kepekli un

Konusu 'Beslenme' forumundadır ve bonatschi tarafından 2 Haziran 2006 başlatılmıştır.

  1. bonatschi
    Offline

    bonatschi Özel Üye

    Katılım:
    10 Ocak 2006
    Mesajlar:
    3.855
    Beğenileri:
    4.910
    Ödül Puanları:
    0
    Yer:
    Londra
    iyi günler
    kahvaltılarda yulafa alternatif olarak kepekli un tüketiyorum..
    yulaf unu bulamadığımdan antrenman öncesi omlet veya kreplerde karbonhidrat olarak kepekli un kullanıyorum..

    sorum şu:
    kepekli un yulafa veya diğer komplex karbonhidratlara iyi bir alternatif midir? kendisi de komplex bir karbonhidrat mıdır? antrenman öncesi tüketimi önerir misiniz?
     
  2. baris
    Offline

    baris Özel Üye

    Katılım:
    10 Ekim 2005
    Mesajlar:
    624
    Beğenileri:
    535
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    üniversite ogr.
    Yer:
    ankara
    yulafa alternatif olabilirmi?bence olamaz her nekadar kepeklide olsa sonuçta un,yulaf kadar ham değil işlem görmüş bir besin maddesi..yulaf kadar uzun süreli bir enerji sağlamaz..eğerki sabahları yulaf yiyemiyorsan onun yerine unlu omletini yiyebilirsin..çok kafana takıpta kendine eziyet etme..nasıl hoşuna gidyorsa oyle ye..sonuçta unlu mamüller, komplex karb. sınıflamasına girmesine rağmen her komplex karbonhidratta glisemik index yönünden birbirinden farklı özellikler gösteriyor...örneğin kahverengi pirinç ve patetesi ele alalım..ikiside komplex karbonhidrat olmasına rağmen patetesin sindirilmesi ve kana karışması k.pirince göre daha hızlıdır..düşük glisemik indexlileri antreman öncesine,yüksek g.i. lileri antremandan hemen sonrasına ,orta g.i. lileri ise antreman sonrasını takip eden yenilenme safhasında kullanmalıyız..onun dışında kalan zamanlar için takrardan düşük glisemik indexli karbonhidratlar alınmalı..dediğim gibi eğer sabahları yapmış olduğun omlet hoşuna gidyorsa ,yemeye devam et..sadece yeterli miktarda karb. almaya gayret et..afiyet olsun
     
    vanesy bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş