Kilo Verme İle İlgili En Çok Sorulan Sorular ve Cevapları

Konusu 'Beslenme' forumundadır ve diez tarafından 20 Kasım 2007 başlatılmıştır.

Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.
  1. diez
    Online

    diez ADMIN Yönetici Admin

    Katılım:
    18 Ocak 2006
    Mesajlar:
    12.497
    Beğenileri:
    14.498
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    S- Arkadaşımla aynı diyeti uyguladık, o benden daha fazla kilo verdi, neden?
    C- Sağlıklı bir bireyin kilo verme kriteleri yaşına, kilosuna, cinsiyetine,genetik yapısına daha önce diyet yapıp yapmama durumuna göre değişmektedir. Örneğin; hayatı boyunca hiç diyet yapmamış kişi ile çok sık diyet yapıp, sürekli kilo alıp veren kişinin kilo verme hızları farklıdır. Daha önce hiç diyet yapmayan kişi, çok sık diyet yapan kişiye kıyasla daha hızlı kilo verir. Erkeklerin, kadınlara kıyasla vücut kas oranları daha fazla olduğundan, daha hızlı kilo verirler.
    Ayrıca dikkat edilmesi gereken önemli bir konu da, eğer ideal kilonuzda iseniz kilo vermenizin daha uzun zaman alacağıdır. Ancak önerim, ideal kilosunda olan kişilerin kilo vermeye çalışmasından çok bu kilosunu korumasıdır. (2)


    S- Bitki çaylarının zayıflamaya ve yağları eritmeye etkisi olduğunu duydum doğru mu?
    C- Evet, bilinenin aksine bitki çaylarının zayıflamada direkt bir etkisi bulunmamaktadır. Özellikle içerdikleri sinameki, rezene, papatya gibi bitkilerle vücutta oluşan ödemin atılmasına, bağırsak şikâyeti olan kişilerin rahatlamasına yardımcı oluyorlarsa da bitki çaylarının yağların parçalanmasında bir etkisi bulunmamaktadır. (2)


    S- Aldığım kaloriyi ne kadar azaltırsam, o kadar çok kilo verir miyim?
    C- Günlük almamız gereken kaloriyi çok düşürmek, kilo vermeyi hızlandırmaz. Çok düşük kalorili diyetler uzun süre uygulandığında, vücut bu kaloriye alışır ve metabolizma hızı düşer. Metabolizma hızının düşmesi de günlük harcanan kalorinin azalmasına neden olduğu için kilo verme yavaşlar veya durur. Ayrıca diyet bittikten sonra da verilen kilolar daha hızlı geri alınabilir. Bu nedenledir ki, kontrolsüzce çok düşük kalorili diyetlerin uygulanması önerilmemektedir.(2)


    S- Bir öğünde yemek yerine sadece meyve yenebilir mi?
    C- Sağlıklı bir diyetin temel prensipleri, kişinin beslenme alışkanlığını revize etmektir. Sağlıklı beslenmenin de temel ilkesi protein, karbonhidrat, vitamin, mineral ve yağ yönünden dengeli olmasıdır. Bu nedenledir ki, meyve dahi olsa tek yönlü beslenmek doğru değildir. Besleme ve diyet programımız temel besin öğelerini içermelidir. Meyveyi asla ana öğün olarak düşünmemeliyiz. Meyveyi öğün aralarında birer porsiyon halinde tüketmeli; bunun yanı sıra incir,muz gibi kalorisi yüksek meyveler yerine, elma, portakal gibi düşük kalorili meyveleri tercih etmeliyiz. (2)



    S- Diyette yağı kesmek depo edilen yağların yanmasını sağlar mı?
    C- Zayıflamaya yönelik diyet uygulasak da vücudumuzun belirli oranlarda yağa ihtiyacı vardır. Bu ihtiyacın diyetle karşılanmadığı durumlarda vücut, savunma mekanizması olarak karbonhidrat ve proteinlerden yağ sentezler. Ayrıca yağda eriyen vitaminlerin kullanılması için de yağ tüketimi önemlidir.Önerimiz yağ tüketimimizi mümkün olduğu kadar minimumda tutmak ve tüketeceğimiz yağı da zeytinyağı olarak tercih etmektir. (2)


    S- Kilo vermek için mucize diyet ve mucize besinler var mıdır?
    C- Sanırım her gün yeni bir rejim ismi ile karşılaşır hale geldik, değil mi? Sarı-yeşil rejim, kan grubuna göre rejim, burçlara göre rejim, ananas suyu rejimi ve daha niceleri... Peki, bu rejimlerin bilinçsizce yapıldıklarında metabolizmayı yavaşlatıp kilovermekten çok kilo almaya neden olduklarını biliyor muydunuz? Ya, yavaşlayan metabolizmayı tekrar hızlandırmanın ne kadar güç olduğunu?
    Ilık limonlu su, greyfurt suyu, keten tohumu yağları eritmemektedir. Yağları eritmede ve kilo vermede mucize bir besin bulunmamaktır.
    Bu sebeple çözümü daha basit ve temel yöntemlerde aramalıyız.Bazı şekerli ve yağlı gıdalardan kaçınarak aldığımızdan daha fazla kalori harcamalıyız ve hareketli bir yaşam sürmeliyiz.. (2)


    S- Kilo verme döneminde neleri yemekten kaçınmalıyım?
    C-
    * Kızartmalardan
    * Yağlı süt ürünlerinden
    * Kırmızı et
    * Rafine un ve mamullerinden (hamur işi, bisküvi, pasta vb..)
    * basit şeker içeren içecekler
    * basit şeker içeren gıdalardan (reçel,bal,çikolata vb..)


    S- Kilo verme döneminde neleri yememde sakınca yoktur?
    C-
    * Haşlama, buğulama, fırında yağsız ve ızgarada pişirilen gıdalar
    * Tam tahıl ve mamulleri
    * yağsız süt ürünleri
    * beyaz et (özellikle göğüs kısmı)
    * balık eti
    * sebzeler
    * meyvalar
    * doymamış yağ ihtiyacı için kuruyemişler


    S- Kilo vermek için kardio yapıyorum.Bunun yanında ağırlık ta çalışsam kilo vermem durur mu?
    C-Cardio yapıyorsanız yapacağınız ağırlık antreman şiddetiniz düşük olmalı hem kas kaybı az olur hemde cardioya katkı sağlar


    S- Kilo veremiyorum ne yapmalıyım?
    C- http://www.bodyforumtr.com/vbforum/kilo_vermek_zayiflamak-t1373.html
    http://www.bodyforumtr.com/vbforum/kilo_vermenin_50_de_ik-t6893.html


    S- Yağlarımdan bölgesel olarak kurtulabilir miyim?
    C- http://www.bodyforumtr.com/vbforum/antreman_ve_yan_lg_lar-t2481.html


    S - Düz bir karına sahip olmak için veya vücudumun herhangi bir bölgesinde ki yağlardan kurtulmak için ne yapmalıyım ?
    C-
    Bunun cevabını size vermeden evvel ana kural olarak bilinmesi ve hiç unutulmaması gereken husus şudur:
    "Yalnızca istediğiniz bölgeden kilo kaybetmek hiç bir zaman mümkün değildir."
    Erkeklerde yağ, genellikle, bel bölgesinde, kadınlarda ise, kalça bölgesinde depolanır. Belli bir bölgedeki yağı eritmeye yarayan bir egzersiz veya sihirli bir krem henüz ortaya çıkmamıştır. Bu konuda "Liposuction" dışında başka bir estetik müdahale prosedürü de yoktur. Yağlar ilk olarak sözünü ettiğimiz bu bölgelerde depolanır ve en son olarak da bu bölgeyi terk eder.

    Düz bir karın ve mide, ya da biçimli kalçalara sahip olmanın yolu, düşük yağ içeren bir beslenmeden ve düzenli aerobik türü çalışmaların, fitness ve vücut geliştirme ile takviyesinden geçer. Mekikler, yan, iç ve arka bacak çalışmaları, diğer vücut kısımları için yapılan form kazanma ve güçlenme egzersizleri, hem mide ve bel bölgesinde, hem de kaslarda ki yağ tabakalarını azaltarak, kalça ve bacakların, mide ve karın kaslarının daha sıkı ve biçimli görünmesini sağlayacaktır.(1)


    S - Yağ yakmak için kalp atışımız kaç olmalıdır ?
    C - Kalp atışı ( Nabız-HR ), kalbin bir dakikadaki atım sayısıdır. Genellikle sol şakak ya da iç bileğe hafifçe dokunmak suretiyle, belirli bir zaman aralığındaki vuruşun sayılması ile bulunur. Pratikte bilek veya şakak parmakla hafifçe dokunularak 15 saniye süreyle tutulur ve çıkan sayı 4'le çarpılır. Başka bir açıklama ile; sıfırdan başlayarak on saniye içinde kalp atışınızı 10'a kadar saya-bilirseniz, kalp atımınız (HR), dakikada 60 demektir.

    Aerobik karakterde bir çalışma sırasında maksimum kalp atım sayınızın (MHR) belirlenmesi, çalışma amaç ve verimi açısından önemlidir. Bu sayı şöyle hesaplanır: 220 - yaş formülü bu hesap için kullanılır. Buna formüle göre 20 yaşındaki bir kişinin, "Maksimum kalp atım sayısı" 200, 50 yaşındaki bir kişinin ise 170 olmalıdır.

    Aerobik çalışma sırasında nabzınız (HR); maksimum kalp atım sayınız ( MHR ) x % 50'si ile MHR x % 80'i arasında değişmelidir. Bu aralığa "Faydalı Antrenman Sınırı"(Training Effect Zone) denir. Bu hesaba göre, 20 yaşındaki bir kimsenin nabzı (HR), 100 ile 160 sayısı arasında değişmelidir. Bunun üstünde bir nabız sayısı daha fazla aerobik bir fayda sağlamaz.

    Aerobik açıdan ve yağ yakabilmek için en iyi sonuçlar, nabzın (HR), en az 12 dakika aerobik sınırda kalması ile elde edilebilmektedir. Bu süreyi ne kadar uzatır ve çalışma sıklığını da o kadar arttırırsanız, istediğiniz amaca ulaşmanız daha çabuk ve verimli olacaktır.(1)


    S - Yağ yakmak için ne kadar süre çalışmalıyız ?
    C - Aerobik bir çalışma en azından 12 dakika sürmelidir. Bu süre nabzın, faydalı antrenman sının içinde olduğu zamanı kapsar, ısınma ve soğuma hareketlerinde geçen süre buna dahil değildir. Söz konusu süreyi ve çalışma sıklığını arttırdıkça, istediğiniz hedefe daha çabuk ulaşırsınız.
    Burada doğal olarak neden 12 dakika sorusu akıllara gelecektir. Covert Bailey'e göre; bu süre vücudun yağ yakma enzimlerini üretene kadar ihtiyaç duyduğu süredir. Bu sayı değişebilir, ama asıl olan, yağın enerjiye dönüşebilmesi için, vücudunuzun kullanılmasıdır. Bu esasa göre, 5-10 dakika içinde, vücutta yanan yağ yüzdesi artarken, yanan karbonhidrat azalmaktadır.
    Burada asıl olan, örneğin 30 dakikalık bir koşudan sonra vücudun daha fazla yağ yakabilmesidir.(1)

    S - Kilo vermenin en iyi yolu nedir
    C –Kaç kilo olduğunuzla pek fazla ilgilenmemelisiniz. Esas ilgilenmeniz gereken bu kiloların ne kadarının yağ olduğudur. Spor yaparak kilo vermek istediğinizde, kilo kaybınız kas ve su kaybederek olmamalı ve aldığınız toplam kalori verdiğiniz kaloriden daha az olmalıdır. Bunun en verimli ve kalıcı yolu, günlük yaşamınızın bir parçası haline gelecek olan şu üç adımdan geçmektedir.

    Bir aerobik çalışma programına başlayın:
    Bu yapmaktan hoşlandığınız bir aktivite olmalıdır. Bunun mutlaka bir spor tesisinde bir aerobik gurubuna katılma olması gerekmez. Yürüyüş, bisiklet, yüzme, paten, dans, ip atlama vs.de bunun yerini tutabilir. Kalp atım frekansını arttırabilecek ve faydalı egzersiz sınırında (en az 12 dakika) tutabilecek herhangi bir aktivite de olabilir. Bu çalışmada süre ne kadar uzun olursa o kadar çok fayda sağlarsınız.

    Yediklerinizi değiştiriniz:
    Daha çok, meyve, sebze, tavuk eti, pirinç, patates yemeniz daha uygun olur. l gr.yağ = 9 kaloridir, l gr. karbonhidrat ya da protein = 4 kaloridir. Bazı yiyecekler için yapılan "% 95 YAĞSIZ" sloganı sizi şaşırtmasın, kalorinin ne kadarının yağdan geldiğine dikkat ediniz. 120 kalorilik bir gıda maddesinin az kalorili olduğu düşünülebilir ama 9 gr. yağ, 5 gr.protein ve 5 gr. karbonhidrat içeriyorsa, bu ürünün % 70'inin yağ olduğu anlamına gelir.
    Ayrıca gün boyunca küçük miktarlarda ve sıkça alınan öğünler, metabolizmayı hızlandırarak "Açlığa Mahkûmluk" duygusunu ortadan kaldıracaktır.

    Direnç Antrenmanı:
    Kaslarınızın belirli programlarla çalıştırılarak hem form ve hem de kuvvet kazanmaları, size aynı zamanda günlük yakmanız gereken kalorinin vücut tarafından daha çabuk ve kolay yakılmasını sağlar. Bu amaçla düzenlenen "Vücut Geliştirme" ve "Fitness " programlan, sizi amacınıza ulaştıran en bilimsel ve sağlıklı yoldur.(1)



    S- Aynı anda yağ yakmak ve kas kazanmak mümkün müdür?
    C- http://www.bodyforumtr.com/vbforum/ayn_anda_ya_yakmak_ve-t5419.html?t=5419&highlight=ya%F0
    http://www.bodyforumtr.com/vbforum/ya_yakarken_al_nan_whey-t1201.html?t=1201&highlight=ya%F0
     
    atarm, 2157, Bloodlettin19 ve diğer 46 kişi bunu beğendi.
Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.

Sayfayı Paylaş