kilo alma

Konusu 'Beslenme' forumundadır ve saydam tarafından 18 Aralık 2004 başlatılmıştır.

  1. saydam
    Offline

    saydam Özel Üye

    Katılım:
    4 Eylül 2004
    Mesajlar:
    7.079
    Beğenileri:
    1.905
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    serbest
    Yer:
    Academic Sport Center
    Kilo almak bazıları için çok basit bazıları için ise imkansız gibidir.Bir türlü kilo alamayan kimselerin metabolizmaları daha hızlı işler ve bir diğeri aynı efor sonucu günde 3000 kcal harcıyorsa bu kimseler 4000-5000 kcal harcayabilir.Aslında olay çok basit 4000 kcal harcıyorsan 5000-6000 kcal alırsan kilo alırsın! 2+2=4 mantık bu kadar basit.Bu tip insanlar ince yapılıdır ve çok yemek yerler.İşte temel sorun da nasıl daha fazla yemeli?

    En sık yapılan hata bir kerede çatlarcasına yemek yemeye çalışmak.Hem sindirim zorluğu çekersiniz hem de gerekli besinleri tam anlamıyla sindiremezsiniz.Minimum 4 öğün yemek yemelisiniz.Bir kere mutlaka çok iyi ve zengin bir kahvaltı yapılmalı.Bütün gece aç kalan kaslar bir de sabah hemen beslenmezse düşünün ne hale gelirler. İşte kilo almak için püf noktalar:

    HAYVAN GİBİ YEMELİSİNİZ.Vücudumuz da bir nevi makinadır,yakıt olmadan çalışmaz.Yakıt bitmeye başladığı zaman sinyal verir-beni çabuk besle.Beslemezseniz depolara başvurur ve çok zor elde ettiğniz protein bloklarını yani kaslarınızı tüketir,güneş enerjisiyle çalışmıyor herhalde.Size tavsiyem 6 öğün yeyin. Öğün aralarında yüksek kalorili birşeyler atıştırın,mideniz hiç boş kalmayıcak.
    YOĞUNLUK ÇALIŞMASI.Az set,yüksek ağırlık,tam konsantrasyon,aralarda fazla dinlenme.Kas başına haftada maksimum 2 kere çalışma.
    DİNLENME.Kilo almak istiyorsanız aerobik çalışması hemen hemen hiç yapmamalısınız.Ekstra efor harcamamaya özen gösterin.Az efor sarfederseniz az kalori harcarsınız.
    Beslenme tavsiyeleri:

    Yüksek protein ve kalori içeren yiyecekler tüketin:Süt(1 litre),Kuruyemişler,Yumurta, Fıstık ezmesi,Peynirler,Hamur yiyecekleri,Etler,Kızartmalar,Tatlılar,Mayonez,Balıklar, Hububatlar.
    Başta zor gelebilir ama bir kere midenizin hacmini genişlettiniz mi gerisi kolay.Benim tavsiyem iştahınızı açmak için taze sebzeler tüketin,baharatlar olabilir,acı biber,yemek öncesinde veya arasında biraz tatlı. Ek besinleri de kullanabilirsiniz,bunların faydası sıvı olduklarından fazlaca kullanılabilir.Veya kendiniz yarım litre süt,bir yumurta,şeker,kakao veya biraz dondurma'yı mikserde karıştırarak sıvı besinler elde edebilirsiniz.
    Yatmadan önce yemek yeyin.Uykunuzun kaçmaması için sıvı besin olabilir.Hatta bazılarının yaptığı gibi gece yarısı uykudan kalkıp yeyin.
    Yalnız burada bahsettiklerimiz bir deri bir kemik olanlar için.Normal şahıslar bu tür bir beslenme ile şişko duruma gelebilirler.Nitekim şunu da unutmamak gerekirki bulk çalışmaları sırasında kas yapmak istiyorsanız ister istemez belli bir oranda yağ almak zorundasınız.Ortalama alınan kilo'nun sadece 3'te biri kas. Yeri gelmişken olay şudur:Bir vücutçu sezon dışında yarışmada ki kilosunun 10-30 kg üstüne çıkar. Bunun nedeni bulk çalışması ile hacim yapmaktır.Sonra da yarışma yaklaştıkça diyete girer ve yağlardan sıyrılarak kaslarını sergiler.Yoksa öyle sanıldığı gibi vücutçular daima yarışma veya resimlerdeki gibi damar damar,yağsız halde değildirler.Sonuçta hiç yağ almadan hacim yapılamaz.Bu nedenle aşırıya kaçmadan normal vücutçularda bu şekilde beslenebilir.
     
  2. Guest
    Online

    Guest Guest

    hmmm.

    bu insanin genetigine göre degisir. 4000 kalori almasina gerek yok. yada 4000 kalori alan insan kilo almiyorsa diye bir kavram yok cüünkü kim 4000 kalori aliyorsa bu ektomorfi yapili sahis dahi olsa kilo alir. ama az ama cok o ayri konu.

    70 kilolu bir insanin kilo almasi icin günde 3000 kalori yemesi yeter. Eger zayif yapili ve kilo almada zorlaniyorsa o zaman 500 kalori artirmasi yeter.

    100g cikolata da 500 kalori var(dikkatinizi cekerim)
     

Sayfayı Paylaş