Menisküs Yırtığı Konusunda Yardım?!

Konusu 'Sağlık & Sakatlanma' forumundadır ve bearyn tarafından 28 Ekim 2011 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. bearyn
    Offline

    bearyn Üye

    Katılım:
    6 Kasım 2009
    Mesajlar:
    20
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    13
    Geçenlerde doktora gittim, menisküs yırtığın var ama ameliyata henüz gerek yok dedi, kullanmam için de romatim jel önerdi. Doktordan pek detaylı bilgi alamadım da yardımcı olur musunuz acaba?
    Öncelikle halı saha maçlarımı azaltmaya çalışıcam, en zararlısı maç yapmak sanırım. Ayrıca düzenli olarak da spora gidiyorum, yırtığın ilerlememesi için yapmamam gereken hareketler var mı? Bacak antremanlarında özellikle squat yaparken veya dizimi bi yere koymam gereken hareketlerde baya zorlanıyorum mesela. Bunların yanında yapmamam gereken başka şeyler var mı günlük hayatta falan? Ayrıca yırtığın iyileşme şansı var mı ameliyat olmadan? Varsa nasıl hızlandırabilirim bu işi?
    Şimdiden çok teşekkürler.
     
  2. bearyn
    Offline

    bearyn Üye

    Katılım:
    6 Kasım 2009
    Mesajlar:
    20
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    13
    yok mu yardım edebilecek biri? :(
     
  3. kaanmert
    Offline

    kaanmert Üye

    Katılım:
    6 Kasım 2010
    Mesajlar:
    75
    Beğenileri:
    84
    Ödül Puanları:
    28
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Bil Müh
    Yer:
    Elazığ
    Öncelikle iyileşme konusunda kırmızı bölüm kırmızı-beyaz bölüm menisküs yırtığın varsa ki anladığım kadarıyla var ameliyat olmamışsın buda bunu gösteriyor tabiki zamanla iyileşir ve tedavi edilebilir fakat:

    kırmızı veya kırmızı-beyaz bölüm menisküsü hastalarının da ameliyat olma ihtimali var bunu 6 hafta sonunda anlaşılacaktır.

    antreman yaparken çok iyi bir şekilde ısın yoksa adalelerin zarar görür yani zorlanır bununla beraber menisküse zarar verecek hareketleri çalışırken farkedeceğini düşünüyorum ve antremanlarında belli hareketler arasındaki dinlenme zamanını 2-3 dakika yap bu 2-3 dakikalık zaman seni soğutacak ve bir sonraki hareketlerdeki zorlanmanı biraz aşağıya çekecektir :)

    Aman dikkatli ol iyi antremanlar
     
  4. pozitronn
    Offline

    pozitronn Üye

    Katılım:
    16 Ekim 2011
    Mesajlar:
    712
    Beğenileri:
    1.788
    Ödül Puanları:
    103
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    inşaat mühendisi
    Yer:
    Adana
    aynı sorun bende de vardı.2. dereceydi benimki.çömelmemi engelliyordu.o yüzden hiç bacak çalışmıyordum.1 aylık bi kickbox serüvenim oldu.orda ısınma hareketleri falan yaparak baya düzeldi.daha sonra ağırlıksız şekilde squat yapmaya daha sonra jump squat yapmaya başladım.şimdi çok rahat şekilde 80 kiloyla squatta set çıkarabiliyorum.bilinçli bir şekilde ağrının üzerine gidersen düzeltebilirsin.geçmiş olsun tekrardan.
     
  5. bearyn
    Offline

    bearyn Üye

    Katılım:
    6 Kasım 2009
    Mesajlar:
    20
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    13
    Çok sağolun tavsiyeleriniz için, umarım geçer en kısa sürede.
     

Sayfayı Paylaş