Kaslanmaya Yardımcı Olan 10 Yiyecek

Konusu 'Beslenme' forumundadır ve askndnz tarafından 14 Nisan 2010 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 4 üye.
  1. askndnz
    Offline

    askndnz Üye

    Katılım:
    20 Mart 2010
    Mesajlar:
    115
    Beğenileri:
    21
    Ödül Puanları:
    28
    1- Uskumru

    Antrenman sonrasında proteinin parçalanma sürecini azaltan omega 3 yönünden oldukça zengindir. Bu gerçekten önemli... Zira kas inşa edebilmek için vücudunuz eski proteini parçalamadan önce davranıp yeni protein depolamanız gerekir.

    2- Ananas

    İçeriğindeki protein sindiren bromelein enzimi sayesinde antrenman sonrası kas ve doku iltihaplanmalarını azaltmada çok başarılıdır. Bu sayede kas ağrılarını yok ederek sonraki antrenmanda daha yüksek performans sergilemenizi sağlar.

    3- Zeytinyağı

    Zeytinyağının içerisindeki doymamış yağlar antrenman sonrasında kasların parçalanmasının önüne geçer. Tıpkı uskumru gibi.

    4- Kivi

    Egzersiz sırasında artan oksijen tüketimi, vücudun normalden fazla serbest radikal üretmesine yol açar. Hücreleri tahrip eden bu serbest radikalleri yok etmenin etkili yollarından biri antioksidan özelliğine sahip C vitamini almaktır. Ortalama büyüklükteki bir kivide ise bu serbest radikal düşmanı vitaminden 74 miligram (yani günlük ihtiyacınız olan miktar) bulunuyor.

    5- Salatalık

    İçeriğindeki silika, bağ dokusu, kıkırdak ve enlemlerin çevresindeki zar için gerekli bir mineraldir. Ayrıca damarları genişleterek kan akışını hızlandırır. Bu sayede kaslanırız, antrenman sonrası daha iyi beslenir.

    6- Hindi

    Tavuğun tahtına geçen bu kuşta, kas glutamin isimli amino asit bulunuyor. Glutaminin büyüme hormonu salgılamasına yardımcı olduğunu söylesek, önemi yeterince anlaşılır herhalde.

    7- Tahin

    Susam tohumlarından yapılan tahin çinkoyla yüklüdür. Bu mineral ise erkeklik hormonu testosteron ve sperm üretimine katkıda bulunur.



    8- Brokoli

    Hemen yüzünüzü buruşturmayın. Bu küçük bonzai ağaçları harika bir C vitamini deposu. Güney Kaliforniya Üniversitesi'nin araştırması, egzersiz öncesi ya da sonrası alınan yüksek dozda C vitamininin kas ağrısını azalttığını söylüyor. Hafifçe buharda pişirmeniz yeterli.

    9- Yumurta

    Kas inşası ve onarımındaki temel aminoasitleri barındırmasının yanı sıra yumurtanın sarısı, sağlıklı kas dokusu içi ihtiyaç duyulan yüksek miktarda D vitamini içeriyor.

    10- Zencefil

    Kas sertliklerini önlemek için yemeklerinizi zencefil ile canlandırın. Zencefilin kas ağrılarını hafifletmede aspirinden daha etkili olduğu söyleniyor.


    Kaynak
     
    Hardcoriental, karşıyaka, builtman ve diğer 3 kişi bunu beğendi.
  2. darknesssword
    Offline

    darknesssword Üye

    Katılım:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    586
    Beğenileri:
    174
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Ögrenci
    Yer:
    Aydın
    Brokoliyi hergün tüketirim.:)
     
  3. askndnz
    Offline

    askndnz Üye

    Katılım:
    20 Mart 2010
    Mesajlar:
    115
    Beğenileri:
    21
    Ödül Puanları:
    28
    Ben salatayı sürekli tüketiyorum :)
     
  4. gamez34
    Offline

    gamez34 Üye

    Katılım:
    10 Ekim 2009
    Mesajlar:
    70
    Beğenileri:
    10
    Ödül Puanları:
    0
    ı like yumurta :D
     
  5. skllmyh
    Offline

    skllmyh Üye

    Katılım:
    18 Eylül 2009
    Mesajlar:
    264
    Beğenileri:
    16
    Ödül Puanları:
    28
    günde 4 yumurta + gün içinde 4 salatalık
     

Sayfayı Paylaş