Kilo almak istiyorum. Takviye besin ne önerirsiniz?

Konusu 'Beslenme' forumundadır ve Bogo tarafından 17 Temmuz 2006 başlatılmıştır.

  1. Bogo
    Offline

    Bogo Üye

    Katılım:
    17 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    3
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Foruma yeni üye oldum. konu hakkında araştırdım ama birşey anlamadım. bu senenin başında 66 kiloydum şu anda 59 kiloya düştüm. spor salonuna yazıldım ordan mega mass 2000 3kg önerdiler kilo almam için. bu ürün nasıldır? birde 7kg luk varmış ama bütçem yetmez ona. bu üründen başka tavsiyeleriniz ve buna ek olarak kilo almam için hangi beslenme ürünlerini önerirsiniz?
     
  2. MK #7
    Offline

    MK #7 Özel Üye

    Katılım:
    30 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.270
    Beğenileri:
    1.493
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    forumda arama yapmanı öneririz
     
  3. CURL
    Offline

    CURL Yeni Üye

    Katılım:
    23 Haziran 2006
    Mesajlar:
    272
    Beğenileri:
    8
    Ödül Puanları:
    0
    zaten kim kilo almak istiyorum dese millet bu şeker dolu ürünleri tavsiye eder. Yahuu kilo alman için illa bu pahalı şeylere para vereceksin diye bişey yok. Ne güne duruyor annenin mis gibi pişirdiği bulgur pilavı, ne güne duruyor caanım pirinç pilavı? al sana megamass'a 10 basacak kaliteli enerji kaynağı. Hele koydunmuydu üzerine bir de haşlama/ızgara tavuk yeme yanında yat der bizim anadolu halkı.

    bak sana yazdığı buna benzer öğünleri 2 ay düzgün uygula ondan sonra gel CURL abinin elini öp güzel kardeşim.
    ---------------------------------------------------
    sabah
    3 yumurta tam
    ekmek üzeri fındık ezmesi (fiskobirlik)
    1 domates
    Büyük bir bardak süt

    öğlen
    Bir tabak pirinç pilavı
    tavuk ızgara/haşlama 150 gram
    yanında bulabilirsen brokoli
    bir tane muz

    antrenman öncesi
    bir tabak pilav
    160 gram ton balığı (3'ü bir arada kampanyalıdan al ucuza gelsin)
    salata

    antrenman sonrası
    bir tabak bulgur pilavı
    100 gram ızgara/haşlama kırmızı et
    bir tabak doğranmış biber/salata/domates/soğan

    akşam
    2-3 dilim kepek ekmeği
    allah ne verdiyse yemek (fakir badiciler için sipesyalimdir)
    üstüne mevsim meyvesi bir tabak

    --------------------------------------------

    sen de bu menuyu kendine göre benzer şekilde düzenle geliştir veya direk uygula
    sonuçlardan memnun kalacaksın
     
  4. Bogo
    Offline

    Bogo Üye

    Katılım:
    17 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    3
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    @CURL çok teşekkürler ama malesef hiç iştahım yok. iştah açıcılar kullandım hiç fayda etmedi. mesela hala öğle yemeğiyle duruyorum.
     
  5. CURL
    Offline

    CURL Yeni Üye

    Katılım:
    23 Haziran 2006
    Mesajlar:
    272
    Beğenileri:
    8
    Ödül Puanları:
    0
    Bak dostum,
    iştahını bahane edemezsin. Şöyle ki:

    1. Kilo almak için fizik kanunlarına göre vücuduna madde girişi olması olması gerekir.
    2. Ek beslenme ürünleri kilo almana yardımcı olur ama kilo aldıramaz!!

    Burada yardımcı kelimesinin altını çizdim. bak bunu şimdi nasıl açıklıyorum.
    1 porsiyon megamass 380 kcal enerji içeriyor. Ve senin kilonda biri için tavsiye edilen miktar günde 1 porsiyon
    diyelim ki tuttun sen 2 porsiyon aldın. ne yapar? 2*380= 760 kcal tamam çok güzel. ama peki senin günlük ihtiyacın nedir?

    Bunu şurdan hesaplayabilirsin:
    http://www.balikesir.com/saglik/kalori.htm

    ben ayrıntıları bilmediğim için senin bilgilerini şöyle girdim:

    175 cm boy
    60 kg
    yaş 25
    çok aktif (çünkü badi yapıyorsun)

    benim bulduğum sonuç 2700 kalori

    megamass 2 porsiyon kalorisi ne demiştik evet 760 kalori hemen yine hesap yapalım

    2700-760 = 1940 kcal bu miktar yemeklerden alman gereken miktar canım.

    eee peki onu da aldın diyelim bittimi?

    hayır bitmedi.

    sen sadece ihtiyacını karşıladın. bi de kilo almak istiyodun ya ne oldu?
    günlük 300 kalori de oyle ekle

    ne oldu?

    toplam yaklaşık 3000 kalori
    o halde listeme devam ediyorum:

    3-megamassdan 3 porsiyonda alsan 4 posiyon da lasan kurtarmaz arkadaşım.
    4-bi kere kendini istekli ve iştahlı olmaya zorlamadıktan sonra da olmaz bu iş
    5-sana bu kadar yazı döktüm hala dinlemeyecek misin beniii hehehe :))

    evet kilo almak isteyen diğer arkadaşlarımın da bu yazımı gözden geçirmesini tavsiye ederim. Yatıyorum şimdi. iyi geceler. allah size de rahatlık versin
     
  6. Bogo
    Offline

    Bogo Üye

    Katılım:
    17 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    3
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    tekrar teşekkür ederim. kalori iytiyacını hemen hemen doğru hesaplamışsın. 2850 çıktı. dediklerini uygulamaya çalışacam. bakalım sonuç ne olacak.
     
  7. NEFELIS
    Offline

    NEFELIS Üye

    Katılım:
    31 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    422
    Beğenileri:
    43
    Ödül Puanları:
    0
    curl antremandan önce pilaw ton balığı yeyince şişkinlik yapmıyomu seni? benim bütün yediklerim ağzıma geliyo
     
  8. CURL
    Offline

    CURL Yeni Üye

    Katılım:
    23 Haziran 2006
    Mesajlar:
    272
    Beğenileri:
    8
    Ödül Puanları:
    0
    bende bir sorun olmuyor. ton balığıyla sıkıntı yaşayanlar o menüde tavuklu başka bir öğünle ton balıklı öğünün yerini değiştirebilir. dikkat ettiyseniz menüde kırmızı et , balık, beyaz et gibi protein kaynağı çeşitlendirmesi yaptım. Sırf tavuk yiyen arkadaşlarım da var. Onlar da iyi sonuç alıyor fakat değişik protein kaynakları kullanmak hem tek yönlü beslenmeyi engelliyor hem de aminoasit havuzunun her tip bakımından zengin olmasını garanti ediyor.
     
  9. Kaelthas
    Offline

    Kaelthas Üye

    Katılım:
    19 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    3
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    ben de çok iştahsız biriyim.. Antrenmandan önce ağzıma bişi koymam beni mahfediyor; uykumu getiriyor çalışırken; spor salonunda ağzım yırtılacakmış gibi esniyorum yaa :( :)

    Ben de çalıştıktan sonra yada çalışmadan 1.5 saat önce falan yiyorum; öyle idmana gidiyorum. İyi olur mu bilmiyorum ama böyle yapıyorum..

    Bi de; yemekten sonra yarım saat-1 saat uyuduktan sonra spora gidersem çok iyi çalışabiliyorum gibi geliyor bana.. (Hoş 1 aydır kilo aldığım da yok ya... :( )

    Walla hiiç bi halt bildiğim yok vücut geliştirme hakkında; her dergi başka bişi yazıo; kafam karıştı bayaa. Geçenlerde bi dergi "Şeker çok zararlıdır; bakteri üremesine zemin sağlar" ve "Beyaz un sindirilmez ve ince bağırsakta birikerek sindirim sistemini yavaş yavaş felçe uğratır" diye yazmıştı; beynimden vurulmuşa döndüm :D Ne yicez kafam karıştı walla :D

    hatta buraya da yazdım : http://bodyforumtr.com/forum/viewtopic.php?t=41

    biri bize yardım etsiiiin! :D
     
  10. NEFELIS
    Offline

    NEFELIS Üye

    Katılım:
    31 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    422
    Beğenileri:
    43
    Ödül Puanları:
    0
    beyaz un sindirilmez diyen kimse çok iddalı konuşmuş nesillerdir beyaz undan yapılma ekmeği temel besin olarak kullanıyoruz böyle bişeyide ilk defa duyuyorum.tamam kepek ekmeği daha sağlıklı ama beyaz un sindirilemez falan da deil bence.
     
  11. Kaelthas
    Offline

    Kaelthas Üye

    Katılım:
    19 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    3
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    walla geçen gün Power**** bilmemne dergisinde bi adam yazmıştı.. Yüksek ihtimalle bi çeviri yazısıydı. Adam aynen böyle yazmıştı; ben de şoke oldum. hele şeker için "bu çağda icat olunsaydı; eroin, esrar gibi tehlikeli maddeler arasına girerdi" deyince "çüşşş" demeden edemediğimi de belirtirim.. :)

    hakkaten sindirilemez yazmıştı; bağırsaktaki gözenekleri tıkıyormuş. Sonra da bağırsaklar da toksinleri bağırsaklardan atmak istediğinde, bu tıkanıklık engeli ile karşılaşıyormuş; bu nedenle de toksinler geri emilim yüzünden tekrar kana geçiolarmış..

    Bi de şöyle yazmış : "Eğer bağırsaklarınız %90 tıkanmış oalrak çalışıyorsanız; uğraşınızın da %90'ı boşa gidiyordur"..

    ben şahsen okudum ama sadece "CO2 li (kola, gazoz vs..) içecek tüketmeyin; protein sindirimini durdurur" önerisine kulak astım :D
     
  12. CURL
    Offline

    CURL Yeni Üye

    Katılım:
    23 Haziran 2006
    Mesajlar:
    272
    Beğenileri:
    8
    Ödül Puanları:
    0
    Yoksa aramızda yemeği bitirip hemen antrenmana başlayan arkadaşlar da mı var?
    Neyse
    Bak doğruyu zor yoldan da olsa kendin bulmuşun. Evet hemen yemek sonrası antrenman yapılmaz. Çünkü mide doludur. Yedikleriniz ağza gelir. Yemekten sonra 2 saat dinlenip antrenma gitmeniz en iyisidir. Antrenmandan 30 -45 dak sonra da postworkout yemeği yenmelidir. Çoğu kaynakta bu yemeğin 2:1 oranında karbo:protein ihtiva etmesi gerektiğini söylese de bu aslında sizin amacınıza ve yapınıza yönelik olarak değiştirilebilir.

    Bu konuyu size açayım. Benim dayım 30 yaşından sonra badiye başladı. Dolayısıyla gelişimi çok yavaştı. Hocasının tavsiyesiyle antrenman öncesi ve sonrası 2 tabak pirinç yemeye başladı. Yani bol bol karbonhidrat aldı. Metabolizması hızlı olduğundan yağ tutmuyordu. Proteinli yiyeceklere ise özellikle sabah ve akşam öğünlerinde ağırlık verdi. Yani 2:1 karbo:protein olayına girmedi. Sonuç: dayım 34 yaşında 48 cm kollara sahip oldu. Göğüs bacak ve sırt gelişimi kolları kadar başarılı olmasa da yine de etkileyici derecedeydi.
     
  13. gokhanalpan
    Offline

    gokhanalpan Üye

    Katılım:
    19 Haziran 2006
    Mesajlar:
    128
    Beğenileri:
    52
    Ödül Puanları:
    0
    İştahınmı yok

    yaw dostum iştahın ın açılması icin bir defa miğdenin büyümesi lazım yemeklerin yanında sıvı tüketimini durdur tık basa yemek yeme ama mesela sana bir örnek kilo almak istiorsan sabah kahvaltisini zayif yap oğlen yemeğini biraz kuvvetlendir aksam yemeğini manyak gibi yemek ye yatarken bi daha ye yaw zorla zorla bir gun bir bakacan harbiden yemek yeme manyaa olmussun :)):)) calismaların bile güçlenecek bu şekilde.. yemek yeme konusunda vücut tipide önemlitabi endo morf olsan mesela yemeye doyamassın :))
     
  14. rechas
    Offline

    rechas Üye

    Katılım:
    15 Aralık 2005
    Mesajlar:
    8
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    TON balığındaki aşırı civayı vucut hiç bir şekılde atamaz.bırıkır... onuda hesaba katın olmazmı.?
     
  15. gokhanalpan
    Offline

    gokhanalpan Üye

    Katılım:
    19 Haziran 2006
    Mesajlar:
    128
    Beğenileri:
    52
    Ödül Puanları:
    0
    1-2 kutu

    günde iki kutudan fazla ton baliği yersen dediğin doğru ama gunde bir-2 kutu ton baliğinden pek bi şeolmaz kaldıki tonbaliği conservelenip satılıo zaten ben hiç pazarda halis mulis ton görmedim :)
     
  16. overmars
    Offline

    overmars Üye

    Katılım:
    29 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    71
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    ÖĞRENCİ
    Yer:
    İSTANBUL
    ayrıca hemen hemen hergün nohutlu pilav yemeye bak.bu bende çok işe yaradı halada yarıyor.ister kendin evde yap ister dışarıdan al.zaten fazla pahalı bir şey değil.hatta insan dışarıda dahada çok yiyiyor.ve bide marketlerde bazı bisküvilerin besin değerlerine dikkat et.bazılarının yüksek oluyor.bunlardan bol bol yemeye bak.
     
  17. gokhanalpan
    Offline

    gokhanalpan Üye

    Katılım:
    19 Haziran 2006
    Mesajlar:
    128
    Beğenileri:
    52
    Ödül Puanları:
    0
    Olayın sırrı nohutlu pilav değilde alınan enerjinin harcanandan biraz büyük olması :)

    tabi kilo alım döneminde kilo basına 5-6 gram karbo almak faydalı bir şey

    50 kilo bi insan kilo basına 6-7 gram karbo alsa ii de olur
     
  18. overmars
    Offline

    overmars Üye

    Katılım:
    29 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    71
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    ÖĞRENCİ
    Yer:
    İSTANBUL
    haklısın ben günde 3-4 tabak nohutlu pilav yiyodum çünkü
     
  19. gokhanalpan
    Offline

    gokhanalpan Üye

    Katılım:
    19 Haziran 2006
    Mesajlar:
    128
    Beğenileri:
    52
    Ödül Puanları:
    0
    sabah kahvaltisini zayif yapıp

    sabah kahvaltisini zayif yapip oğlen yemeğinden sonrasını arttıran bir insanın kiLo alamıyorum demesi yanlıs hatta

    SABAH KAHVALTİSİNİ COK YÜKLÜ YAPIP dahada arttıran bir insan kilo alır

    sabah 800 kalori

    oğleden sonra 800

    akşam yemeği 1600

    aralarda posalı sebze ve meyveler tüketilebilir yani buna göre bir hesapta yapılabilir..

    gunde 2500 gram harcayan bir vucut ayda bu hesaba göre 2-3 kg alabilir :)
     
  20. fırat 26
    Offline

    fırat 26 Üye

    Katılım:
    9 Şubat 2006
    Mesajlar:
    683
    Beğenileri:
    18
    Ödül Puanları:
    0
    Yer:
    MASKOTLUK BİTTİ
    PROGRAM

    kalkar kalkmaz 3 amino asit


    SABAH

    1 kase mısır gevregi
    3 ile baslayıp 10 a kadar kademeli olarak yumurta beyazı(tane)yani bugun 5 tane ,2 hafta sonra 7 tane gibi
    1 bardak süt (varsa süt tozu)
    domates,salatalık
    kasar peyniri

    ARA
    eticicibebe ve yarım kilo süt

    ÖGLEN

    bol makarna ve bol pilav
    bir büyük dardenel ton


    ARA
    meyva

    ARA
    fandık,fıstık

    ARA
    pilav veya makarna , yanında 1 litre ayran

    ARA

    ekmek arası bol kasar peyniri


    AKŞAM

    pilav veya makarna
    tavuk veya gine dardenel ton
    DİGER PİŞEN YEMEKLER

    antremandan önce bol makarna veya pilav
    antremandan sonra basit seker ,artı protein içecegi


    ben aksamdan hazırlıyorum işe gelirken bunların hepsi yanımda getirip yiyorum
    benimde programımda belki eksikler vardır
     

Sayfayı Paylaş