Merhabalar yağ yakımı ve vücut geliştirme

Konusu 'Yeni Başlayanlar Bölümü' forumundadır ve Oguzbey tarafından 7 Ağustos 2012 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen kişi sayısı 1 user .
  1. Oguzbey
    Offline

    Oguzbey Üye

    Katılım:
    6 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    4
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Merhabalar, forumda birçok yazıyı okudum bu konuda da birçok şey yazılmış durumda ancak yazılanlar benim kafamdaki soruları tam anlamıyla çözmedi maalesef bunun için yeni konu açtım.
    Ben 174 cm boy ve 92 kilodayım, daha önce 6 ay kadar vücut geliştirme yapmıştım, o dönemler kendimden çok memnundum 75 kilo civarındaydım yağlı bir vücudum vardı yine ama yapılı ve fit duruyordum, geçen senelerde maalesef 15 kilo aldım. Şimdi bu kilolardan tekrar kurtulmak istemekteyim ancak vücudumu da geliştirmeyi kas oranımı arttırmayı istiyorum. Forumda okuduklarım neticesinde kafam karıştı, kimi yerde az kilo çok tekrar yapmam gerektiği, kimi yerde ağır kilolarda daha fazla kalori yakıldığı yazıyor. Kimi yerde cardio yapılması gerektiği kimi yerde cardionun antremandan sonra kas kaybı yapacağı yazıyor. Beslenmede aynı şekilde kafa karıştırıyor, karbonhidratı azaltarak zayıflanabileceği yazıyor ama bunun yanında glukoz oranı falan ayarlanmalı deniyor. Karbonhidrat almadan ağırlık çalışmak kas kaybı yapar deniyor, antreman sonrası meyve suyu mu süt mü içmem gerektiğini, basit şekeri baldan mı almalıyım yada basit şekeri antremandan sonra almalı mıyım, hatta ne sürede beslenmeliyim antremandan sonra 1 saat içinde mi beslenmem gerektiğini bile anlayabilmiş değilim. Yardımcı olursanız sevinirim bu konuda ustalardan yardım bekliyorum. Hem 15 kilo zayıflayıp hemde kas oranımı arttırıp belirginleştirmem mümkün müdür? Kandaki glikoz oranı, hormon falan pek anlamıyorum en kestirmesinden neler tüketmem gerektiği gibi açıklayıcı birkaç öneri ben ve benim gibiler için çok faydalı olacaktır. Şimdiden Teşekkür ediyorum.
     
  2. brhmcr
    Online

    brhmcr Guest

    Kas yapmak ve aynı zamanda yag yakmak istiyorum!
    Ne yazık ki, gunumuzde pek cok kisi, aynı anda kas yapımının ve yag yakımının mumkun olduguna inanmıyorlar. Bu alısıla gelmis olan dusunceye göre, diyet ve kas yapımı fazları arasında bir rotasyon yapılarak daha fazla kas kazanımı ve yag yakımı amaclanır. Bu bilgi gorundugu gibi degildir.
    Yukarıda belirttigimiz gibi, kandaki seker seviyesi fazla olunca, insulin salgılanır ve glukoz kaslara ve karacigere depolanır. Seviye dusuk ise, insülin salınımı azalır ve vucut enerji kaynagı olarak yagları secer.
    Insulin, yag mı yakmamızı yada kas mı yapmamızı an ve an kontrol eden bir cihazın dugmesi gibidir. Kas-yapımı-yag yakımı arasında gecis, gunler degil dakikalar alır.
    Bunun anlamı, gunun belirli zamanlarını sadece kas yapmaya, belli anlarını da yag yakmaya kullanabilirsin. Bu zaman aralıklarının uzunluklarını istediginiz gibi ayarlayabilirsiniz.
    Daha hızlı mı kas yapmak istiyorsunuz? Insulin salgılamasına neden olacak miktarı arttırın. Bu ozellikle antrenman sonrası buyuk bir avantajdır. Cunku bu durumda insülin glukozu yag olarak degil, glukojen olarak depolar. Sert bir antrenmandan sonra kaslardaki ve karacigerdeki glikojen depoları bosalır. Bu durumda cok fazla glokoz alımı mumkun olur. Bu durumda karbolardan cekinmeyin.
    Cok daha buyuk kas kutlesi insaa etmek istiyorsaniz, insulin seviyenizi gun boyunca bir yada iki kez daha arttırın. Bunu ya antrenmandan önceki beslenme anında ve antrenmandan sonra ya da antrenmandan sonra 2 kez yapabilirsiniz.
    Yag yakımı icin de, gunun geriye kalan kısımlarında insulin seviyenizi dusuk tutmalısınız.
    Ceviren: Demir00
    Kaynak: http://www.team-andro.com/der-insuli...ca8204c478cf44
    Orjinal kaynak: http://www.t-nation.com/free_online_...n_the_same_day

    http://www.bodyforumtr.com/vbforum/ins-lin-ayn-g-n-t41164.html

    Ama cok okumanız lazım bu spor emek, sabır ve bilgi gerektiriyor.
     
  3. Oguzbey
    Offline

    Oguzbey Üye

    Katılım:
    6 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    4
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0

    Peki insülin seviyesini antreman öncesi arttırmaktan ne anlamalıyım? Ne yemeliyim? Antreman sonrası ne yemeli ne yapmalıyım?
     
  4. brhmcr
    Online

    brhmcr Guest

    Antremandan sonra ve once yenecekler ile ilgili bircok konu var burda tekrarlama ihtiyaci duymuyorum. Oncelikle insulin, Glisemik indeks, basit karbo, komplex karbo gibi terimlerdeki bilgini arttirmani tavsiye ederim.Gerisi gelecektir.
     

Sayfayı Paylaş