kan şekerinin yüksek olmasi

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve TheProject tarafından 8 Eylül 2013 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. TheProject
    Offline

    TheProject Üye

    Katılım:
    3 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    126
    Beğenileri:
    15
    Ödül Puanları:
    16
    Meraba hocam demişti bi ara dogrumu diye sorucaktim aynen söyle dedi bana
    sen ne kadar basit karbonhidrat alirsan ( ice tea şeker pasta cips felan ) kan şekerin o kadar yükselir dedi ve kan şeker yükselirsede pankreastdan insulin salgilanir ( insulin mi dedi tam emin değilim buydu sanirim ) bu salgılanirsada o gün içerisinde aldiğin tüm karbonhidratlar yağ olarak depolanir dedi dogrumu ? şimdi ben bi kutu ice tea ve jelibon yedim bu saatde 21:56 yememeliydim ama yedim şimdi sabah yediğim bulgur pilavi felan yağa mi döndü?
     
  2. Aranel
    Offline

    Aranel Üye

    Katılım:
    19 Eylül 2012
    Mesajlar:
    1.009
    Beğenileri:
    611
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Hayır. Karbonhidrat türü ne olursa olsun hepsi zaten glikoza çevrilip glikojen depolarına gidiyor. bu depolar dolu olduğu zaman karbonhidrat almaya devam edersen, o zaman fazla gelen yağ olarak depolanır.

    Basit karbonhidrat ve kompleks karbonhidrat arasındaki fark
    Basit daha hızlı sindirilir daha hızlı kana karışır. kan şekerini yükseltir ve devamında dip seviyeye inmesine sebeb olur. bunun devamında açlık görülür.
    Kompleks karbonhidrat biraz daha yavaş sindirilir, kan şekerini çok fazla yükseltmez yada çok diplere düşürmez. orta seviyelerde tutar. bu sayede uzun süre tokluk hissi olur.
     
  3. TheProject
    Offline

    TheProject Üye

    Katılım:
    3 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    126
    Beğenileri:
    15
    Ödül Puanları:
    16
    glikojen depolari ne zaman boş olur nasil anlarim boş oldugunu anlayim ki yani diyim ki kendim kendime glikojen depon suan boş karbonhidrat yeme yağ olur gibi
     
  4. Aranel
    Offline

    Aranel Üye

    Katılım:
    19 Eylül 2012
    Mesajlar:
    1.009
    Beğenileri:
    611
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Sabah uyandığında
    Antreman sonrası
    Kardiyo sonrası vs.
    Hareketli bir yaşamın varsa karaciğerdeki glikojen gün boyunca bitebilir bile.
    Kaslardaki glikojenler antremandan sonra azalır.
    Karbonhidratları antreman sonrasına saklaman yağlanma riskini en aza indirir.
     
  5. TheProject
    Offline

    TheProject Üye

    Katılım:
    3 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    126
    Beğenileri:
    15
    Ödül Puanları:
    16
    Karbonhidratları antreman sonrasına saklaman yağlanma riskini en aza indirir. ciddimisin?
    ben 20.00 21.00 gibi evde oluyorum ant sonrasi almiyorum karbonhidrat mesela makarna kilo yapar yağ yapar diye hep 2 saat öncesinde aliyordum ant sonrasi depo boş oldugundan cok mantıklı geliyor kulağa karbonhidrat almak bilemedim
     

Sayfayı Paylaş