kedim ve kusması

Konusu 'Dertleşme' forumundadır ve kimodedim tarafından 1 Eylül 2008 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 12 üye.
  1. kimodedim
    Offline

    kimodedim Üye

    Katılım:
    26 Aralık 2007
    Mesajlar:
    220
    Beğenileri:
    74
    Ödül Puanları:
    0
    aslında benim kedim değil
    abimin sevgilisinin polonyaya egitim için gitmesi sonucuyla
    bi aydır bizde kalıo...
    9 aylık dişi bi siyam
    aileden biri gibi oldu bugun abimin sevgilisi
    polonyadan geldi normalde hersey iyiydi gerçek evine geri
    dönecekti ama
    bu sabah onu kumuna mamasını kusarken gördüm içim acıdı felaket bişey
    kusmanın ne kadar kötü bi duygu oldugunu hepimiz biliriz
    onun içinde kötü olmalı tabiki
    tanıdıgımız bi veterinerle konuştum
    mamasını kusmasının bi sorun teskil etmediğini mama kabını
    kaldırmamızı önerdi
    şuanda çok bitkin sürekli uyku halinde hal böyle olunca biraz dinlenip yarın
    gerçek evine göndermek istedik
    ama içim acıo açıkcası...
    tüm dertlerime,sevinçlerime ortak olmuş bi kardes olarak görüoreum onu
    hayvan korkusu olan anneme bile kendisini sevdirmeyi bilmiş
    tatlı bi oyuncuydu o
    kedi, besleyen birileri varsa sormak isterim genede
    kediniz mama kusarsa ne tür seyler yapıosunuz
    hayvan beslemiş olanlar bilir bi dosttan ötedirler
    o beni anlıodu önemli bi sorun olmasını
    istemiorum kendi kedim olmamasına ragmen
    önerileriniz nedir?
    okumak isterim?
     
  2. saydam
    Offline

    saydam Özel Üye

    Katılım:
    4 Eylül 2004
    Mesajlar:
    7.079
    Beğenileri:
    1.905
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    serbest
    Yer:
    Academic Sport Center
    birgun biri bana forumda boyle bir soru cevaplayacagimi soyleseler hic inanmazdim sanirim.

    kediler tuylerini yalarken yutarlar ve belli donemlerde bunu kusarak cikarirlar.ama sizin ki yinede farkli birsey de olabilir,belki ev ozlemi gibi,siz yine de en iyisi durum daha kotu olmadan bir veterinere bavurun.
     
    aneximandros ve kimodedim bunu beğendi.
  3. kimodedim
    Offline

    kimodedim Üye

    Katılım:
    26 Aralık 2007
    Mesajlar:
    220
    Beğenileri:
    74
    Ödül Puanları:
    0
    Topiğin adı dertleşme oldugundan
    konu açmamın bi sorun teşkil edecegini düşünmedim
    çünkü zaten kedi besleyenlerin var oldugunu düşündüm
    bahsettiğiniz sorun olmadıgını biliorum çünkü direk mamasını kustu
    çok asırı yemiş oldugunu düşünüoruz ama tabiki bir daha kuasarsa veterinere basvurcaz cunku
    sürekl bir kusma yok vet.ler 3-4 kez kusmayı anormal sayıyo... ya da renklerine göre...
    badem direk mamasını çıkardı ne yazık ki
    ama sorun düzelmezse yolu veterinerne gözüktü...
    umarım kendini toplar ve
    buna gerek kalmaz tesekkürler yorum için;)
     
    Son düzenleme: 1 Eylül 2008
  4. D.Wolf
    Offline

    D.Wolf Üye

    Katılım:
    19 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.306
    Beğenileri:
    2.179
    Ödül Puanları:
    123
    Yer:
    istanbul
    özel ders verdiğim birisinin annesi 10 tane kedi besliyordu evde... o sık sık yaşıyordu bu durumları...yani,sandıgın kadar büüyk bir olay değil bu...o bana kedileri gerçekten kedi mamalarını cok sevdigini ve dozajını tutturamayıp fazla kaçırdıgını söylemişti...bu yüzden kusma geregi duyuyorlarmış...ha birde, mama değişikliği fln da midelerine etki ediyormuş, o da bir kusma sebebiymiş...normalde kendini otla falan iyileştiriyor bazıları..ama her kedi yapmıyor herhalde...kedin bu kadar kustugu için mide özsuyunda azalma olmuştur...belli bir süreligine daha hafif ve az yaglı şeyler verirsen hayvana daha iyi olur...toparlanmasının o kadar uzun süreli olacagını sanmam...şahsen haftada 2 kez 10 tane kedinin arasında olunca kediler hakkında birkaç şey ögreniyorsun ister istemez:D...
     
    aneximandros ve kimodedim bunu beğendi.
  5. saydam
    Offline

    saydam Özel Üye

    Katılım:
    4 Eylül 2004
    Mesajlar:
    7.079
    Beğenileri:
    1.905
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    serbest
    Yer:
    Academic Sport Center
    basliginizda sorun yok,sadece boyle bir soruya cevap vermemdi.
     
    kimodedim bunu beğendi.
  6. kimodedim
    Offline

    kimodedim Üye

    Katılım:
    26 Aralık 2007
    Mesajlar:
    220
    Beğenileri:
    74
    Ödül Puanları:
    0
    D.Wolf bende bugun tam 3 kedisi ve 1 köpeği olan bir arkadasımın evindeydim
    ona ugrama ihtiyacı hissettim bu kusma olayı hakkında
    kedilerle köpeği dostlugu muhtesem bişey
    tabiki bakımları korkutucu
    beraber buyumelerinden dolayı gercekten kardes gibiler
    oda fazla takmamamı söyledi normal oldugunu sürekli mama verilmesinin bi sonucu oldugunu
    ama genede veterinerlede konussamda içim rahat etmemişti
    şimdi daha sakinim
    asırı mama tüketiminin sonucu buyuk bi olasılıkla dediğin gibi
    insanın canından bi parca gibi oluolar ve en küçük sorunları bile üzüo seni ...
    böyle birsey bu...
    tesekkürler:)
     
  7. ozzers
    Offline

    ozzers Üye

    Katılım:
    26 Eylül 2007
    Mesajlar:
    430
    Beğenileri:
    142
    Ödül Puanları:
    53
    karamsar olmak ıstemem ama arkadasımın kedısı bırıncı gun kusma ıkıncı gun oldü malesef
     
    kimodedim bunu beğendi.
  8. sovereign
    Offline

    sovereign Üye

    Katılım:
    28 Haziran 2008
    Mesajlar:
    372
    Beğenileri:
    52
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Ögrenci
    Yer:
    Istanbul
    soğuk algınlığı kusturur kedileri yada mama değişikliği de olabilir
     
    kimodedim bunu beğendi.
  9. salvadore_xp
    Offline

    salvadore_xp Üye

    Katılım:
    25 Kasım 2007
    Mesajlar:
    1.113
    Beğenileri:
    527
    Ödül Puanları:
    123
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    İstanbul and Giresun
    Ben kussaydım bizim evde kimse telaşlanmaz ve ilgilenmezdi. Vallahi bir an için sizin evde kedi olasım geldi. İstanbul'da komşumuzun kedileri vardı. Saydam'ın dediği gibi tüylerini yuttukları için kustuğunu söylemişti ev sahibesi.
     
    kimodedim bunu beğendi.
  10. kimodedim
    Offline

    kimodedim Üye

    Katılım:
    26 Aralık 2007
    Mesajlar:
    220
    Beğenileri:
    74
    Ödül Puanları:
    0
    sorun çözüldü nerdeyse badem iileşio şükür ki
    abimde eve geldiğinde de tüy yumagı olayından olbilecegini söylemişti ama
    b anda agzından su çıkardı beraberinde iki parca örgü ipi çıktı
    sonra acık cekmeceden o ipi kemirdiğini aldım ben zaten
    dün geceden bu yana baya topladı onu rahatsız eden seylerde gidince
    hepinize çok tesekkürler
    kedisi olanlar ortalıkta sakın iplik bırakmasınlar
    sonra yuttuklarında böyle kötü oluolar :(
     
  11. josef_1531
    Offline

    josef_1531 Üye

    Katılım:
    6 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    447
    Beğenileri:
    145
    Ödül Puanları:
    53
    Meslek:
    ÖĞRENCİ
    Yer:
    ADANA
    Geçmiş Olsun,kimodedim..

    Vay be,Mamalar dozajları,mama değişikliği,hafif ve az yağlı yiyecekler:)
    Biz kendimizde bile bu kadar incelemeyiz herhalde,diğer gün geçer falan deriz şahsen ben öyle düşünürüm,ilaç falan kullanmam..

    Sokak kedilerini düşünüyorumda,Allah Korusun onların direk kanser olmaları lazım,Şaka bir yana bende kedileri severim ve besledimde ama beslediğim kedi ne yazıkki dişiydi ve sürekli hamile kalıyordu oda bize patlıyordu,kendisi yetmiyormuş gibi yavrularınıda getiriyordu,en sonunda evden postaladık ve kurtulduk,bu saatten sonra besleyememde çünkü evde 2 tane muhabbet kuşu var yani her an katliam yaşanabilir....
     
    kimodedim bunu beğendi.
  12. castorpollux
    Offline

    castorpollux Üye

    Katılım:
    19 Nisan 2008
    Mesajlar:
    467
    Beğenileri:
    403
    Ödül Puanları:
    0
    Yer:
    Ankara
    petshoplardan labileceğin kediotu buna çare olacaktır. garibe fazla çektirme istersen :D
     
    matiasdelgado ve kimodedim bunu beğendi.
  13. kimodedim
    Offline

    kimodedim Üye

    Katılım:
    26 Aralık 2007
    Mesajlar:
    220
    Beğenileri:
    74
    Ödül Puanları:
    0
    bademi demin gercek evine yolladık
    kafesini görünce gidecegini anlamış olmalı ki 5dakka boyunca ordan oraya koşturup kaçtı
    giderken arada sırada miyuvvv diyen tatlı bi kediciğin sokagın sonuna kadar miyavlama seslerini duymak kötü birşeydi
    josef sokak kedileri zaten herseye alışkın ne biliyim işte
    çıtkırıldım değiller hasta olurlarsa kendileri iyileşiolar
    ama cins daha dogrusu cinsten öte ev kedileri baya savunmasız
    oluo bu tür konulara
    castor kedimizin gercek sahibesine şu kedi otu(çimi) olayını ilettim zaten
    dün nette arastırırken onuda öğrenmiş oldum cünkü
    beni mutlu eden bademin suanda çok saglıklı olması
    esk formuna kavuştu masallahı var
    herkese çok tesekkürler:)
     
  14. salvadore_xp
    Offline

    salvadore_xp Üye

    Katılım:
    25 Kasım 2007
    Mesajlar:
    1.113
    Beğenileri:
    527
    Ödül Puanları:
    123
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    İstanbul and Giresun
    kimodedim, sokak kedilerinin sağlam bir bünyelerin olması da zor şartlarda yaşamak zorunda oldukları içindir. İlk doğduklarında senin bademden hiçbir farklı yok. Senin panteri sal dışarı, 1 hafta hayatını sürdürsün, bak o zaman taş gibi bir bünyeyle eve dönüyor mu, dönmüyor mu.Erdal Demirkıran'ın kitabında yazan bir bilgiyi de paylaşmak istiyorum: Dünyada en fazla uyuyan hayvan ev kedisi: 12-16 saat civarı. En az uyuyan hayvan ise yaban kedisi: 1-3 saat.
     
    kimodedim ve matiasdelgado bunu beğendi.
  15. bahadırrr
    Offline

    bahadırrr Üye

    Katılım:
    25 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    10
    Beğenileri:
    5
    Ödül Puanları:
    0
    salvadoreye sonuna kadar katılıyorum.Senelerce bi kedi besledim arkadasımdı resmen. Müstakbel kedimin ismi Biber :D gecen sene annem kansere yakalandı, karacigerindede bir tümör çıktı bunun hayvan tüyünden olabilcegini sölediler ve biberi bahcede beslemeye basladım. Bunu takiben evde devamlı hastalanan kedi sokaga cıkınca canavar gibi oldu...
     
    kimodedim bunu beğendi.
  16. kimodedim
    Offline

    kimodedim Üye

    Katılım:
    26 Aralık 2007
    Mesajlar:
    220
    Beğenileri:
    74
    Ödül Puanları:
    0
    evet ortam çok etkilio salvadore_xp insanlardan bi farkları yok aslında
    sokakta yasayan insanlar var evde yasayan insanlar var ahahah
    komik oldu ev insanı,sokak insanı gibi...
    yani demek istediğim koşullar koşullar... en geç bi hafta içinde yavru bi siyamımız olcak adını nora koymaya karar verdim...
    bahadır konuyla ilgili değil ama annenin durumu nasıl? umarım iyidir...kedi tüyünün zararlı oldugunu duymuştum çogu kez... ama gönül ferman dinlemio umrumda değil:)
     
  17. IVANDRAGO
    Offline

    IVANDRAGO Üye

    Katılım:
    21 Kasım 2007
    Mesajlar:
    80
    Beğenileri:
    22
    Ödül Puanları:
    0
    abi supplementini vermedin hayvan tepki gosterdi tabi :) saka bi yana bi kedi beslemek isterdim :)
     
    kimodedim bunu beğendi.
  18. bahadırrr
    Offline

    bahadırrr Üye

    Katılım:
    25 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    10
    Beğenileri:
    5
    Ödül Puanları:
    0
    kimodedim öncelikle ilgin için teşekkür ederim. Annemin durumu su an gercekten iyi. Doktorlar tövbe haşa büyük konustular. Allahtan baska kimse bilemiyo kimin ne kadar yaşayacagını. Doktorlar 3 ay demişti fakat annem 1 seneye yakındır cok iyi. Tümörler yok denecek kadar küçülmüş. Bu durum bizi çok mutlu etti. Derdi veren allah dermanınıda veriyo. Kedi tüyü zararlı fakat kedilerimize yaptırdığımız aşılardan biri bu tehlikenin önüne geçiyo yani kedi tüyünün tümör yapmasını engelliyo. Endişelencek bişi yok yani. Ben mecbur olduğum için kapı dışarı ettim biberi..
     
    kimodedim ve josef_1531 bunu beğendi.
  19. emirturk
    Offline

    emirturk Üye

    Katılım:
    28 Eylül 2007
    Mesajlar:
    160
    Beğenileri:
    60
    Ödül Puanları:
    38
    Kediler ve köpeklerde kusma çok sık yaşanan bir durumdur.Özellikle kedilerdeki kusma yuttukları tüyleri çıkarma amaçlıdır ayrıca kedi ve köpekler bazı sevdikleri besinleri yedikten sonra tekrar çıkarır ve bir daha yerler.Birde işin ruhsal yönü var ; Köpeklerde daha baskın olmak üzere bu tür evcil hayvanlar yaşadıkları değişiklik,sıkıntı ve stress (ev değişimi,sahibinden ayrı kalma,azarlanma,fiziksel şiddet...) ile birlikte tepkisel olarak kusma ,kabının dışına çiş ve kaka yapma gibi davranışlar sergileyebilirler.
     
    kimodedim bunu beğendi.
  20. salvadore_xp
    Offline

    salvadore_xp Üye

    Katılım:
    25 Kasım 2007
    Mesajlar:
    1.113
    Beğenileri:
    527
    Ödül Puanları:
    123
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    İstanbul and Giresun
    bahadırrr,Bu habere inan çok sevindim. İnşallah annen daha da iyi olur ve artık doktorlar ömür biçmezler.

    Benim annem kedilere çok tepkili. Aslında kedilere değil de tüm hayvanlara tepkili. Ne kadar şirin ve sevimli olması pek bir anlam ifade etmiyor. Bahçe de bile hayvan beslememe izin vermez. Zaten bana da köpekler daha sevimli gelir. Yalnız bir hayvan beslemem gerekirse onu eğitimsiz alır ve tamamen kendim eğitirim. Zaten sadece klasik koşullanmayla öğretiyor. Tekdüze yöntemlerle hayvanı beni anlar bir hale getirirsem bu tamamen benim eserim olur. Hayvanın da hakkını yememek lazım tabi. Bu durum beni daha da mutlu eder. Konuyu sapıttığım için kusuruma bakmayın. Sadece kedi başlığına bağlı kalabildim...
     
    kimodedim bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş