Kreatin bende kalp çarpıntısı yaptı

Konusu 'Supplementler' forumundadır ve şevki şabanoğlu tarafından 20 Mart 2015 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. şevki şabanoğlu
    Offline

    şevki şabanoğlu Üye

    Katılım:
    20 Mart 2015
    Mesajlar:
    1
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Cinsiyet:
    Bay
    Merhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldım. Benim bir sorunum. Önce size antrenman rutinimden bahsetmek istiyorum. Akşam 17.30 da eve varıyorum. 18.00 de yemeğimi yemiş oluyorum ve 20.30 da salonda anternmanıma başlıyorum. Haftada 3 gün gidiyorum (pazartesi, çarşamba, cuma). 1.5 lt si antrenman sırasında olmak üzere günde yaklaşık 4.5 lt su içiyorum. (spor yapmadığım günler en fazla 3 lt içebiliyorum) Antrenmandan yarım saat önce BCAA, antrenman bitiminde whey protein + glutamin, yaklaşık 2 saat sonrasında BCAA + glutamin alıyorum. Uyumadan önce büyük bir bardak yağsız süt içiyorum. Spor yaptığım süre boyunca hiç kreatin kullanmadım. 3 hafta önce kreatin kullanmaya karar verdim ve Gaspari marka kreatin monohidrat aldım. Kullanımı için ise internetten araştırma yaptığımda antrenman sonrası kullanımın daha yararlı olacağı kanısına vardım. Antrenman bitiminde içtiğim whey + glutmin karışımına bir de 1 ölçek (5 gr) kreatin eklemeye başladım. Spora gitmediğim günlerde de akşam yatmadan önce 500 ml suyla 1 ölçek kreatin kullanmaya devam ettim ve bu 8 gün sürdü.
    Ne olduysa bu kreatine başladıktan sonra oldu. Kalbimde sıkışmalar, nefes darlığı, sanki sürekli heyecanlı, adrenalinim yüksek gibi kalbimin hızlı hızlı atması, çarpıntı vs... Tabi dayanamadım bıraktım. İlk 2-3 gün yine devam etti bu şikayetler ama günden güne azaldı ve şikayetlerim biti. Salondaki hocama sorduğumda kreatinin çok su çektiğini, özellikle uyumadan önce kullandığım için gece boyunca vücudun susuz kaldığını bunun sonucunda da kalbine vurmuş olabileceğini, böbreklermin de zarar görmüş olabileceğini söyledi. Bir süre ara verdikten sonra bir de antrenman öncesinde içmemi tavsiye etti çünkü antrenman sırasında 1.5 lt su içtiğimi biliyordu ve sadece haftada 3 gün almamı önerdi.
    Salondaki hocamın dediği gibi 16.03.2015 pazartesi gününden itibaren tekrar kullanmaya başladım. Önceki şikayetlerim hafif de olsa ara ara oluyor ama asla eskisi gibi değil.
    Bir de size danışmak istedim arkdaşlar. Sizce neden böyle oldu, kullanmaya devam etmeli miyim? İnternette araştırdım kreatinin kalbe etkisi konusunda çok bir bilgi bulamadım. Sadece buradaki linkte http://www.sabah.com.tr/yazarlar/aykan_canberk_sabah/2014/01/08/kreatin-su-kaybettirebilir bir doktor kreatinin yan etkilerinden bahsetmiş. Benim yaşadığım sıkıntılarda var yan etkilerinde.
    Arkadaşlar yorumlarınız benim için çok önemli çünkü sağlık her şeyden önce gelir biliyorsunuz. Teşekkürler...
     
  2. elite35
    Offline

    elite35 Üye

    Katılım:
    11 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    949
    Beğenileri:
    512
    Ödül Puanları:
    103
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    İzmir
    Kreatinin böyle bi yan etkisi olduğunu ilk defa duydum. Kişisel yorumum şudur:
    Günlük yediğin besinlerle zaten 1-2 gr. kreatin alıyorsun vücuduna. Yani vücut için tanınmamış bir besin maddesi değil.
    Desen ki Tribilus alıyorum, ya da benzeri hormonal etkiye sebep olan bir ürün, o zaman anlarım.
    Ama kreatinden bu şekilde bir yan etki beklemiyorum. Madem ki eminsin, sağlığın daha önemli. Zaten bu sporu da sağlık için yapıyoruz.
    O yüzden kreatin çok da gerekli bir supplement değil. Kullanmayı bırak.
     

Sayfayı Paylaş