Lif çok demek glisemik indeks düşük demek midir?

Konusu 'Beslenme' forumundadır ve jimraynor tarafından 22 Eylül 2010 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. jimraynor
    Offline

    jimraynor Üye

    Katılım:
    30 Kasım 2007
    Mesajlar:
    1.467
    Beğenileri:
    958
    Ödül Puanları:
    123
    Meslek:
    Endüstri Mühendisi
    Yer:
    Antalya
    Herkese merhaba,

    Forumda nestle cornflakes ile ilgili birkaç başlığı okudum lakin glisemik indeksiyle ilgili net bir ifadeye rastlayamadım.

    Malumunuz bir ürünün besin değerlerindeki karbonhidratın içerisindeki şekerin düşük olması o ürünün glisemik indeksinin düşük olduğunu kanıtlamaz.

    Öyle olsaydı beyaz undan yapılan ekmeğin glisemik indeksi düşük olurdu.

    Nestle cornflakesten yola çıkarak bu soruyu sormak istedim.

    Şimdi sabah tükettiğim mısır gevreği nestle cornflakeste şeker diğer gevreklere göre çok daha az bulunuyor. İçerisinde lif de fazlaca var.

    Şimdi bu iki değer bu gevreğin glisemik indeksinin düşük olduğunu kanıtlar mı?

    İnternette bir sayfada nestle mısır gevreği için uçurum bir rakam verilmiş.

    Kaynak: http://www.saglikdanis.com/hastalikgoster.asp?hid=842
     
  2. draft
    Offline

    draft Üye

    Katılım:
    4 Eylül 2008
    Mesajlar:
    1.563
    Beğenileri:
    1.666
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Mimar
    Yer:
    İstanbul
    Sonuçta içinde şeker(glikoz) olmayabilir ama nişastadan yapılıyor olabilir gevrekler. Lise kimyama göre nişasta binlerce glikozun birleşmiş hali. Benim aklıma bu geldi.
     
  3. oklahoma
    Offline

    oklahoma Yeni Üye

    Katılım:
    14 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.005
    Beğenileri:
    316
    Ödül Puanları:
    0
    burada olay şu aslında lifligıdaların sindirimi ve bağırsak işlemleri ve hatta emilim cok uzun surer o yuzden bu işlermleri yaparken vucut aslında alınan lifin kalorisine yakın bir kaloriyi sindirim esnasında harcar ve kilo aldırmayan diyet gıdaların neden bu liflerden seçildiğide apaçık ortaya cıkar :) benim tavsiyem lifli gıdaları daima yemeliyiz. ama bunları antrenmandan bir onceki oğüne almayın . işlemlerin uzaması sinbdirim suresininde uzamasına yol açar. ant oncesi daha basit ve hafif geçiştirmeliyiz. saygilarimla ...
     
    Grendel bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş