Kilo verdikten sonra nasıl düzenli egzersizlere başlanmalıdır?

Konusu 'Yeni Başlayanlar Bölümü' forumundadır ve canozsoy tarafından 19 Mart 2013 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen kişi sayısı 1 user .
  1. canozsoy
    Offline

    canozsoy Üye

    Katılım:
    30 Kasım 2012
    Mesajlar:
    1
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Ogrenci
    Yer:
    Mersin
    Merhaba Arkadaşlar,

    Vücut geliştirme olayını henüz yeni başlamaya çalıştığımdan, bu konulara biraz fransız kaldığımı belirtmeliyim. Ve foruma bir süredir üyeyim. Öncelikle bir konu açmadan, aradığım soruların cevaplarını bulabilmek için genellikle mevcut konuları takip etmeye çalıştım. Genel durumlar için bir çok açıdan da fazlasıyla cevaplar mevcut. Fakat benim olayım bazı spesifik durumları da içerdiği için hem buradan değinmek, hem de böylece herkese merhaba demek istedim.

    23 yaşındayım ama yaklaşık (1 sene öncesine kadar) hep kronik bir kilo problemim vardı. Kreşten üniversiteyi (lisansı) bitirene kadar toparlak görünümden hiç kurtulamamıştım. Çocukken "aaamaaan ne tatlı şeymiş bu" replikleriyle yanaklarınıza sarılıp çok fazla talep gören bir ufaklıkken sorun olmuyor da, büyüyünce aynı formda kaldığınızda genellikle alay konusu olmaya başlayınca yağlarınızın sağlık ve görünüm açısından sadece problem olduğunu anlıyorsunuz. Zaten uzun bir süre tipik bir inek modunda salt derslere motive olmuş bir öğrenci olmamdan mütevellit, yağlarımın altında sportif faaliyetler çok nadiren öylesine zaman geçirmek için yaptığım bir uğraştı.

    Mezuniyetimin ardından (geçen sene) master eğitimim için İspanya'nın Barcelona şehrine gittim ve orada hayatımın (başta zihinsel açıdan olmak üzere) çok değiştiğini söyleyebilirim. Oradaki ortamda artık bu kilolardan kurtulmam gerektiği konusunda tamamen hırs yapmamla başladı herşey. Kilo verme sürecimde bir çok detay etkili oldu ama fazla zamanınızı almamak için bu kısımlara şimdilik değinmeyeceğim. Fakat neticesinde 7 ay içerisinde tam 24 kilo verdim.

    Bu süreçte yaklaşık 2 buçuk ay kaldığım öğrenci yurdunun spor salonunda, haftanın 3 günü (ortalama 1-2 saat) düzenli ağırlık ve bar fix çalıştım. Sonrasında tez bitirme zamanıma rast gelince, nadiren salona uğrayabildim ve o süreçte artık düzenli bir diyetten ziyade (tezi yetiştirememe stresinin etkisiyle) genellikle aç kalarak ve çok sık sıvı tüketerek bir berduş modunda kilo vermeye devam ettim. Kilo verdikten sonra üzerimdeki hantallık kalktı diyebilirim. Daha önceleri yapmaya üşendiğim bir çok konuda daha atik olmaya başladım. Şu an sağlık açısından, hem fizyolojik hem de psikolojik faydalarını ciddi anlamda hissedebiliyorum. Ağustos ayında master olayım bitince Türkiye'ye döndüm. Gören herkesten çok olumlu tepkiler aldım. Daha önce gezdiğim dolaştığım yerlerde neredeyse hiç fark edilmezken, artık insanların dikkatini çekiyor olmak bile bu durumun önemli bir psikolojik motivasyonu olduğunu söyleyebilirim.

    Bir tek annemden; "noldu evladım hastalandın mı sen? hiç bakmamışsın kendine" tarzı çok garip bir tepki aldım. Türkiye'ye döndüğümden beri oradaki yemek alışkanlıklarımı bozmamaya çalışıyorum ama annem hazırladığı harikulade enfes ve kalorili yiyeceklerle bunu delmem için elinden geleni yapıyor. Şimdilik o ilk 7 ayda verdiğim kilonun üzerine sadece 2 kilo aldım ama bulunduğum yerde düzenli spor yapma şansım çok zor. Vücudumun eski pof yapısı yok ama tam anlamıyla fit bir görünüm kazanması için egzersiz (ve gerekirse protein) destekleriyle beraber yaz sezonu başlamadan yoğunlaşmak istiyorum. Şu aşamada bu konuda tecrübeli arkadaşların tavsiyelerinin çok önemli bir etkisi olacağına inanıyorum.

    Daha önce ifade ettiğim gibi; sadece 3 buçuk aylık bir salon tecrübem oldu. Türkiye'ye döndüğümden beridir, zaman ve lokasyon probleminden dolayı herhangi bir salona yazılamadım. Her gün düzenli olarak şınav çekerek bir şekilde fit kalmaya çalışıyorum. Aslında bunu da ne kadar sağlıklı bir şekilde yaptığıma emin değilim. Önce tek seferde 30 ile başladım sonra 40-50-60 ve şu an aralıksız 60 ile 70 arası şınav çekiyorum. Fakat şınav çekme olayını yoğunlaştırmamdan beri böbreklerimde ağrılar başladı. Doktora kontrole gittiğimde birşey çıkmadı ama bununla alakalı olabileceğine endişeleniyorum.

    Öncelikle öğrenmek istediklerim;

    1- Bu şınav çekme olayında dikkat etmemiz gereken hususlar var mıdır?

    2- Düzenli bir spora başlarken, hangilerine egzersizlere yoğunlaşmamı önerirsiniz?

    3- Doğuştan en büyük avantajım bileklerim kalın ve omuzlarım geniş, kilo verdikten sonra daha belirgin bir şekilde ortaya çıktığını söyleyebilirim. Yüzücü sananlar oluyor ama herhangi bir yüzücülük geçmişim yok. Bu avantajı kullanıp omuz geliştirici egzersizlere yoğunlaşmam mı daha isabetli olur, yoksa diğer bölgeleri mi yoğunluk vermeliyim? Aynı anda bir çok farklı egzersize başlanabilir mi? Ya da hepsine belli bir sırayla mı yoğunluk vermem gerekir?

    4- Şu ana kadar kendi diyet programın dışında ekstra bir protein takviyesi almadım. Ama yediklerime artık (malum nedenlerle) eskisi kadar dikkat edemiyorum ve protein ihtiyacını "whey" gibi protein tozları alarak yoğun bir egzersiz programına başlamamın daha kısa sürelerde sonuç olmama katkısı olur mu?

    5- Son olarak; benim bu sporu yapmaktaki amacım çok fazla gelişmek değil yapılı fit bir vücut benim için yeterli. Bunun için bir spor salonuna yazılmak mı, ya da gerekli ekipmanları alıp evde çalışmak mı daha isabetli bir tercih olur? Ayrıca evde çalışmak için P90x programını uygulamanın bir faydası olabilir mi? Spor salonu alternatifi olmazsa ve P90x yeterli gelmezse, olası egzersiz aletleri olarak şunları düşündüm; tower 200, 50 kg döküm plaka seti ve z bar, göğüs yayı, egzersiz minderi, direnç yayı ve koridor barfiksi. Çalışma disiplini kazanmak açısından sanki spor salonu daha motive edici gibi ama aletleri uzun vadede kullanmak açısından alıp evde çalışmakla aynı etki yaratılabilir mi emin değilim.

    Şimdiden çok teşekkürler.
     

Sayfayı Paylaş