Kasların Çalışma Sırası Karmaşası ve diğer sorularım ???

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve alii93 tarafından 15 Ağustos 2012 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. alii93
    Offline

    alii93 Üye

    Katılım:
    23 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    52
    Beğenileri:
    8
    Ödül Puanları:
    18
    Yukarıda sitedeki bir konudan bulduğum çalışma sırası var. Fakat benim gittiğim salonda uygulanan sırada bel bölgesi en başta bacak en sonda yani

    * Abdominal (Mide ve Karın)
    * Pectoralis (Göğüs)
    * Latissimus (Sırt)
    * Deltoid (Omuz)
    * Calf (Baldır)
    * Triceps (Arka Kol)
    * Biceps (Pazu)
    * Forearm (Ön Kol)
    * Wrist (Bilek)
    * Quadriceps (Bacak)
    * Hamstring (Arka Bacak)

    şeklinde hangisi daha verimli ve daha doğru olur?

    ---------------------------------------------------------------------------------------

    diğer soruma gelecek olursak tam olarak hangi kas grublarını aynı gün içinde çalışmalıyız? sitede güncel bilgi bulamadım

    "Göğüs / Triceps
    Sırt-Kanat / Biceps
    Omuz / Ön Kol"

    şeklinde üstün körü birşey buldum bu grubları aynı gün içinde çalıştırmak doğrumu?

    ---------------------------------------------------------------------------------------
    şimdiden teşekkür ederim :)
     
    Son düzenleme: 15 Ağustos 2012
  2. taylan55
    Offline

    taylan55 Üye

    Katılım:
    18 Aralık 2011
    Mesajlar:
    87
    Beğenileri:
    4
    Ödül Puanları:
    0
    şahsen ben aynı günde çalıştırıyorum ve benim için sorun teşvik etmedi şimdiye kadar
     
  3. Berkay Türkkan
    Offline

    Berkay Türkkan Üye

    Katılım:
    19 Şubat 2012
    Mesajlar:
    1.895
    Beğenileri:
    2.283
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Fitness Model
    Bu konuda herkesin uyguladığı farklı bir yöntem var.Kimisi göğüs çalışırken tricepsler de devrede olduğu için göğüs ve tricepsi birlikte çalışmaz,kimisi de zaten tricepsler ısınıyor diyip göğüsün arkasından triceps çalışır.Sırt ve biceps de aynı şekilde.İki yöntemi de deneyip kendin için en uygununu seçebilirsin.

    Önemli olan göğüs-sırt-bacak gibi büyük kas gruplarını aynı gün içinde çalışmamaktır.

    Eğer tek bölge çalışırsan ;

    1.Gün : Göğüs
    2.Gün : Sırt
    3.Gün : Bacak-Kalf
    4.Gün : Dinlenme
    5.Gün : Triceps-Biceps-Ön Kol-Bilek
    6.Gün : Omuz
    7.Gün : Dinlenme

    şeklinde bir program ideal olur.Karın hareketlerini de 1-3-6. günlerde yapabilirsin,dinlenmesine fırsat vererek.
     
  4. alii93
    Offline

    alii93 Üye

    Katılım:
    23 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    52
    Beğenileri:
    8
    Ödül Puanları:
    18
    geçen yaz 3ayda birden 25kg kilo verdiğim için bel bölgemde şişlik kaldı. haziranın sonundan bugüne kadar geçen 1,5ayda hergün bel bölgesi çalışarak anca 2cm inceltebildim. bu yüzden hergün bel bölgesi çalışıyorum.
    -------------------------
    şimdi gelelim asıl konumuza :)
    ben günde 2bölge çalıştırmak istiyorum yoksa spor hemen bitiyor evde canım sıkılıyor :)
    salondaki hocanın yazdığı program hafif geldiği için kendime ilk defa program yazcam :) bu yüzden şimdi bilgi topluyorum
    -------------------------
    1.gün : Göğüs / Triceps
    2.gün : Sırt-Kanat / Biceps
    3.gün : Omuz / Ön Kol
    4.gün : Cardio / Bacak-Baldır-Calf

    bu sıra nasıl ?
     
  5. Berkay Türkkan
    Offline

    Berkay Türkkan Üye

    Katılım:
    19 Şubat 2012
    Mesajlar:
    1.895
    Beğenileri:
    2.283
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Fitness Model
    Madem zamanınız var aşağıdaki gibi 5 güne dağıtırsanız daha iyi olur bana göre ;

    1.Gün : Göğüs-Biceps-Ön Kol
    2.Gün : Sırt
    3.Gün : Bacak-Kalf
    4.Gün : Omuz-Triceps
    5.Gün : Kardiyo

    On-On-Off-On-On-On-Off şeklinde 7 güne dağıtabilirsiniz.
     

Sayfayı Paylaş