L carnitine ile testosterondan yararlanımınızı maksimuma çıkarın

Konusu 'Türkceye Çevirilen Yazilar' forumundadır ve _zgr_ tarafından 20 Eylül 2012 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. _zgr_
    Offline

    _zgr_ Üye

    Katılım:
    4 Eylül 2009
    Mesajlar:
    42
    Beğenileri:
    40
    Ödül Puanları:
    0
    Yer:
    Çanakkale-İstanbul
    L-carnitine

    Testosteron vücuttaki en güçlü kas inşa edici hormonken, insan vücudunda bulunan testosteronun %98 i kas kazanımı için kesinlikle kullanışsız olan bağlı testosterondur(proteine). Serbest testosteron kas büyümesi için uygun tek kullanışlı testosteron formudur.
    Ama erkek vücudundaki testosteronun sadece %2 si serbest formdadır. Bu yüzden serbest testosterondan faydalanmayı, doğal testosteron üretimini etkilemeden geliştirmek için bir yol bulunmalı. Araştırmacılar bunun sadece tek bir yolla yapılabileceğini biliyordu: kaslarda bulunan androjen reseptörlerini arttırarak. Onlara L-carnitine yol gösterdi.
    Connecticut üniversitesinde bulunan insan performansı laboratuvarında klinik insan çalışmalarında çığır açan bir buluş olan L carnitine in serbest testosterondan faydalanmayı geliştirme yeteneği test edildi.
    21 günlük klinik insan çalışmasında L carnitine plasebo grubu sonuçlarına göre antrenman öncesi belirtilen androjen reseptörlerinin sayısını arttırmıştır.
    Androjen reseptörler protein sentezini etkilemek için serbest testosterona aracılık eder. Böylece vücutta bahsedilen androjen reseptörlerinin artması antrenmanın uyardığı kas fibrillerini serbest testosterondan yararlanmasına izin verir.
    Bu Connecticut üniversitesinin devrimsel çalışmasının neden vücut geliştirmeciler için önemli olduğunu gösteriyor.
    L carnitine in androjen reseptörler üzerindeki biyolojik etkisi anahtar roldedir.
    L carnitine kas hücrelernizin içine daha fazla serbest testosteron çekebilme yeteneğini geliştirebilme potansiyeline sahiptir. Anabolik olarak aktif testosteronu hücrelerinize doğrudan çekerek daha önceden düşünmenin zor olduğu büyüklüğe ulaşabilirsiniz.
    Ama L carnitine üzerine kesin çalışmalar bunlarla bitmiyor! Yayınlanan çalışmada ayrıca L carnitine takviyesinin kas dokusunun rejenerasyonu (yenilenme) desteklediği belirtilmiştir. Diğer ölçüm teknikleri arasında, araştırmacılar manyetik rezonans görüntüleme (MRI) kullandı, boş zamanlarında ağırlık çalışan erkeklere maksiumum kan plazma konsantrasyonu için günde 2 g L carnitine verilerek etkisi test edildi.
    Sonuçlar hayret vericiydi! L carnitine plasebo grubuna göre antrenmanın tetiklediği katabolizmayı, serbest radikal oluşumu ve kas dokusu parçalanmasını/kesilmesini azaltıyordu. Diğer bir deyişle Lcarnitine etkileyici kas gelişimini desteklemek için uygun iyileşme ortamını en iyi şekilde oluşmasını sağlıyor.

    Sonuçlar
    Şimdi her ciddi vücut geliştirmecinin takviye programının en önemli unsurunun L carnitine olduğu konusunda tatmin edilmeye ihtiyacınız yok. Klinik veriler L carnitine in güçlü anabolik bileşimi ile kuvvetli kas inşa eden özelliklerini kanıtlamıştır. Sıkı diyet programınıza L carnitine ekleyerek kaslarınıza anabolik olarak aktif testosteron akışını sağlayarak hiç olmadığınız kadar büyüyün.

    Sadece gerekli kısımları çevirdim orjinali için: http://www.bodybuilding.com/fun/utilize_l_carnitine.htm

    Çeviri hatası varsa özür dilerim.
     
    Alper19891, Vorenus, kabus2213 ve diğer 2 kişi bunu beğendi.
  2. Vorenus
    Offline

    Vorenus Üye

    Katılım:
    31 Ekim 2010
    Mesajlar:
    345
    Beğenileri:
    302
    Ödül Puanları:
    0
    Yer:
    Vancouver
    Bu yil icinde yayinlanmis bir arastirmada, l-carnitine icin sadece recovery suresini hizlandirdigi ote yandan yag yakimina hic bir etkisinin olmadigi ayrica enerji verici herhangi bir ozelligininde olmadigi yonundeydi.
     

Sayfayı Paylaş