Mekikte Tekrar Sayısı Sorunsalı

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve Mr|Olympia tarafından 9 Kasım 2010 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. Mr|Olympia
    Offline

    Mr|Olympia Üye

    Katılım:
    27 Ekim 2010
    Mesajlar:
    8
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Yer:
    !sTaNßuL | 7-TePe
    Merhaba arkadaşlar,

    Mekik ve diğer abdominal bölgeye yönelik egzersizlerle ilgili aklıma takılan bi konu var ve bana yardımcı olabileceğinize inanıyorum..

    Bildiğiniz gibi bu sporda güç ve kütle artışı için; fazla kilo-az tekrar ve deninasyon içinse; hafif kilo-çok tekrar kombinasyonlarının uygulanması gerektiğine dair yaygın bi görüş var.

    Bu görüşün doğru olup olmadığını bilmiyorum ama ilerki dönemlerde deniycem. Öğrenmek istediğim bu prensiplerin abs lara yönelik egzersizlerde de geçerli olup olmadığı ?

    Evet crunch,leg raise,hyperextension gibi abs lara yönelik egzersizler genelde vücut ağırlığından yararlanarak yapılır ama istenildiği takdirde bunların weighted versiyonları da kolayca uygulanabilir öyle değil mi?

    Ben şu an crunch egzersizinde hergün; 30x4 tekrar/set kombinasyonunu gündüz ve gece olmak üzere iki kez uyguluyorum. Yani toplamda günde ortalama 240 mekik çekiyorum.

    Eğer varsayımlar doğruysa bu kadar fazla mekik çekmek kas kütlesini arttırmaktan ziyade mevcut kas kütlesini daha belirgin (define) hale getirecektir. Hedeflenen kas kütlesine ulaşmadan da definasyon yapmanın bi gereği yoktur di mi?:)

    Cevap ve yorumlarınızı bekliyorum...
     
  2. pashacan
    Offline

    pashacan Üye

    Katılım:
    13 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    516
    Beğenileri:
    361
    Ödül Puanları:
    73
    Yer:
    istanbul - bakırköy
    omuz biceps triceps gibi abdominallerinde kas grupları olduğunu biliyoruz dolayısıyla kas gelişimine dair inandığımız bir cok prensip bu grup kaslar içinde geçerli
    benimde kafama takılan bi soruydu bu her antreman sonunda 2-3 temel mide hareketi yapardım.
    ama bildiğin gibi hergün kol hergün göğüs çalışırsak overtraining dediğimiz olaya düşüyoruz yani fazla çalıştırmak kası geliştirmekten ziyade erimesi diye tabir ettiğimiz küçülme olayına yol açıyor.belirgin mide kasları elde etmek icin bence beslenmede yağ olayını yok edip mide antremanlarında ise tıpkı diğer kaslarda yaptığımız gibi overtraining kasların dinlenme süreleri aralarda 2-3 günlük dinlendirme gibi faktörleri gözönüne almamız gerekiyo diye düşünüyporum şahsen..
     
    Mr|Olympia bunu beğendi.
  3. SAVAŞ74
    Offline

    SAVAŞ74 Üye

    Katılım:
    20 Eylül 2010
    Mesajlar:
    1.329
    Beğenileri:
    1.281
    Ödül Puanları:
    123
    Yer:
    İstanbul
    pashacan, katılıyorum. her gün mekik çekenleri de anlamıyorum.
    bir de bildiğim kadarıyla karın kaslarının bağlı olduğu bir kemik de yok.
    o gördüğünüz tuhaf şekilli ve simetrisiz karın kasları da işte bu yüzden.
    o bölgeye çok daha fazla özen gösterilmeli ve dinlendirilmeli.
    tabii bence.
     
    Mr|Olympia bunu beğendi.
  4. Mr|Olympia
    Offline

    Mr|Olympia Üye

    Katılım:
    27 Ekim 2010
    Mesajlar:
    8
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Yer:
    !sTaNßuL | 7-TePe
    Evt şöyle bi düşününce size hak vermemek mümkün değil arkadaşlar. Sonuçta abslar da bi kas grubu ve diğer kaslar nasıl büyüyüp gelişiyorsa, onlar da öyle büyüyüp gelişmeli. Ama nedense bildiğim kadarıyla hergün mide çalışması yapmak sporcular arasında gayet yaygın bi durum...
     
  5. pastnova
    Offline

    pastnova Üye

    Katılım:
    23 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    345
    Beğenileri:
    150
    Ödül Puanları:
    53
    Bu konular forumda defalarcana konuşuldu.Ufak bir arama yaparsanız tatmin olucağınız cevaplar bulacağınıza inanıyorum.

    Bu arada hyperextension alt sırt hareketidir.Düzeltmek istedim.
     
    Mr|Olympia bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş