kas kaybetmeden yağ yakma programım doğru mu?

Konusu 'Yağ Yakıcılar ve Yağ Yakımı' forumundadır ve lawbali tarafından 9 Mart 2013 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 4 üye.
  1. lawbali
    Offline

    lawbali Üye

    Katılım:
    5 Mart 2013
    Mesajlar:
    20
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    0
    merhaba arkadaşlar öncelikle herkese selam yeni üye oldum.bayağı da okuyup faydalandım
    yaş :28
    boy : 180
    kilo : 74
    vucut yağ oranı 14.4
    iskelet kas ağırlığı 36

    sabah 1 meyve 4 yumurta 1 dilim tam tahıl ekmeği ile başlayıp dier öğünlerde anatreman öncesi ve sonrası haslanmıs tavuk göğsü veya ızgara balık light beyaz peynir salata 1 adet meyve yiyorum.4 gün 45-60 dakika ağırlık 2 günde 160 nabızda 45 dakka koşuyorum.başlayalı 1 hafta oldu

    hedefim hiç kas kaybetmeden hatta üzerine ekleyerek yüzde 8 yağ oranına düşmek.

    sizce yanlış yaptığım veya eklemem gereken bişey var mı ve disiplinli şekilde gidersem bu hedefimi gerçekleştirmem ne kadar sürer?
     
  2. stewartt
    Offline

    stewartt Üye

    Katılım:
    10 Mart 2012
    Mesajlar:
    194
    Beğenileri:
    41
    Ödül Puanları:
    38
    Yer:
    Kırklareli
    160 nabızla 45 dk koşmak bence yağ yerine kaslarını yakmana sebep olur.Diyetine bol sebze+sağlıklı yağlar ve yeşil çay eklemeni tavsiye ederim.Eğer yağ yakıp kas kütleni arttırma peşindeysen ağırlık çalıştığın günler düşük yoğunluklu cardio yap,diğer günler ise interval cardio yapabilirsin.Fakat onu da çok yapmaman lazım karbonhidrat dengesini bozarsan kaslarına zarar verebilirsin:)
     
    lawbali bunu beğendi.
  3. soniqq
    Offline

    soniqq Üye

    Katılım:
    25 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    37
    Beğenileri:
    14
    Ödül Puanları:
    0
    Selamlar lawbali, umarım hedefine ulaşırsın ancak söylemem gereken ilk nokta 8% yağ oranına bu kilo ile düşersen çok sıska kalırsın. Biraz daha hacimlenip ondan sonra diyete başlamanı öneririm. Tabi vücut senin, hedefte senin :)

    Yağ yakımını kolaylaştırman için meyveyi diyetinden çıkartmanı öneririm, meyve yerine havuç yiyebilirsin ancak şiddetli antrenmanlardan sonra havuç kan şekerini toparlamana yardımcı olmaya bilir o durumlar için çilek öneririm, kuru üzümde ideal olacaktır. Öğün aralarında brokoli ideal bir seçim hem tok tutar hemde kalorisi düşük hemde lif olarak zengin bir içeriği var. Karbonhidrat için düşük kalorili karbonhidratlar işine çok yarıyacaktır, fasulye ideal bir seçim olur. Tabi yulaf gibi tahıllarıda sabah tadında bırakmak koşulu ile yemen gerekir. Yumurta beyazı ile yapacağın omletlerde sana oldukça kaliteli protein sağlıyacaktır, tavuk göğüsünü arasıra hindi göğüsü ile değiştirebilirsin. Beslenme ile ilgili aklıma başka bir şey gelmiyor şu anda.

    Herkesin farklı bir görüşü var kardiyo ile ilgili benim görüşüm kardiyo ve ağırlık antrenmanları arasında en az 6 saat ara konulmalı çünkü birisi anabolik süreç iken diğeri katabolik bir süreç, bu ikisi karıştırılınca kas gelişimi sekteye uğratılabilir hatta düşük kalorili bir diyette yıkıma sebep olabilir. 160 nabız ile 45 dk aralıksız koşabilmene imkan yok, sanırım ara veriyorsundur nabızın toparlaması için. tabi yapabiliyorsan derhal koşucu olmanı tavsiye ederim ülkemizi olimpiyatlarda temsil edebilirsin :) Esneme haraketlerini tamamladıktan sonra 10 dk kadar tempolu kardiyo yapabilirsin. Ardından 20 dk kadar yüksek şiddetli kardiyo yapabilirsin. (50 metre depar 50 metre yavaş tempo gibi). Asla boş mide ile kardiyo yapma, vücut kaslara saldıracaktır. Yeterli miktarda karbonhidrat (kompleks) ve protein aldığından emin olmalısın. kardiyodan hemen sonra ise çilek yada havuç kan şekerini toparlaman için çok önemli ayrıca protein tozu kullanmıyorsan yumurta beyazları ile yaptığın bir omlet kaslara gerekli olan proteini en hızlı şekilde tedarik edecektir.

    Ağırlık antrenmanlarında çok tekrar az kilo disiplinini uygulamamalısın. Bir çok kişi diyet döneminde bu şekilde çalışıyor ama bence hatalı. Bunun yerine 3 set 8 tekrar disiplininde yüksek ağırlıklarda çalışmalısın. Hafif kaldırdığın zaman vücut kasları yıkmaya yönelebilir ancak ağırlıkları yüksek tutarsan vücut kaslara ihtiyacı olduğunu anlayacak ve kasları enerji olarak kullanmayacaktır. Benim görüşüm tabi ki, aksini söyleyen de mutlaka olacaktır. O nedenle en güzeli kendin için doğru disiplini uygulayarak bulmalısın. Şimdiden başarılar, umarım yardımcı olmuştur.
     
    Ondersim ve lawbali bunu beğendi.
  4. lawbali
    Offline

    lawbali Üye

    Katılım:
    5 Mart 2013
    Mesajlar:
    20
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    0
    basladıktan sonra yağ oranını takıntı yaptığımın ve hacime yönelmem gerektiğinin farkına vardım.kardio programlarını çıkartıp şu an temiz bir şekilde bulk yapmaya çalışıyorum. spor geçmişim baya iyi olduğundan bu kadar kısa sürede dahi çalışmalar kendini belli etti.fazlalıkları hacimden sonra yaz ortasında vereceğim

    bu arada olimpiyatlık değil ama gerçekten iyi bir koşucuyum (=
     
  5. Lonewolf
    Offline

    Lonewolf Üye

    Katılım:
    22 Aralık 2010
    Mesajlar:
    217
    Beğenileri:
    41
    Ödül Puanları:
    38
    Diyet döneminde de mümkün mertebe yüksek kilolarla çalışma fikrine katılıyorum. Diyetin ikinci ayında sakatlandığımda bunu yapamadığım için kas kaybı yaşadım.
     

Sayfayı Paylaş