kapsamlı sorularım olacak evde çalışma ile ilgili

Konusu 'Geri Dönüşüm Kutusu' forumundadır ve qrduruqr tarafından 8 Kasım 2013 başlatılmıştır.

Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.
Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. qrduruqr
    Offline

    qrduruqr Üye

    Katılım:
    28 Ekim 2013
    Mesajlar:
    16
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    1
    merhaba arkadaşlar abiler, yaşım 18. evde vücut geliştirmeye çalışıyorum.

    öncelikle bilgi vereyim,
    18 yaşıma yeni girdim. 184 boyum, 71 kiloyum. yağ oranımı bilmiyorum fakat az olduğuna eminim kas çizgilerim belirgin. alt karın kaslarım için %2-3 yağ oranı azalmasıyla tam netleşir diye düşünüyorum.

    15 yaşımdan 17 yaşıma kadar düzensiz spor yaptım. sanırım kas hafızası denilen olay sayesinde birkaç aydır hızlıca toparladım bırakmışken.
    vücudum kısa sürede sıklaştı ve kaslarım büyümeye başladı. birkaç ay spor salonuna da gittim. yanlış yaptığım hareketlerin doğrusunu öğrendim.
    forumunuz sayesinde tonla bilgi edindim paha biçilmez bence. aylarca forumda okudum. doğruyu yanlışı tartışmaşarı vb.

    teorik bilgimin çok fazla olduğunu söyleyemem ne de olsa öğrenmek bitmiyor. fakat artık vücudumu biraz tanıdığımı söyleyebilirim. yani kendi açımdan yeterli donanımım var bence. bilgi olarak.

    bu arada 2 adet 8 kiloluk dumbell larım, yayım( şu kanat için gerilenden), kapı barfiksim, ve bilek kası için şu sıkıp durduğumuz adını unuttuğum şeyden var :)
    protein tozu kullanıyorum optimum hydrowhey. yani protein tozuna güvenerek çalışmıyorum açıkçası. aşırı dikkat ediyorum her şeyin besin değerlerine. sadece antreman sonrası kullanıyorum 1 ölçek.

    sıkıntıma gelecek olursak arkadaşlar abiler, bilen öğretmek isteyen insanlar,

    göğüs ve karın kaslarımı ne kadar sıkı çalıştırsam da ertesi gün acısı dediğimiz olayı yaşamamaya başladım 1 buçuk haftadır. yani ellerime dumbell alıp da çeksem mekiği, ağırlıksız çok sayıda da çeksem ertesi gün bir acı olmuyor. sadece antremanı takip eden saatlerde esnerken yanıyor karnım. göğsüm de aynı şekilde. bildiğiniz tam şişene kadar dolana kadar göğüs çalışıyorum, dumbellarla veya sırtıma çanta takıp içine dumbelları koyup şınav çekerek, fakat karın kaslarımla aynı şekilde. acaba gelişmem durdu mu? nasıl anlarım? geliştiğine dair nasıl bir izlenimim olabilir? hareketleri değiştirmem fayda eder mi?

    cevaplarınızı bekliyorum okuduğunuz için şimdiden teşekkürler
     
  2. LoveİsBBal
    Offline

    LoveİsBBal Üye

    Katılım:
    8 Kasım 2013
    Mesajlar:
    107
    Beğenileri:
    42
    Ödül Puanları:
    38
    Cinsiyet:
    Bay
    bi noktadan sonra elbet program değişikliğine gitmelisin daha zorlayan yada daha hareketli daha fazla kas grubu çalıştıran hareketler bulmalısın . Karın konusuna gelirsek mekik bence karın için en gereksiz hareket tabii yerde yapıyosan . açılı olarak yapmak yarar sağlar ama bana kalırsa daha çok crunch (sıkıştırma ) , low upper ( kaldırma ) hareketlerini yapmak daha fazla katkı sağlar yani bacaklarını karın kası çalışırken ne kadar kullanırsan alt karın için o kadar verim alırsın . alt karın gerçekten zor ve bitirici bir egzersiz aynı zamanda yağının en çok kapattığı bölgedir . Alt karın kasları , adonis ve bağ kasları bu yüzden görünmez . Göğüs içinde şınavları zorlaştırmak için hareket çeşitliliği çok bunları internette youtube channel larında bir sürü fitness eğitmeni ve profesyonel sporcular gösteriyor . Araştır dene kendin karar ver :)
     
  3. qrduruqr
    Offline

    qrduruqr Üye

    Katılım:
    28 Ekim 2013
    Mesajlar:
    16
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    1
    merhaba, mekik hareketinin crunch ile aynı olduğunu düşünüyordum. az önce crunch yazdım görsellere, yaptığım hareket tam olarak bu. acaba ben buna mekik diyerek yanlış mı yaptım?
     
  4. LoveİsBBal
    Offline

    LoveİsBBal Üye

    Katılım:
    8 Kasım 2013
    Mesajlar:
    107
    Beğenileri:
    42
    Ödül Puanları:
    38
    Cinsiyet:
    Bay
    mekikte üst vücudunu yukarı çekersin belin yerden kalkar crunch hareketleri daha çok tekrar yerine zaman programlı ( 3 5 dk vs ) hareketlerdir daha çok kasların yanmasını sağlayan yani dinlenmelerini engelleyerek zorlayan hareketlerdir birçok mod da crunch hareketleri vardır :)
     
Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.

Sayfayı Paylaş