Merdivende veya Tepeye Koşmak Yararlı mı ? Zararlı mı ?

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve gureman tarafından 8 Mart 2014 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. gureman
    Offline

    gureman Üye

    Katılım:
    6 Aralık 2010
    Mesajlar:
    7
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    13
    Cinsiyet:
    Bay
    Öncelikle herkese merhaba. Yağ yakımını hızlandırmak için teknikler ararken John Alvino'ya rastladım. Blogu ingilizce fakat okurken sıkılmadım. Güzel araştırmaları var. Kendisi demiş ki ; ''Koşuyu biliçsizce yapmak size geri döndürülmesi zor kayıplar bırakır.'' ve Bir başka yazısında en yüksek hızda koşmanın daha yararlı olabileceğini anlatmış. Ama en dikkatimi çeken nokta, merdiven yukarı ve tepeye koşmak konusu oldu. Bunun bilimçli yapıldığında çok kısa sürede kondisyon kazanmada yardımcı olacağını anlatmış. Kendi sitesinde ısınma antremanı ve bu koşuların nasıl yapılması gerektiği yazıyor. Ben bu konudaki görüşlerinizi merak ettim. Şimdiden teşekkür ederim.
     
  2. shaq
    Offline

    shaq MOD Yönetici Moderator

    Katılım:
    21 Nisan 2010
    Mesajlar:
    2.426
    Beğenileri:
    1.575
    Ödül Puanları:
    123
    Dediklerinde haklı olabilir ancak şöyle bir durum var bunu hangi seviyedeki kişiler için öneriyor. Çünkü sürekli yüksek hızda koşmak, merdiven ve tepe şeklinde olan idmanlar için ciddi efor gerektiren şeyler. Bunun için yeterli dayanıklılık ve güce sahip olmak gerekir. Kademeli olarak bu seviyeye çıktıktan sonra yapılırsa olabilir.
     
    gureman ve redpack bunu beğendi.
  3. Reddie
    Offline

    Reddie Üye

    Katılım:
    8 Ekim 2005
    Mesajlar:
    1.213
    Beğenileri:
    388
    Ödül Puanları:
    93
    ancak kondusyon cok cok yuksekken boyle calismalar yapilabilir, kalbe birden yuklenmek mantikli bir hareket degil.
     
    gureman bunu beğendi.
  4. gureman
    Offline

    gureman Üye

    Katılım:
    6 Aralık 2010
    Mesajlar:
    7
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    13
    Cinsiyet:
    Bay
    İlginiz icin çok tesekkur ederim. Vaktinde cevap veremedigim icin uzgunum. Forumda yag yakimi 12dk'dan sonra basladigini okumustum. Yaklasik 12 dakika kadar dusuk tempodan baslayarak yuksek tempoya cikan kademeli kosu yapiyorum. Sonra merdivene gecip 3er tekrardan 3 set kosuyorum. Bu bende muthis bir terleme ve efora maloluyor. Kosudan sonra tukenmis olsamda eve donene kadar normale donuyorum. Benim planim 2ay bu sekilde devam edip ileride kondisyon kazaninca calismami artirmakti. Oneriniz baslangic icin duz kosu yapmam mi ? Yoksa bu sistem normal mi ? Sunu da eklemeyi unuttum cocuklugumdan beri duzenli futbol oynuyorum. Boyum 1.75 kilom 80. Sorunum gobegimdeki ve gogsumdeki yaglanma. Tekrar tesekkur ederim.
     

Sayfayı Paylaş