Kasların Çalışma Sırası

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve Deli333 tarafından 15 Ağustos 2004 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. Deli333
    Offline

    Deli333 Yeni Üye

    Katılım:
    8 Temmuz 2004
    Mesajlar:
    630
    Beğenileri:
    177
    Ödül Puanları:
    0
    Kasların çalışma sırası nasıl olmalıdır.

    Benım bıldıgım bir çok kişi bu şekilde çalışıyor.

    Göğüs- biceps , omuz-bacak , kanat- triceps

    biceps ile tricepsin yerinin değişmesi gerektiğini savunanlar var. Sizce hangisi doğrudur. Ama biceps ve tricepsin yeri değişirse göğüs ( itme gücü)- triceps ( itme gücü) kanat ( çekme gücü) biceps ( çekme gücü) şeklinde oluyor. Benim bildiğim ise bir itiş bir çekiş şeklinde olmalı. sizin görüşleriniz nelerdir.
     
  2. Deli333
    Offline

    Deli333 Yeni Üye

    Katılım:
    8 Temmuz 2004
    Mesajlar:
    630
    Beğenileri:
    177
    Ödül Puanları:
    0
    benim eylüle kadar olanki programım

    Pazartesi - Perşembe

    Bench press 3 x 12
    Sehpada yana açış 3-4 x 12
    INCLINE BENCH PRESS 3 x 12


    BENT OVER BARBELL ROWING 3 x 12
    Lat ( sırta çekiş ) 3 x 12
    Lat ( dar tutuş öne çekiş ) 3 x 12


    Salı- Cuma

    Behind press 3 x 12
    Dumbel fly 3-4 x 12
    Çene altı çekiş 3 x 12-15

    Squat 4 x 12
    Leg extension 4 x 12
    kalf 5 x 15

    Çarşamba- Cumartesi

    Barbell curl 4 x 7-9
    Alternatif curl 4 x 7-9

    Sehpada alna triceps ( ismi unuttum :) ) 4x8-10
    French triceps 4 x 8-10
     
  3. spider7
    Offline

    spider7 Üye

    Katılım:
    16 Ağustos 2004
    Mesajlar:
    114
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    yaa arkadaşlar siz çoğu bölgeye 3 hareket yapıyorsunuz benim en aşağı 5 hareket yapmam gerekiyor yoksa vücudun zorlandığını hissedemiyorum acaba 5 set çok geliyor olabilirmi
     
  4. Deli333
    Offline

    Deli333 Yeni Üye

    Katılım:
    8 Temmuz 2004
    Mesajlar:
    630
    Beğenileri:
    177
    Ödül Puanları:
    0
    yaz mevsimindeyiz. her bölgeye 5 hareket 5 set yaparsak işimiz zor.
     
  5. Ramses
    Offline

    Ramses Üye

    Katılım:
    22 Ağustos 2004
    Mesajlar:
    28
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    Çanakkale
    Akadaşlar parelelde dips hareketi göğüsüde çalıştırmıyor mu?Ben bir çok yerde bu hareketin(ki antrenörümde öyle diyor) alt ve dış göğüsüde iyi bir şekilde çalıştırdığını duymuştum
     
  6. Deli333
    Offline

    Deli333 Yeni Üye

    Katılım:
    8 Temmuz 2004
    Mesajlar:
    630
    Beğenileri:
    177
    Ödül Puanları:
    0
    Selam Ramses hoşgeldin paticikten sanırım :) Dips öne doğru eğilip yapılınca alt göğüsü çalıştırıyor diye biliyorum.
     
  7. Ramses
    Offline

    Ramses Üye

    Katılım:
    22 Ağustos 2004
    Mesajlar:
    28
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    Çanakkale
    Evet delicim doğru biliyorsun :) PAti den ben
    Dipsi parelede zaten böyle çene göğüste bir şekilde yapıyorsun ki bu da alt ve dış göğüsleri muazzam etkiliyor,tavsiye ederim
    Çok kral bir harekettir
     
  8. Deli333
    Offline

    Deli333 Yeni Üye

    Katılım:
    8 Temmuz 2004
    Mesajlar:
    630
    Beğenileri:
    177
    Ödül Puanları:
    0
    Hocam soylemediği için şu an dips yapmıyorum. Ama alt göğüs için çok iyi hareket olduğunu herkes söylüyor.
     
  9. vagabond
    Offline

    vagabond Üye

    Katılım:
    20 Ağustos 2004
    Mesajlar:
    32
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    01/09/2004 itibari ile işsiz
    Yer:
    istanbul
    ikiside doğrudur aslında BB de öyle çok kesin doğrular aramamak lazım.ben normalde bir itiş bir çekiş yapıyodum yaklaşık bir aydır göğüs triceps(2 izole hareket) kanat-biceps(2 izole hareket) omuz-bacak ve tekrar biceps triceps çalışıyorum fena da olmadı eylül başı yine itiş-çekişli programa döneceğim ama genelde kitaplarda gördüğüm programlar itişe çekişe değilde kasın büyüklüğüne göre sıralama yapıyor.


     
  10. Deli333
    Offline

    Deli333 Yeni Üye

    Katılım:
    8 Temmuz 2004
    Mesajlar:
    630
    Beğenileri:
    177
    Ödül Puanları:
    0
    Ben direk kasları itiş - çekiş diye ayırın demedim. Göğüs, Sırt, Omuz ( bazıları omuza büyük kas grubu demiyor) Bacak büyük kas gruplarıdır. Diğerleri ise kalf, miğde, biceps ve tricepsler ise küçük kas grupları. Sizi bilmem ama ben kanat çalıştıktan sonra biceps çalışmayı düşünemiyorum. Barbel curll ve diğer biceps hareketlerinde performans düşüşü yaşarım.
     
  11. vagabond
    Offline

    vagabond Üye

    Katılım:
    20 Ağustos 2004
    Mesajlar:
    32
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    01/09/2004 itibari ile işsiz
    Yer:
    istanbul
    zaten kanat çalıştıktan sonra barbell curl gibi temel bi hareket değil z 21 veya makinanede biceps gibi izole bi hareket yapıyosun göğüsten sonrada ben lynig triceps extension ve paralel bar dips yada kick back yapıyorum sana kimse bench prs. ten sonra close grip bench press gir demiyo. hem zaten burda ki amaç kanat çalışırken kismen çalışan biceps ve göğüs çalışırken kismen çalışan triceps kaslarını 1-2 izole hareketle tamamen çalıştırmak. bu uygulamada tabi ki sürekli olcxak die bii şey yok ben 1 aydır kantla beraber 3*z 21 ve 4*hammer curl yapıyorum ve sonuç beni ciddi anlamda tatmin etti . bu arada hammer curl çok ihmal edilen muhteşem bi hareket dönem dönem mutlaka programınızda olsun. göğüsten sonra 4*lying tri. ext. ve 3*kick back yapıyorum sonra omuz+bacak ve 4 gün yine kol çalışıyorum sakatlıktan çıkmıştım kolum 1.5 ay alçıda kaldı be 5 cm kaybetmiştim 3 ayda geri aldım. üstelik kışın sakatlanmıştım şu an yazın sonundayız önümüzdeki kış sonu sanki hiç ara vermemişim yada hiç sakatlamamışım gibi olcak kollarım bu gidişleki.sol kolumun alçıdan sonraki halini görüp hüngür hüngür ağlayan benim için muhteşem bi şey bu.
     
  12. Deli333
    Offline

    Deli333 Yeni Üye

    Katılım:
    8 Temmuz 2004
    Mesajlar:
    630
    Beğenileri:
    177
    Ödül Puanları:
    0

    Hummer curl çok güzel hareket gerçekten. Bende kısa sürede sevmiştim. Fakat şu da bir gerçekki Barbell curl ve alternatif curl yaparak aldığın hacimi, z21 ve hummer curl de alman çok zor.
     
  13. vagabond
    Offline

    vagabond Üye

    Katılım:
    20 Ağustos 2004
    Mesajlar:
    32
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    01/09/2004 itibari ile işsiz
    Yer:
    istanbul
    yukarda dediğim gibi kanattan sonra barbell curl gibi temel bi hareket değilde z 21 gibi izole hareketlere giriyorum.barbell curl'ü 4 gün yani kol gününde yapiyorum.ama bu demek değil ki kanattan sonra barbell curl yapamazsin zor olur ama yaparsin kimsede buna yanli$ diyemez.

     
  14. power of muscle
    Offline

    power of muscle Üye

    Katılım:
    12 Kasım 2004
    Mesajlar:
    15
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    hocamın bana yazdığı programda

    omuz bacak
    göğüs kanat
    biceps triceps şeklinde

    biraz yorum yazar mısınız iii mi? kötü mü? vs...
     
  15. guardbody
    Offline

    guardbody Özel Üye

    Katılım:
    24 Ağustos 2004
    Mesajlar:
    3.414
    Beğenileri:
    1.565
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    KALİTE TEKNİSYENİ
    Yer:
    MAGNESIA
    programlar tek bır sekılde sınırlı degıldır.bu konuda kendıme son derece guvenırım.gogus sonrası trıceps kuvvet açısından sakıncalı.gogus sırasında zaten etkılendıgınden trıceps hareketlerınde fazla agırlık kaldıramıyorsun ama kas gelsıımı gayet guzel gıdıyor.sakıncalı tarafı ıse trıcepslerı fazla kuvvetlendıremedıgınden dolayı bench ve neck press gıbı hareketlerde agırlık arttırman bıraz daha yavas oluyor.sahsen bende gogus trıceps gırıyorum ve şu an memnunum ama kur donemınde kesınlıkle gogus -bıceps derım.
     
  16. habib
    Offline

    habib Üye

    Katılım:
    2 Aralık 2004
    Mesajlar:
    236
    Beğenileri:
    8
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    17
    Yer:
    bursa
    bana antranörümün verdiği programda önce triceps sonra biceps bu kolda hacim yapamama gibi bi sorun doğururmu yani bir antremanda aynı bölgedeki iki kasın calışması sizce doğrumu?
     
  17. Deli333
    Offline

    Deli333 Yeni Üye

    Katılım:
    8 Temmuz 2004
    Mesajlar:
    630
    Beğenileri:
    177
    Ödül Puanları:
    0
    Triceps + biceps sorun yapmaz bence.

    Aslında hiç biri yapmaz. Ama maximum gelişme nasıl olur onu bulmak önemli.
     
  18. guardbody
    Offline

    guardbody Özel Üye

    Katılım:
    24 Ağustos 2004
    Mesajlar:
    3.414
    Beğenileri:
    1.565
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    KALİTE TEKNİSYENİ
    Yer:
    MAGNESIA
    bence oncelıkle bıceps gırmelı.bende bu grubu bır ara denedım ama dıger programlarım kadar verım saglamadı.
     
  19. Nassim
    Offline

    Nassim Üye

    Katılım:
    9 Temmuz 2004
    Mesajlar:
    218
    Beğenileri:
    11
    Ödül Puanları:
    0
    Yer:
    Danmark
    Walla burada Triceps gögüs - ve Kanat biceps daha cok kisi yapiyor.. Ben ikisini denedim, farkini göremedim..
     
  20. habib
    Offline

    habib Üye

    Katılım:
    2 Aralık 2004
    Mesajlar:
    236
    Beğenileri:
    8
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    17
    Yer:
    bursa
    beyler benim program
    1.gün
    omuz(4 hareket),triceps(4hareket) ,biceps(3hareket),
    2.gün
    göğüs(4 hareket),kanat,sırt(4 hareket) bacak,mekik her gün yapma calışıyom
    sizce fazla mı yükleniyorum kendime ve bu programda hacim sorunu yasarmıyım(fazla yüklenmeden dolayı)
     

Sayfayı Paylaş