Kalsiyumun yağ ile mücadelesi.

Konusu 'Türkceye Çevirilen Yazilar' forumundadır ve ARSON tarafından 15 Ekim 2011 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 4 üye.
  1. ARSON
    Offline

    ARSON Üye

    Katılım:
    23 Ekim 2005
    Mesajlar:
    461
    Beğenileri:
    1.607
    Ödül Puanları:
    103
    Meslek:
    V.G.F. 1.Kademe Antrenör
    Yer:
    MERSİN
    [​IMG]


    Yüksek kalsiyum ve süt ürünlerinin alımının, toplam yağ miktarı ve vücut ağırlığının düşüklüğü ile bağlantısı kuruldu. Bu ilişki hayli tartışmalı fakat birçok kişinin daha fazla süt ürünü tüketmeye başlamasını saıladı. Quebec, Canada'daki Laval Üniversitesi'nden Angelo Tremblay ve mesai arkadaşları, kalsiyum ve süt ürünleri tüketiminin, özellikle kalori kısıtlamalı diyetler sırasında kilo vermeye katkısı olduğu sonucuna vardılar. Yaptıkları çeşitli gözlemler:

    • Çeşitli geniş ve iyi kontrollü araştşrmalar, düşük kalsiyum ve süt ürünleri tüketiminin yetişkinlerde vücut yağında artmaya sebep olduğunu gösterdi.
    • Düşük kalsiyum alımı çocuklardaki vücut yağı ve kilo fazlalığının çok iyi bir işareti.
    • Düşük kalsiyum alanlar, süt ürünleri ve kalsiyum tüketmeye bağladıklarında kilo veriyorlar.
    • Kalori kısıtlamalı diyetlerde süt ürünleri tüketmek kas hacminin korumasını sağlıyor.
    • Yetersiz kalsiyum alımı yüksek tansiyon, insülin direnci, abdominal (karın kalça bölgesi) yağlanma, iltihap, anormal kan yağları ve kan pıhtılaşması anormallikleri riskini arttırıyor.
    • Kalsiyum takviyesi kan yağı profilini düzenlerken, karın bölgesi yağlanmasını azaltıyor.
    • Yüksek kalsiyum alımı yağ hücrelerinin yok edilmesini sağlıyor.
    • Yüksek kalsiyum alımı metabolizmayı hızlandırarak vücudun kalori yakma hızını arttırıyor.
    • Yüksek kalsiyum alımı yemek sonrası yağ kullanımını arttırıyor.
    • Yetersiz kalsiyum alımı açlık hissini artırıyor.
    • Süt ürünleri açlık hissini bastırmaya yarayan yüksek kaliteli protein içerir.

    Araştırma sonuçları yağ ile mücadelede süt ürünleri ve kalsiyum desteğinin değerini anlamamızı sağlayan yeterli bilgi sunuyor. (Obesity Reviews, 9:428-445, 2008)
    Ersin Özkul
     
    Steve, Kara Kalem, AngryHun ve diğer 2 kişi bunu beğendi.
  2. FoReVeR_S.F
    Offline

    FoReVeR_S.F Üye

    Katılım:
    6 Ekim 2011
    Mesajlar:
    284
    Beğenileri:
    92
    Ödül Puanları:
    38
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    öğrenci
    Yer:
    İstanbul
    Bu süt konusu hakikatten kafa karıştırıyor kimisi tüket diyor kimisi tüketme diyor ne yapacağımızı şaşırdık.Bir sürü bilimsel araştırmalar çıkıyor kimisi içme diyor bu konuya bir açıklık getirilse iyi olacak.
     
  3. ARSON
    Offline

    ARSON Üye

    Katılım:
    23 Ekim 2005
    Mesajlar:
    461
    Beğenileri:
    1.607
    Ödül Puanları:
    103
    Meslek:
    V.G.F. 1.Kademe Antrenör
    Yer:
    MERSİN
    Konuda geçen sadece süt değil, kalsiyum ve kalsiyum muhteva eden süt ürünleri. Konu zaten süt`te değil kalsiyum ; kalsiyum bulunabilecek en yakın kaynaksa süt ürünleri. Ve eğer bir değeri olacaksa ben 2 seneden fazla süredir süç içmiyorum, çocukken de tadını sevmediğim için hiç içmedim, vücutgeliştirmeye başlayana kadar tadını unutmuştum hatta artık bilmiyordum ki bir kaç sene içtim bir kazancım olduğunu 2 yıldır da bir kaybım olduğunu hatırlamıyorum.

    Mesajınız otomatık olarak birleştirilmiştir---------- mesajın eklendiği saat 18:31 ---------- ilk mesajın gönderildiği saat 18:22 ----------

    Bir ekleme yapayım yukarıda yazdığım araştırmaya dair yanlış hatırlamıyorsam kanada üniversitesi tarafından yapıldı, denekten bir kısmına normal bir diyet yaparken diğerine her öğün yemeklerle beraber yoğurt yada kaşar peynir yedirildi (süt yoktu) ve deneklerin dışkılarını paketlemeleri söylendi. 1 ay sonunda toplanan dışkılar kurutuldu ve ayrıştırma işlemlerinden geçtikten sonra diyet süresince sadece dışkı ile atılan yağın kalsiyum tükmeyen kişide 1 kibrit kutusu kadarken yemeklerle birlikte kalsiyum tüketen denekte bunun 5 katı büyüklükte olduğu saptandı.
     
    Steve bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş