Lee haney ile ronnie coleman buluşmasi

Konusu 'Geri Dönüşüm Kutusu' forumundadır ve efekan tarafından 16 Temmuz 2012 başlatılmıştır.

Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.
Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. efekan
    Offline

    efekan Üye

    Katılım:
    26 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    904
    Beğenileri:
    975
    Ödül Puanları:
    103
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    öğrenci
    Yer:
    KARABÜK
    [​IMG]

    Lee haney ve ronnie coleman ın temmuz 2010 yılında Peter McGough ile yaptığı söyleşi :

    Her iki sporcu’da 8 kere Mr.Olympia Dünya vücut geliştirme şampiyonu oldu. Bir başka ortak özellikleri ise her iki sporcunun en kuvvetli kas kütlelerinin sırt kasları olmasıdır. Bugün sizlere Peter McGough’un yaptığı söyleşi ve iki sporcunun birleşmesini anlatan makaleyi aktarıyorum.

    LeeHaney: “1971 yılında daha 12 yaşında iken babam bana bir kutu içerisinde ağırlıklar seti hediye etmişti. Ben kullanma kılavuzunu okudum ama gerçektende tam olarak nasıl çalışacağımı bilmiyordum. Bir dergide okuduğum kadarıyla ilk sırt egzersizimi “eğilerek uzun bar çekiş”(barbell rowing) olarak uyguladım. Ailem beni şehir içine aldığında(South Carolina) sürekli gazete-dergilerin satıldığı dükkana girip vücut geliştirme dergilerini alıp okumayı arzu ettim. Bu şekilde birçok egzersizler ve bilgiyi beraberinde öğrenmiş oldum. Gerçek şu ki, sırt kaslarım gelişme adına en hızlı cevap veren kas bölgemdir. 15 yaşında 173 boy uzunluğu ile 68 kilogram vücut ağırlığına sahiptim. Kız kardeşim beni “Big Back” lakabıyla çağırıyordu.”


    RonnieColeman: “Bu durum biraz tuhaf çünkü bende 12 yaşında iken yani 1976 senesinde buna benzer ağırlıklar hediye alarak başlamıştım. Arasındaki tek fark, hatırlayabildiğim kadarıyla benim kutunun içerisinden kullanma kılavuzu çıkmamış olmasıydı.”

    LeeHaney: “(gülümsemeler) Bilseydim sana kullanma kılavuzunu getirirdim, Ronnie.”

    RonnieColeman: “Arka bahçede arkadaşlarla beraber ilk yaptığımız şey, uzun barla(Barbellcurls) pazu çalışmasıydı. Daha sonra televizyonda haltercilerin kafa üzerine kaldırdığı egzersizi görünce bunu da programımıza ekledik. Set ve tekrar üzerinde bilgimiz yoktu. Biz hem pazu da(bizeps) hem de itme(press) egzersizlerinde son limite kadar tekrarı saymadan yaptık.”

    [​IMG]

    P.McGough: “Üreticiyi mahkemeye vermelisin, sana kullanım kılavuzunu göndermediği için. Belkide daha erken Mr.Olympia şampiyonu olacaktın.”

    RonnieColeman: “Belki de kullanım kılavuzu yerindeydi ve ben önemsemedim. Tam hatırlayamıyorum. Her şeye rağmen 14 yaşındaydım ve hiçbir bilgim olmamasına rağmen ağırlıkları kaldırmaya devam ediyordum. 15 yaşında yüksek okula Bastrop Louisana’ya geçtim. Orada Ağırlıkçı takımıyla karşılaştım. -82kg kategorisinde 79 kg ve 175 boy uzunluğu ile yarıştım. O yıllarda bile kas geliştirmeyi düşünmüyordum. Böyle bir hevesim yoktu. Sonraları Grambling Üniversitesi için Amerikan Futbol takımında oynamaya başlamıştım. Futbol oynarken de kuvvet ve hızlılığımı artırmak için ağırlıklarla çalıştım. 26 yaşında Teksas Arlington’a taşındım ve orada polis olarak göreve başlamıştım. Ben Metro-Flex de idman yaparken, salon sahibi Brian Dobson bana geldi müsabakaya girmem yönünde teklif de bulundu. Ben de vücut geliştirme müsabakalarına hiç hevesim olmadığını ve diyet yaparak bütün bu sıkıntıyı çekmek istemediğimi söylemiştim. Oda bana salonda bedava idman yapacağımı ve yardımcı olacağını söyledi. Bu teklif ile vücut geliştirmeye evet dedim. Ben bu adımla vücut geliştirmede başarılı olacağımı hiç tahmin etmiyordum. Hatta amatör de şampiyon olduktan sonra bile bu spora devam edip başarıyı düşünmedim. Sadece bedava salonda idman yapmanın zevkini çıkarıyordum(gülümsemeler).”



    P.McGough: “Lee, senin bu sektöre girmen, Ronnie’ye göre daha hızlı oldu sanırım.”

    LeeHaney: “Evet ama bazı ortak yönümüz var. Spartanburg da YMCA salonunda idman yapıyordum ve Danny Rogers adında bir adam bana yol göstermeye çalışıyordu. 17 yaşında iken bana “Hey evlat, sende gelmiş geçmiş en iyi vücutcu profili duruşu var” demişti. Ben Batı Carolina, Salisburg’de Livingstone koleji futbol takımında yerimi almıştım. Fakat hiçbir teklif beni vücut geliştirme sporundan döndüremedi. Bir zaman futbolu bırakıp vücut geliştirmeye tam dönüş yaptım. 1979 senesinde tam geçişim sırasında Mr.Amerika AAU gençler şampiyonasını kazanmıştım.”



    P.McGough: “Her ikiniz de farklı idman sistemiyle çalışıyorsunuz. Lee, sen çok özentili çalışıyorsun ve her zaman kasları tam uyarmaktan ve yıkmamaktan bahsediyorsun.”

    LeeHaney: “Evet doğru. En başta ben kasların yorulmasını(overtraining) kast ediyorum. Bir çok vücut geliştirmeci salona gidiyor ve yaptığı egzersizleri hareketleri bilinçsizce uyguluyor. Sağlam yola çıkmak içinde neredeyse bütün egzersizleri uyguluyor. Bazı gençler yerden kesme(deatlift) ve uzun barla çekiş(Barbell rowing) egzersizleri bol setlerle son limite gidiyorlar. Ama burada kaliteyi gösterecek Barfiks ve makine çekiş egzersizlerini unutuyorlar. Elbette ki temel egzersizlerle hacim inşa edebilirler. Fakat kasların detaylı görünümüne sahip olmak için diyetle beraber destekleyici egzersizlere ihtiyaçları vardır. Ben kendim için her türlü deneyi gerçekleştirdim ve kendi vücudumun anahtarını buldum. Sırt kası için 4 egzersiz seçtim. Kaliteli egzersiz / Temel egzersiz / Kaliteli egzersiz/ Temel egzersiz. Bu benim idman ritmim ve benim için çok anlamı var. Her dört egzersiz için 4 set uyguluyorum. Hacim için 6 ile 8 tekrar ve kalite için 10 ile 12 tekrar. Bu programı haftada iki kere uyguluyorum. Müsabaka yaklaştığında tekrarları biraz daha artırıyordum.”

    RonnieColeman: “Bende haftada iki kere kas gruplarını çalıştırıyorum ama bir idmanda farklı egzersizler uyguluyorum. İlk sırt idmanımda temel egzersizleri seçiyorum. Yerden kesme(deatlift) ve ağır çekme(rowing) egzersizleri. İkinci sırt idmanımda barfiks ve makine çekme egzersizleri. Çekme egzersizlerin(rowing) hepsini seviyorum. Uzun barla çekiş(barbell rowing) çok etkili ve büyük bir egzersiz. Bununla geniş kanatlar, hacim ve üst ile orta sırt kasları çalıştırabiliyorsun. Sırt kas liflerini uzatıyor ve alt trapez kasları güçlendiriyor. T-bar egzersizi de kanatları hacme bağlıyor. Üst ve orta sırt kaslarını uyararak büyümesine yardımcı oluyor. Oturarak kablo çekiş egzersizi, bütün sırt kas kütlesini uyarıyor ve özellikle alt sırt kas bölgesini detaylıca çalıştırıyor. Ben sırt idmanlarımda tekrarların sayısını her zaman yüksek tuttum. 10 ile 15 arasında çalıştım. Uzun barla çekiş(Barbell rowing) egzersizinde 225kilogram ağırlıkla hala 10 tekrar yapıyorum.”

    [​IMG]

    P.McGough: “İkinizin ortak yönü, başarınızdaki temel noktanın çok iyi bir sırt kas kütlesine sahip olmanızdır. Eskiden Mr.Olympia şampiyonu olmak için çok iyi bir sırt kas kütlesine sahip olmanıza gerek yoktu. Ama Lee, sen bu noktayı yıktın ve Mr.Olympia ya sırt kas kütlesinin temel şartlar hükmüne girmesini sağladın.”

    LeeHaney: “Ben vücut geliştirmeye adım attığımda en iyi sırt kas kütlesi Robby Robinson’a aitti. Onun yapısına hep ulaşmak istedim. Aman Allahım! O tamamen doğuştan yetenekliydi! Ama biliyormusun, bu camiada çok iyi sırt kas kütlesine sahip olanlar var. Robby, Ronnie ve beni ayıran sebeplerden birisi de bizlerin bu konudaki becerisi ve devam gelişmesi için çaba göstermemiz oldu. Bunun için idmanlı olmak yetmiyor. Bunun için doğmak lazım. Tony Pearson’da büyük sırt kas kütlesine sahipti. O karşısında normal sakin bir şekilde durur ve size sırt poz verir. Sizde “tamam büyük ve hacimli bir kas kütlesine sahip” dersiniz. Ve sonra kendisi bir anda bumm diye kobra şeklinde kanatlarını açar ve siz baka kalır hayret edersiniz.”

    LeeHaney: “Ronnie doğuştan yetenekli bir sporcu! Eğer kendisine bir göz atarsanız, devasa bir yapısının olduğunu görürsünüz. Şunu demek istiyorum: hacmiyle, büyüklüğü ve gücüyle vücut geliştirmede farklı bir pencere açtı. Benim simetrik ve ölçülü yapımla çok iyi olduğumu düşünüyorum. Ama bunun hepsi 100-113kilogram vücut ağırlığıyla gerçekleşti. Ronnie ise çok daha yüksek siklette yerini aldı. Ronnie’nin kendisine ve sporculuğuna çok derinden saygı gösteriyorum. Onun çok büyük bir kalbi var ve kararlı bir çizgisi bulunuyor. Kim elini uzattıysa ona elini uzattı ve yardım etti. Ben şimdiye kadar Ronnie hakkında herhangi bir olumsuz söz işitmedim. İşte bu durum Ronnie’yi tanıtıyor.”

    RonnieColeman: “Öncelikle Lee’yi gelmiş geçmiş en iyi vücut geliştirmeci olarak görüyorum. Kendisi Mr.Olympia’yı 8 kere kazandı ve benim gibi yenilgiyle ayrılmadı. Ben Lee’yi düşündüğümde sıradan Sandow heykelini kazanmış bir insan düşünmüyorum. Onda Allah vergisi bir yapı, İnançlı bir kimlik ve ailesini seven, koruyan ve ailesinin kendisine %1000 güvenip her adımına destek veren bir adam. Perde arkasında ki durumu insanlar bilmiyor. Sıkı bir çalışma ve kendini bazı şeylere kurban etme, yapılması gerekenleri yapma ve sözünde durma ve müsabaka için çaba gösterme. Elindeki kemeri muhafaza etme ve tekrar savaş vermek için çok çok güçlü bir karaktere sahip olmak lazım. Ben bu görüşü belirtiyorum çünkü bende bu yoldan geçtim. Böyle bir şampiyonluğu 8 kere elde etmek için nelere ihtiyaç duyulduğunu biliyorum. Ve bu gezegende bunu başaran iki sporcu var. Lee Haney ve ben.”

    LeeHaney: “Kendimi itibarlı-saygın bir insan gibi hissediyorum, Ronnie! Senden cenazeme gelip vaaz vermeni istirham ediyorum. Umuyorum bu yakın zamanda gerçekleşmez.”

    RonnieColeman: “Eğer vaadin dolarsa o günü işimi garantiye alıp yanında olacağım ve elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışacağım.”

    [​IMG]

    LEE HANEY Genel İdman Programı

    1.gün: Göğüs / Bizeps(pazu) / Trizeps(arkakol)

    2.gün: Bacaklar(ön ve arkabacak)

    3.gün: Sırt / Omuzlar

    4.gün: Dinlenme

    5.gün: program baştan başlıyor.



    (Lee Haney, 8 kere Mr.Olympia Şampiyonluğu döneminde bu şekilde çalışmıştı. Şu an yaşı gereği idmanları hafifletmiş durumda. Aktif müsabaka yıllarında 3 gün idman ve bir gün mola şeklinde programını düzenlemişti. Böylece her kas grubu haftada iki kere çalışmış oldu. Mide ve Kalfları haftada 3 kere çalıştırıyor.)

    [​IMG]

    LEE HANEY Sırt İdman Programı

    Barfiks çekiş(göğse) 4 set 10-12 tekrar

    Barbell Rowing 4 set 6-8 tekrar

    Oturarak Makara çekiş 4 set 10-12 tekrar

    Dumbbell Rowing(tek kol ile) 4 set 8-10 tekrar

    (Sırt egzersizlerinde bazen farklı hareketleri kullanır. Örneğin Barbell Rowing yerine T-bar veya Barfiks çekiş yerine düz tutuş ile barfiks çekiş hareketlerini dener.)
    [​IMG]

    Lee Haney’den Sırt idman önerileri

    Önce oturun ve hedefinizi ortaya koyun. Kendinizle samimi olun ve idmana başlayın.
    Çekiş(rowing) egzersizlerle önce ısınma turu gerçekleştirin.
    Sıkı idmana girmeden önce kısacık kanatlarınızı gerin ve esnetin. Bunu yapmakla kaslardaki laktik asidi kullanmış olacaksınız ve bir sonraki sete tam hazır konuma geleceksiniz.
    Setler arasında kuvvetinizi artırmak için dinlenin. Ortalama 60 saniye mola yeterlidir. Kesinlikle 2 dakikadan fazla dinlenmemelisiniz.
    Kasların yorulması ve maksimum çalışması sizin sonraki setlerde gelişmenizi tayin eder. Günün yorgunluğu kuvvetli oluşunuz veya güçsüz hissetmenize göre setleri düzenleyin. Kaslarınızı yıkıma uğratmayın.
    Hareketleri tam ve doğru uyguladığınızdan emin olun. Kaslarınızın tam gelişmesi için temel ve izolasyon egzersizleri uyguladığınızı kontrol edin.
    Beyin ve kas ilişkisini iyi kullanın. Düşünerek egzersiz yapın ve unutmayın ki kaslarınızı çalıştırıyorsunuz, eklemlerinizi değil.
    Vücut tipinizi göz önünde bulundurarak hangi egzersizlerin sizin için ideal olduğunu veya olmadığını not din ve buna göre size en uygun olan programı çıkarın.

    [​IMG]

    RONNIE COLEMAN Genel İdman Programı

    1.gün: Sırt / Bizeps(pazu) / Omuz

    2.gün: Bacaklar (ön ve arka bacak)

    3.gün: Göğüs / Trizeps(arkakol)

    4.gün: Sırt / Bizeps(pazu) / Omuz

    5.gün: Bacaklar (ön ve arka bacak)

    6.gün: Göğüs / Trizeps(arkakol)

    7.gün: Dinlenme

    (Ronnie Coleman, üst üste haftanın 6 günü idman yapıyor. Her kas grubunu haftada iki kere çalıştırıyor. Mide kaslarını haftada dört kere ve kalfları da haftada iki kere çalıştırıyor. Zaman zaman keyfine göre egzersizleri değiştiriyor. Sürekli aynı egzersizleri uygulamıyor.)



    RONNIE COLEMAN Sırt İdman Programı

    1. Sırt idman günü

    Deatlift(yerden kesme) 4 set 6-12 tekrar

    Barbell Rowing(eğilerek uzun bar çekiş) 3 set 10-12 tekrar

    T-Bar Rowing 3 set 10-12 tekrar

    Dumbbell Rowing(tek kol ile) 3 set 10-12 tekrar



    2. Sırt idman günü

    Barbell Rowing(eğilerek uzun bar çekiş) 5 set 10-12 tekrar

    Oturarak makara çekiş 4 set 10-12 tekrar

    Barfiks göğse çekiş(makine) 3 set 10-12 tekrar

    [​IMG]

    Ronnie Coleman’den Sırt idman önerileri

    1- Sırt kasları, tek sisteme bağlı kalmayan kas gruplarından birisi. Bu açıdan farklı egzersizleri programa almalısınız. Kas dolgunluğu, parçalanması, kanat ve detayları için üst, orta ve alt sırt kasları uyarıcı programlar koymalısınız.

    2- Hacim ve izolasyon hareketleri kombine edin.

    3- Sırt kasları biraz karışık olduğu için farklı variyasyonlar içeren egzersizler eklemek en iyisidir. Bu yüzden ben haftada iki farklı idman programı uyguluyorum.

    4- Eğer sadece bir tane egzersiz seçme şansım olsaydı oda Barbell Rowing olurdu. Bu egzersiz bana göre sırt kaslarını en iyi geliştiren 10 numara egzersizdir.

    5- Maksimum kas gelişmesini uyarmak için 10 tekrar yapabilecek şekilde ağırlık kullanın. Unutmayın siz vücut geliştirmecisiniz. Halterci ve ağırlıkçı değil!

    6- Hareketi tam ve doğru yapacak şekilde bir ağırlık seçin. Yarım yapılan egzersizler yarım gelişme gösterir.

    7- Eğer kendinizi güçlü hissediyorsanız bunu değerlendirin ve egzersizi tamamlayın. Kaslarınızın son limite ulaşana kadar setlerinizi tamamlayın.

    8- İşte size aklınızdan çıkarmamanız gereken bir söz: At gibi beslen. Aygır gibi çalış. Ve Eşek gibi kıça tepin!



    Söyleyişi’yi yapan: Peter McGough

    Tercüme eden: Kitmîr

    Kaynak: http://www.***************/haberler/roportaj/169-lee-haney-ile-ronnie-coleman-bulusmasi.html
     
    Phil_Heath, FedoR, Azi ve diğer 1 kişi bunu beğendiniz.
  2. selim4141
    Offline

    selim4141 Üye

    Katılım:
    5 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    856
    Beğenileri:
    726
    Ödül Puanları:
    103
    Meslek:
    Free
    Yer:
    Cehennemin dibi
    Linkler'de sorun var heralde açmıyor bende
     
    Azi bunu beğendi.
  3. efekan
    Offline

    efekan Üye

    Katılım:
    26 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    904
    Beğenileri:
    975
    Ödül Puanları:
    103
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    öğrenci
    Yer:
    KARABÜK
    özür dilerim ama sorun benden kaynaklanmıyor sanırım kopyaladığım site özel bir güvenlik sistemi oluşturmuş olmalı , siteden aldığım fotolar ve site linki gözükmüyor

    ne gerek var böyle şeylere anlamadım :s
     
  4. diez
    Offline

    diez ADMIN Yönetici Admin

    Katılım:
    18 Ocak 2006
    Mesajlar:
    12.497
    Beğenileri:
    14.493
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Değerli üyemiz;

    Konunuz kilitlenip kapatılmıştır.

    Konu kilitleme sebepleri;

    - Kaynak kurallara aykırıdır



    Lütfen 1 dakikanızı ayırarak forum kurallarını okuyunuz. Forum kurallarını okumak için buraya tıklayınız

    Anlayışınız için teşekkür ederiz.

    Saygılarımızla
    BodyForumTR Ekibi
     
Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.

Sayfayı Paylaş