline

    unknown00 Bölüm MOD Yönetici Bölüm MOD

    Katılım:
    6 Mart 2014
    Mesajlar:
    422
    Beğenileri:
    217
    Ödül Puanları:
    53
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    İstanbul
  10. FTekgul
    Offline

    FTekgul Üye

    Katılım:
    15 Ekim 2015
    Mesajlar:
    26
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    3
    Cinsiyet:
    Bay
    Ben kendim anestezi teknisyeniyim. Hastaya zarar vermekten çekiniyorsan bu meslek senin için çok iyi olacaktır(sağlık sektöründeki diğer branşlarda da adaptasyonun kolay olacaktır bana kalırsa. Hastalara yararlı olduğunu hissettiğin zaman bambaşka düşüncelere sahip oluyorsun.). Anestezi alanı için 2 yıllık Anestezi veya Tıp+Anestezi okuyabilirsin. Maddi gelir ve itibar açısından da binlerce adım önde bir alan anestezi.
    Ama illa ki ben hastalarla uğraşmak istemiyorum dersen ben sana revaçta olan bir meslek önereyim :Biyomedikal mühendisliği. İş çok rahat ve alanı oldukça geniş. Medikal alandaki bütün alet ve edevatlardan sorumlu olabiliyorsun. Üstelik bunları geliştirme seçeneğin de var. Bir aletten yeni alet üretebiliyorsun. Sağlık sektöründe çalışan bir mühendis oluyorsun. Meslek garanti, gelir yüksek, iş rahat.
     
    SoldiersOfGod bunu beğendi.
  11. ClaW
    Offline

    ClaW Üye

    Katılım:
    26 Ekim 2011
    Mesajlar:
    18
    Beğenileri:
    5
    Ödül Puanları:
    13
    Yer:
    İzmir
    dostum ben sana kamu ortaklı şirketleri kendine hedef seçmeni tavsiye ederim. aselsan,tai,roketsan,havelsen bir kaç şirket daha vardı. yani bu sebepten dolayı da mühendislik okuman ve ortalamanın yüksek olması gerekir.bu şirketlerde çalışırsan tayin de olmaz düzenli iyi bir hayatın olur
     
    SoldiersOfGod bunu beğendi.
  12. darmstadt
    Offline

    darmstadt Üye

    Katılım:
    12 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    65
    Beğenileri:
    66
    Ödül Puanları:
    18
    Cinsiyet:
    Bay
    Olayları karıştırmışsın Devlet memuru demek düzenli hayat değildir monoton hayat demektir bana göre. Bir de tayin edilme muhabbetlerinde yaşanan sıkıntılar cabası. Tabiki bunlar benim görüşüm. Ama senin dediğini veren özel sektörler de var. Kendi okuduğum Makine/Otomotiv mühendisliğinden gidecek olursam memurda daha garanti yerler var. Mesela Ankara Mercedes-Man fabrikasında sıradan işçiler bile emekli olana kadar oradalar. Eğer mühendis olarak başlar isen (Almanca +İngilizce ile) yeni başlayan birisi 2700€ maaş +16 maaş sistemi +Cumartesi-pazar günleri tatil. Hadi gel şimdi sen bunu devlet memurluğu ile kıyasla? Bu sadece verebileceğim bir örnek. Aynı şey Ford ve Fiat fabrikaları için de öyle. Ben kendi okumaya devam ettiğim mesleği sana yazdım diğer meslek grupları hakkında pek bir şey söylesem sağlıklı bilgi olmaz. Ufkunu aç ve çevrene dünyaya olaylara bak. Her şeyden önce yabancı dil öğren.

    Bak benim lise hocam ingilizcesini ilerletmiş MEB bakanlığındaki yabancı projeleri Türkçe'ye çeviriyor ek olarak. Maaşı iki katına geliyor. Sen siyasi olaylarda yer almadığın sürece ne kaymakamlar ne de valiler seni başka yere tayin edebilir merak etme.

    Şunu da belirtmek istiyorum lisede hocam ilk derse aynen şunları söyledi ve hiç unutmam "BEYLER MESLEĞİNİZİ SEÇERKEN ONU BİR EVLİLİK GİBİ DÜŞÜNÜN İLİŞKİNİN SAĞLIKLI YÜRÜMESİ İÇİN SAYGI VE SEVGİYE İHTİYAÇ VARDIR. MESLEĞİNİZE SAYGI VE ONA SEVGİNİZ OLMAZSA BU İLİŞKİ YA YÜRÜMEZ YA DA SİZİ MEÇHULE SÜRÜKLER. EŞİNİZDEN ÇOK MESLEĞİNİZLE VAKİT GEÇİRECEKSİNİZ O YÜZDEN MESLEĞİNİZ HAYATTA İLK EVLİLİĞİNİZ EĞER SAYGI VE SEVGİDE ŞÜPHENİZ VARSA KAPI ORADA ŞİMDİDEN TERK EDEBİLİRSİNİZ" demişti o günden beri bu sözleri sık sık hatırlar ve çevremdeki insanlara telaffuz ederi . Hakkında hayırlısı olsun kardeşim.
     
    SoldiersOfGod bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş